FS Amilo Pro V3205 – ze servisu opět doma
Po dlouhé době musím říct, že jsem byl konečně opět plně spokojen s nějakým servisem. Slíbil jsem, že se podělím o zkušenosti s průběhem reklamace, takže tak i učiním tímto zápiskem. Notebook FS Amilo V3205 jsem si v prosinci 2006 koupil za nějakých 25 000,- Kč (s DPH), které jsem dostal dobropisem po vrácení předchozího notebooku (ASUS A6Km). Zjistil jsem, že dedikovanou grafiku zas tolik nepotřebuji, a malý notebook by mohl být pro mé velmi časté přenášení ideální. Na nějakých těch reklamních slajdech, kterým FS říká datasheet jsem se dozvěděl spoustu superlativů o nějaké slitině ve víku a odolné konstrukci, takže jsem si chrochtal blahem, že jde něco takového sehnat tak pěkně levně.
Tou dobou jsem nikde nepracoval, takže jsem si musel vystačit pouze s tímto svým vlastním notebookem. To samozřejmě znamenalo větší zátěž. Už v únoru se všechny plasty pěkně ošoupaly a otlačily, takže najednou z elegantního notebooku vznikl jakýsi „veterán“, kterého lidé tipovali stářím spíš na 3 roky než 3 měsíce. Tou dobou taky nějak záhadně postupně vznikla vůle v kloubech. Při otevření to znamenalo mrtvou zónu nějakých 10 cm (při měření na vrchní straně). Někdy koncem února jsem začal pracovat pro notebook.cz, což znamenalo možnost používat jiné notebooky. Když přišel na recenzi nějaký 14″ Acer TravelMate, tak jsem si odzálohoval nějaká data a rozhodl se, že by se na to měl podívat nějaký technik.
Jako první servis mi na stránkách FS vyskočil „Fujitsu Siemens Computers IT Product Services s.r.o.“. Potěšilo mě, že byli schopni provést diagnostiku závady na místě a případný funkční notebook ponechat u zákazníka do doby, než přijdou díly. Svým způsobem tak člověk může částečně funkční notebook vesele dál používat. Technik se na to podíval a shledal, že taková vůle kloubů odpovídá běžnému opotřebení používáním… no, nějak se mi tomu ani nechtělo věřit, ale nechtěl jsem to moc hrotit. Nechal jsem si klouby naopak trochu povolit, aby to při otevírání víka nepraskalo (to byl i hlavní důvod, proč jsem se nakonec odhodlal servis navštívit).
Po téměř roce od zakoupení se mi nějak přestalo líbit, že na levém kloubu je vůle (jako kdyby tam uvnitř nebyl displej na tom místě nijak uchycen). Dohromady se světlými fleky, které se objevily na LCD (chyba, která je u V3205 poměrně častá), jsem to tedy hodil opět do servisu. Protože jsem s prvním nebyl vlastně vůbec spokojen, tak jsem zvolil druhý na seznamu – „GCC Services a.s.“. Zde byl přístup odlišný. Po příchodu do menší kanceláře si technik opsal kód ze spodku notebooku a okopíroval fakturu. Moc toho nenamluvil, tak jsem se moc taky nevnucoval :-). Nakonec jsem mu obě závady předvedl, sepsal se protokol a já odešel. Místo notebooku však jen s předávacím listem a sdělením, že jim to běžně trvá do 5ti pracovních dnů (tak to bylo napsané i na protokolu).
Pět pracovních dnů znamená tedy reálně týden – po týdnu jsem do servisu zavolal, protože jsem tušil, že mi měl přijít nějaký mail, který nepřišel. Nemýlil jsem se. Slečna na telefonu mi sdělila, že notebook už opravdu čeká na vyzvědnutí. Dnes jsem se tedy vrátil a notebook si vyzvedl.
Jak tedy dopadla reklamace?
Všechno bylo řešeno výměnou. Na rozdíl od jiných notebooků je možné zde všechno pěkně rozebrat, což považuji za pozitivní, protože při pozáruční opravě pak třeba při výměně kloubů není nutné měnit celé LCD (v prvním servisu mi tvrdili opak). Celá oprava byla řešena výměnou – té se tedy logicky dočkalo LCD i klouby. Kryty víka zůtaly původní, takže poškrábané a ošoupané.
