Reklamace vadné baterie u ASUSu (a reklamace u HP)

Po dlouhé době jsem měl možnost opět vyzkoušet servis ASUS CZ v Ostravě. Sám nemám moc velkou důvěru v tyto obří servisy. Chybí tam jakákoli možnost osobní komunikace a při nejasných závadách to často dokáže celý proces opravy akorát zkomplikovat.

Kupodivu si na ASUS zatím nemůžu stěžovat, protože vždy všechno opravili bez problémů. Tentokrát jsem reklamoval baterii v (ASUS) Eee PC 1000h. Jeho stáří je aktuálně 9 měsíců. Nejdříve jsem zavolal na hotline, kde mi bylo řečeno, že záruka na baterii je 12 měsíců, takže podobné závady bez problému řeší (někde se občas cukají v souvislosti s výdrží baterie). Následovalo vyplnění RMA formuláře.

Doba opravy a výsledek

Doprava do servisu a zpět se řeší kurýrem, kterého platí ASUS. Tomuto způsobu moc neholduji, protože je to jen další článek, který může někde pochybit na cestě. Ale co. Je fakt, že ne vždy se chce člověku někam tahat, tak to potěší.

Kurýr přijel ve smluvený den, přebral zásilku a hned další den se ukázal znovu s opraveným notebookem. Předpokládám, že se v servisu musel jen otočit a v krabici se vyměnila baterie za novou.

Tak rychlou opravu jsem vůbec nečekal. Na druhou stranu poslední dobou mám v tomto štěstí i u jiných servisů. S tím souvisí rada ohledně popisu závady – často se lidé vyžívají v psaní dlouhých románů do RMA formulářů. Nemá to cenu. Nikoho nebude bavit něco takového číst.

Závadu je nejlepší popsat co nejpřesněji a co nejúsporněji. U této konkrétní reklamace vypadal zápis v RMA takto:

„vadná baterie; běh bez el. sítě max 5 minut; s jinou bat. ok“

Každý, kdo se na popis podívá, hned bude vědět, kde je problém a jak ho vyřešit. Pak už stačí jen zkontrolovat, že tomu tak je, a provést potřebnou opravu (vyměnění vadného dílu). Podle charakteru závady se pak ještě může dělat test.

cross a jeho HP Pavilion

Ne všude mohou proběhnout závady tak bezproblémově. V souvislosti s touto reklamací se mi vybavuje půlroční průběžný popis trápení uživatele cross s vadou nabíjení baterie v jeho Pavilionu. Je to takový smutný případ lidské ignorance ze strany servisů, který nakonec vyústil v provádění znaleckých posudků a zapojení právníků.

Tento uživatel své trápení nedávno sepsal a můžete si ho přečíst na adrese http://blink-182.cz/reklamace.html (jde o stálejšího člena fóra, takže nejde o nějaké tajné špinění konkurence, o které se občas také někdo pokusí).

Za sebe mohu říct, že bych si nikdy nekoupil notebook, který se musí servisovat v zahraničí (v případě Pavilionů je to Polsko). Zejména v případě, kdy neoplývá nějakou velkou kvalitou. HP jako takové neodsuzuji, ale pár Pavilionů jsem měl v blízkém okolí a kvalitou šlo spíše o podprůměr i v rámci cenové kategorie.

Závěrem

Samozřejmě neplatí, že by ASUS každou opravu vyřešil během dvou dnů a že HP v Polsku přistupuje ke každé závadě tak jako v popisovaném případě. Většinou se u notebooků vyskytuje pár velmi častých závad a ty se řeší rychle. Někdy se ovšem může narazit na něco nestandardního, a pokud k tomu ještě selže lidský faktor, tak je problém na světě. Z tohoto důvodu řeším reklamace, na kterých mi hodně záleží, vždy jen osobně a snažím se vybírat produkty, které mají snadno dostupné servisní středisko, nebo mi přijede technik vyřešit opravu ke mně domů.

Komentáře k článku

  1. 1. Damianus  1.8.2009  14:03:52

    Nj kdyz sam uzivatel k tomu pristupuje spatne tak pak se clovek muze tezko neceho domahat. Zijeme v dobe kdy pokud neni neco na papire ci jinak oficialne potvrzeno, nelze se na to spolehnout. Takze nejake slovo technika nebo potvrzeni po telefonu je houby platne. Ale to uz jsem psal na forum ;)

  2. 2. Smety  1.8.2009  14:15:55

    Trochu mi z toho vyznívá jedna věc; u HP řadu Pavilion posílají do Polska a jiné řady opravují tady v Čechách?

  3. 3. swarm  1.8.2009  15:02:52

    Nepřijde mi od servisu fér, aby se po zákazníkovi očekávaly znalosti z oborů IT, elektrotechnika, práva atd. Od toho má mít servis vyškolené lidi, kteří odhalí, zda tam závada je. A POKUD už tam ta závada je, tak se ji má snažit opravit k plné spokojenosti zákazníka. To jsou holt dva přístupy firem – 1. se snaží vytvořit v zákazníkovi pocit spokojenosti, aby si další notebook koupil zas od nich (třeba DELL; prodává průměrné notebooky, ale poskytuje k nim špičkový servis), 2. se snaží jen rychle vytvořit zisk a spokojenost zákazníka je nezajímá.

    Tady v ČR hodně převládá ten druhý model. Asi je to holt naše mentalita. Proto u mě při výběru dražších zařízení hraje velkou roli kvalita servisu.

