Další reklamace FS V3205 – tentokrát DVI (díl 1.)
kud se divíte, že se tu nic už několik dní neobjevilo, tak to má jednoduché vysvětlení. Do všeho toho shonu po dárcích, snahy stihnout všechny resty před zaslouženým vánočním odpočinkem a všemožných testů ve škole se mi totiž na notebooku podělal DVI výstup. Kvůli tomu jsem to málo volného času trávil odzálohováním všech svých dat jinam. Jako náhradu mám na příští dva týdny notebook Toshiba Qosmio G40. Vzhledem k tomu, že jde o obrovský 17″ desktop-replacement za více jak 100 tisíc, tak se musím modlit, abych neměl potřebu cestovat mimo barák :-).
No ale zpět k té závadě. Poslední dva týdny se mi občas stalo, že po připojení externího LCD byl obraz s rozházenými barvami. Vždy pomohlo kabel vypojit a zapojit. Ze závady jsem vinil DVI kabel, který už tu se mnou přežil nějakých pár monitorů. V úterý jsem si opět připojil LCD a opět se objevila tato chyba. Bohužel už nic nepomohlo a obraz byl pořád špatný. K mému překvapení jsem však zjistil, že když snížím rozlišení na 1280×1024 (a nižší), tak je obraz v pořádku. Předpoklad chyby v kabelu se ukázal jako špatný. Chyba je holt někde jinde. Protože teď dělám dlouhodobý test univerzální video-dokovací stanice Toshiba Dynadock, tak jsem DVI kabel přepojil na ni. S ní vše fungovalo v pořádku. Zkusil jsem tedy ještě přepojit druhé LCD (1280×1024) z dokovací stanice do notebooku. Při zapnutí výstupu jen proběhl přes displej jen shluk pixelů a LCD se zas přeplo do power-save módu. Při snížení rozlišení na 800×600 zas všechno fungovalo v pořádku. Použil jsem tedy jiný – velmi kvalitní – kabel a hle, obraz byl najedou v pořádku i v nativním rozlišení.
Bohužel jen na první pohled. Po prvních sekundách nadšení jsem pořádně zaostřil zrak a zjistil, že v pravé části displeje běhají růžové pixely. Při jiné podkladové barvě to už nebyly pixely, ale celé (horizontální) čáry. Trochu lepší, ale stále špatné. Notebook je tedy pro práci s extením LCD naprosto nepoužitelný, a, když je ještě v záruce, tak jsem ho prostě ve čtvrtek ráno rovnou šoupnul opět do servisu. GCC se při poslední opravě velmi osvědčilo, takže byla volba servisního partnera celkem jasná.
Dobrá zpráva je, že mi ze servisu konečně přišel i úvodní mail, kde jsou přístupové údaje do informačního systému . V něm si lze pročíst kompletní postup celého reklamačního procesu. Dočetl jsem se například, že u minulé reklamace stálo LCD přesně 7 200,- Kč (bez DPH) a každý jeden kloub 180,- Kč (bez DPH). Konkrétně cena kloubů mě potěšila. Za takovou cenu bych si je klidně nechal opravit i pozáručně, když by časem bylo třeba.
Tomu, jak reklamace probíhá, se budu věnovat v dalším tématickém zápisku. Já už to vím teď, ale bylo by to zase moc textu a už se mi chce taky spát :-).