Musím říct, že takhle se nechovaly ty původní klouby ani po zakoupení, takže mám pocit, že celá ta chyba byla způsobena už při výrobě. Tady jsem tedy naprosto spokojený. U výměny LCD to je složitější. Snad všechny novější V3205ky byly už totiž osazovány jiným displejem, než jsem měl já. Po zběžném ohlédnutí se mi ten nový displej kdysi líbil víc, a to především z důvodu menších odlesků (ty byly na minulém LCD extrémní). Teď, když mám možnost hlubšího pozorování, tak už nemůžu říct, že by byl nový displej ve všem lepší. Odlesky jsou opravdu nižší, ale nějaká ta antireflexní vrstva, která přibyla, způsobuje „krystalický“ povrch. Na ten si budu muset dlouho zvykat. Zkusím to někdy příště nafotit. Podobný povrch je ale většinou viděl spíše u matných obrazovek.
Celkově ale musím říct, že jsem s reklamací plně spokojen. Že nedostanu ten starý displej, mi bylo celkem jasné a ani to moc není věc, kterou by servis nějak výrazně mohl ovlivnit. Pokud pominu, že mi od nich nepřišel mail (tady může být příčina velmi sporná), tak bylo jejich chování maximálně profesionální. Poslední dobou jsem zvyklý, že se musím všude hádat a že se ze mě vždycky každý snaží dělat idiota. O to více mě překvapilo, že technik nic nehrotil a nesnažil se zpochybnit, co je, nebo není moje vina. Převzali, opravili, předali – takhle se mi to líbí. Ačkoli o kvalitě mechanického zpracování notebooků FS nemám velké mínění, příkladné chování servisu mě velmi naklonilo myšlence, že další notebook bude třeba stejné značky.
1. klingacik35 9.12.2007 14:28:36
Zdravim,
zaujal ma tento NOTEBOOK (V3205) a uz dlhsiu dobu sledujem fora, a aj tvoj blog. Chcem sa podakovat za cenne informacie a skusenosti s tymto notebookom. Uvazujem nad jeho kupou, ale stale vaham, po tom, co si ho dal na reklamaciu….. Som architekt, takze notebooku ako pracovnemu nastroju velmi neverim, doteraz som bol zvyknuty na vysoky vykon a velke rozlisenie + velka pracovna plocha (btw. samsung 215tw mam tiez a je to najlepsi monitor co som kedy vlastnil). Na V3205 ocenujem predovsetkym DVI konektor + rozmer (12"). chcel som ho kupit tu:
http://www.alza.sk/fujitsu-siemens-amilo-pro-v3205-c2d-t5500-12-wxga-cv-1gb-120gb-5-4k-dvd-rw-wf-bt-vis-hb-d82262.htm…
ale rad by som pridal dalsi 1GB pamate…. je problem s upgrade pamate (su tam zarucne nalepky alebo plomby?)….
Co som pocul tak fujitsu-siemens ma mizerne baterie…. ako to vyzera s vydrzou baterie teraz (po roku?)….
2. swarm 9.12.2007 15:04:00
[1] Baterie má 30Wh z původních tušim 52Wh. To je celkem podprůměrný výsledek. Na druhou stranu je nová baterie levnější, než u některých jiných výrobců.
Problém s upgradem paměti neni. Plomby tam nejsou a snese to i 2GB moduly. Já mám teda verzi s 32bit procesorem, takže 4GB BIOS detekoval, ale Windows s tim odmítl nastartovat (2+1GB ale šlo).
3. klingacik35 9.12.2007 15:34:51
[2] Este 3 otazky…..
1. Je problem so zarukou ak na ten book dam winXP, resp. su problemy s ovladacmi pre win XP? VISTU som este neskusil a podla toho co o nej citam ma ani nelaka… Trochu sa bojim tych plastov, ak mam chodit medzi klientov s otlcenym notebookom….ale za tu cenu….
2. Da sa prikupit zaruka typu NBD aj pre tento book?
3. Display – problem s bielymi vypalenymi miestami sa objavuje aj pri novsich modeloch V3205…. s novym typom lcd?
Dik…
4. swarm 10.12.2007 8:35:44
[3] 1) Problém by s tím být neměl, protože já sám jsem nikdy na svém V3205 nic jiného než Windows XP neměl. Problémy s instalací do čistého stroje jsou standardní pro každý dnešní notebook (UAA driver a SATA disk – o tom si můžeš na net přečíst opravdu mnoho, to tady řešit vážně nechci). Já jsem ale přeinstaloval předinstalované XP Home svou retail licencí na XP Pro, takže jsem žádný ovladače reinstalovat nemusel. Jen jsem vložil CD a z Windows to přeinstaloval.
2) Tak to nevim. Asi bych se zeptal na tvém místě někde u výrobce, případně bych zavolal do nějakého servisu.
3) To taky netušim. Nějak jsem nikdy nesledoval, kdo má jaký typ, ale řekl bych, že jsem to viděl i na noteboocích zakoupených "jen" půl roku zpět.
5. klingacik35 10.12.2007 8:53:10
Dik….