Je zpětná vazba důležitější než sex?
Právě jsem procházel nějaké materiály do školy a narazil jsem znovu na ten slide, o který se prostě musím podělit. Je to z předmětu SRI, tedy „Systémy a řízení“. Zpětná vazba je v tomto předmětu logicky jedním z hlavním pilířů celého předmětu. Je vidět, že přednášejícímu – panu Šebkovi – nechybí smysl pro humor.
Michael Šebek patří k těm, díky kterým se mi líbí na škole o něco víc. Mám rád energické lidi schopné umět nějak akčně odpřednášet potřebnou látku. Předmět SRI patří ve třetím ročníku k tomu nejtěžšímu a zároveň také k tomu nejpokrokovějšímu. Výuka je vedena tak, aby se co nejvíc přibližovala té z prestižních zahraničních škol. Používají se světové učebnice (v logicky angličtině).
Celkově však musím říct, že studium na ČVUT FEL je celkem zábavné (i když bere hodně času). Po prvním roce jsem měl trochu pocit, že je to všechno tak trochu „o hovně“. S každým dalším rokem je to ale lepší a lepší. Ve třeťáku už má člověk klidně přístup do laboratoře a může dělat s nejmodernějšími technologiemi mimo vlastní výuku předmětů – tady si myslím, že teprve začíná ta pravá vysoká škola.
Často si čtu a slýchám řeči o tom, jak si musí v některých firmách dávat pozor na vysokoškoláky, protože jde většinou o lidi, co nejsou schopný pořádně pracovat, tak si akorát prodloužili dětství na další škole, a taky o tom, že takoví lidé mají akorát nějaký papír, ale prakticky stejně nic moc navíc neuměj. Tomuhle se prostě musím úplně nejvíc vysmát. Minimálně pokud jde o takové ty nejvyhlášenější technické školy, tak tam už nejde dostudovat s prstem v nose. Člověk se během studia potýká s mnoha problémy, které se podobají tomu, s čím se člověk může setkat v pracovním procesu. Je silně tlačen do samostatnosti a prochází vypjatými situacemi, kdy řeší, jak všechno stihnout (silné nároky na efektivní plánování času a efektivní formu řešení).
To všechno je důvodem, proč se například o studenty kybernetiky z naší školy mohou firmy ve světě utlouct. Lidi, co o studiu vysoké školy tvrdí něco jiného, jsou zpravidla ti, kteří nikdy vysokou školu nestudovali, studovali maximálně nějakou druhořadou nebo třetiřadou z Horní Dolní, anebo je do roka (maximálně dvou) z nějaké prestižní školy vyhodili (oni budou většinou tvrdit, že je to nebavilo a že odešli sami, ale znám takové případy z vlastního okolí moc dobře).