Alza.cz a nepotvrzený záruční list
Nedávno jsem kupoval nějaké ty IT blbinky a jednou z nich byl také fotoaparát Canon PowerShot A720. U něj se ovšem objevila hloupá závada s mírně rozostřeným optickým hledáčkem. Systém jmenovaného velkoobchodu mě odkázal na autorizovaný servis, a jelikož ta oprava zrovna docela pospíchá, vyrazil jsem radši ještě dnes, i když do Prahy dnes jinak ani nepotřebuji.
K mému překvapení mě autorizovaný servis odbyl, že nemám vyplněný záručák a že takhle mi to nevezmou. Takže mi nezbylo nic jiného, než nabrat smět Alza a nechat si to tam někde potvrdit. V Alze jsem samozřejmě čekal standardní dobu 40 minut (mimochodem na reklamacích byl standardní stav – jeden mlaďoch reklamoval notebook, protože mu instalátor Windows XP nenašel disk a jiný 14letý chlapec se svým otcem rozčíleně přešlapoval u reklamačního pultíku se svým zánovním naleštěným MSI žadoníce se převzetí), a pak hurá zpět do servisu, než mi stihnou zavřít.
Závěrem
Překvapuje mě, že tohle Alza nijak speciálně neřeší. Nejsem u nich vedený jako dealer, takže zboží nebude dál prodáváno, a jinak je mi nepotvrzený záručák úplně k ničemu. U notebooků jsem podobné zbytečnosti nikdy řešit nemusel, ale pokud to někde je třeba a Alza jen suše odkazuje na autorizovaný servis, tak mi stávající situace připadá maximálně otravná.
Tento zápisek byl stejně jako mnoho jiných napsán při cestě Prahou pomalou a extrémně předraženou MHD na mobilu Nokia 9300 :-)
1. Bananik 4.8.2008 21:20:23
Neviem či som ťa správne pochopil, ale nepotvrdenie záručného listu je pomerne klasický postup mnoho obchodov. Zákazník si výrobok doma vyskúša a keď je s ním spokojný, príde si potvrdiť záručný list. Či je to správne s právneho hľadiska alebo obchodného zákonníka som neskúmal, ale príde mi to ako ústretový krok smerom k zákazníkovi, ktorý nemusí testovať výrobok na predajni.
2. djanosik 4.8.2008 22:01:37
Jen bych podotknul, že dle našich zákonů nepotřebuješ záruční list, stačí doklad o koupi (povětšinou faktura). Měl ses do toho servisu trochu opřít a nenechat si to líbit ;)
3. War 4.8.2008 23:27:29
SOuhlas s prvnima dvěma
1) Zaručak se nepotvrzuje protože maš 14 dni na vraceni zboži a potom by jim to třeba měsíc leželo na skladě a poslali to jinam a co by řekl zakaznik na vyrobek se zarukou o měsic zkracenou ?
2) Ano podle občanskeho zakoniku ( tvuj případ ) stačí k reklamaci doklad ALE reklamovat musiš u prodejce, takže alzy… :o)
4. djanosik 4.8.2008 23:36:03
[3] To určitě nemusíš. Reklamovat můžeš klidně v autorizovaném středisku.
5. swarm 5.8.2008 0:12:52
Vlastně mě pak napadlo, že by to mohlo mít souvislost s vrácením zboží do 14 dní od zakoupení. Ale ani to nevim, jestli tak úplně platí i pro mě, protože já to normálně kupoval k nám na IČO.
No jedna věc mě překvapila. Když jsem přišel do AWH, tak tam hned "aha, alza" ještě pomalu než viděli fakturu. A v alze zas uštěpačná poznámka, "aha, vy určitě jdete z AWH". Jako je to jedno. Reklamaci jsem vyřídil, ale příště zkusim asi u podobných věcí, do poznámek u objednávky, ať mi rovnou potvrdí ty záručáky, když to bude na firmu.
6. War 5.8.2008 8:34:37
[4] Ale to ja jsem netvrdil. ja jsem tvrdil že pravo na reklamaci s fakturou podle zakona maš pouze tam kde jsi to kupoval protože vztah zakaznik – prodejce maš pouze tam kde jsi to koupil. tak samo ti servis nevraci penize ale vraci ti je prodejce ktery dostane vyjadřeni ze servisu a tomu to odečtou z dalši objednavky zboží aby si neposilali jenom penize sem a tam…
7. filda.sv 5.8.2008 10:29:42
Standardní stav – od srdce jsem se zasmál :). Mimochodem, konečně vidím nějaké praktické využití těch Nokia komunikátorů. Kdysi jsem si s tím asi půl dne hrál a jen nechápavě kroutil hlavou, k čemu mi takový prasopes může být. Neohrabaný mobil nebo neefektivní notebook? Nejvíce jsem se nasmál u aplikace na tvorbu prezentací. Ale holt nejsem cílovka…
8. swarm 5.8.2008 10:41:43
[7] Ad komunikátor: Já jsem před tím používal zařízení s Windows Mobile 6.0. Díky tomu moje nároky byly tak nízké, že N9300 mi připadá jako geniální zařízení. V podstatě se ani nedivim, že tenhle telefon je (/býval) tak rozšířený mezi manažery/majiteli všemožných podniků a politiky.
9. DEE 5.8.2008 13:25:51
S nevyplněným záručním listem se setkávám už pravidelně a docela mě tím dnešní E i jiné Shopy štvou. Jak už bylo napsáno, reklamace u prodejce by měla být bez problému pouze s paragonem-fakturou, nicméně pokud chce člověk reklamační proces urychlit, často běží rovnou do nejbližšího autorizovaného servisu odkud ho ale pomalu vypráskají bičem.
Trošku taky mimo mísu. N9300 jsem používal cca dva roky. Až na žalostnou "rychlost" sem si ji nemohl vynachválit. Velikost byla celkem podřadnou věcí, když člověk často tahá i notebook. Pak jsem přešel na Treo 650 (s Palmem jsem měl už zkušenosti, takže žádný problém). Nyní funguju na HTC s710. Z těchto tří zařízení s klávesnicí musím nejvíce vyzdvihnout právě Treo. Každopádně se na něm nejlépe psalo, surfovalo a vůbec vše bylo tak nějak lepší, byť běží na zastaralém PalmOS. Dalo by se říct, že PalmOS je tak jednoduchý, geniální a rychlý, že už na něm není co vylepšit ;-).
10. War 5.8.2008 13:44:47
S710 nebo S730 bych si chtěl pořídit ale muj posledni komunikator umřel po padu. Ted mam Nokii 5140i a ona ne a ne umřít :o)
11. cermi 7.8.2008 8:59:36
Asi jsem měl štěstí, ale když jsem můj noťas koupený v alze reklamoval v autorizovaném servisu, tak vše vzali bez keců a problémů.
12. swarm 7.8.2008 10:24:35
[11] Na to byla jedna věta narážkou v závěru. U notebooků se tohle opravdu nemusí řešit vůbec. Tam se to dělá jinak.