  4. 4. swarm  1.8.2009  15:14:55

    Kompletní diskuze s Damianem na IRC: http://swarm.cz/tmp/diskuze-o-reklamacich.txt

  5. 5. swarm  1.8.2009  15:28:12

    [2] Je to tak, že „business“ řady se opravují normálně zde v ČR v autorizovaných servisech. U „consumer“ notebooků slouží tyto servisy jen jako sběrná střediska a oprava se provádí v Polsku. Dle ohlasů a zkušeností v mém blízkém okolí je doba opravy často kolem 2-3 týdnů. Někdy o týden míň, někdy zas o týden víc.

  6. 6. cross  1.8.2009  17:59:02

    Jen zareaguju na tu IRC komunikaci.
    Damianus: Napsal jsi, že to mám řešit přes prodejce. Já to ale řešil.
    Jen úplně první reklamace (po necelém roce od koupi) jsem řešil reklamaci přes sběrné středisko a nebyl žádný problém. Proto jsem poprvé závadu s konektorem odnesl do sběrného střediska znovu. Neopraveno – řekl jsem si, že se to „stane“. Nechal jsem poslat kurýra, který měl být rychlejší. Opět neopraveno, už jsem to řešil s HP a poslal to přes SS potřetí. Myslel jsem (hloupě, ano), že budu mít nárok na vrácení peněz. Poté to došlo opět neopravené, nechal jsem si to potvrdit na protokol a řešil to už s prodejcem (další 3 nebo 4 reklamace).

  7. 7. polo  1.8.2009  19:38:21

    osobne sa s asusom riesil vela reklamacii a vecsinu ich naozaj zvladli takto na otocku…
    ani on site servis lenova nebol tak rychli ale zase mam lepsi pocit ked to nemusim nikam posielat…

  8. 8. Damianus  2.8.2009  12:43:53

    [6] Hlavní je ale fakt ze jsi to vyreklamoval. Ja te za to nekaram nebo neco ale proste postup to nebyl nejlepsi. Jak jsem psal dneska co neni na papire tak ma clovek holt smulu. Ja osobne bych tam udelal asi pekny poradek, tak jak jsem udelal v Pente kde jsem donutil makat zamestnance i na dovolene. Dostal jsem osobni cisla dokonce jsem mluvil s reditelem cele Penty. Co si clovek nevyrve tak to nema… To dnes plati

  9. 9. Crestwood  2.8.2009  14:33:11

    [8] Neplati. Ale nie v CR/SR. V Dansku na zalozenie konta v banke stacilo ukazat obcanak (ktory je mimochodom bez fotky!) a podpisat jediny papier o rozmere A5, reklamacny technik nepotreboval nic podpisat (onsite reklamacia FPR).

    To by vsak museli tu v CR/SR ludia prestat mysliet pseudokomunisticky a zacat budovat hodnoty.

  10. 10. Damianus  2.8.2009  15:16:40

    Aha tak to mi reklo hodne. Takze priste pujdu kupovat notes jen v Dansku… ;) Brain on! Bavime se o ČR a max tak SK

  11. 11. Crestwood  2.8.2009  16:37:17

    A co takto radsej doniest dansky sposob myslenia do nasich koncin?
    Zacat mozes tym, ze prestanes vnimat ludi ako nepriatelov a das sancu (presadit sa, ukazat co vedia) tym, u ktorych budes citit ze je sanca na uspech.

  12. 12. Damianus  2.8.2009  22:56:05

    XD miluju naivni lidi! Fakt vtipne… Pokud muzu doporucit zkuste podnikat a pak mi neco rikejte :DDD

  13. 13. Crestwood  2.8.2009  23:24:41

    Vsak podnikam a s doverou problem rozhodne nemam. Prave naopak – tym, ze som dokazal vzdy splnit svoje zavazky, protistrana ochotne zvolnila podmienky v moj prospech. Staci vymanit sa zo stereotypu „co ked ma niekto o*ebe“ a nevyberat si ocividnych/neistych obchodnych partnerov.

  14. 14. Damianus  3.8.2009  13:24:07

    O tom to neni. Je to o nátuře. A to v ČR nejde proste. Příklad: Zkus si založit restauraci jako jsou v GB zaplatis par liber a snis co chces… Za par dni zkrachujes ;)

  15. 15. jalko  5.8.2009  0:54:17

    Ten odkaz s pribehom reklamacie toho Pavilionu, to je uplny gol. Najhorsie na tom je to, ze clovek sa sice domoze spat svojich penazi, ale jeho usly zisk, ci uz materialny ci iny, z toho, ze mal pol roka peniaze v niecom, co nemohol pouzivat uz nas pravny system nijak extra nezaujima.

  16. 16. Lukáš  11.8.2009  12:13:59

    Jsem rád, že mám Dell a tyto záležitosti nemusím řešit.

  17. 17. Muff  12.10.2010  10:24:00

    HP uznalo, že posílat jednotky do Polska nebylo nejšťastnější. Takže od jara 2010 v SK a CŘ se jednotky opravují zas u nás. V případě ČR v Servisním středisku HP, které jede i bussines třídu.

  18. 18. swarm  12.10.2010  11:06:38

    [17] Ano, měl jsem o tom na notebook.cz dokonce i článek. Nejde o servis HP (to tu snad ani HP pro žádné produkty nemá), ale stará se o to VSP Data v Táboře. Měl jsem možnost jejich servis navštívit a pohovořit si s jejich šéfem. Myslim, že to je rozhodně výrazné zlepšení proti tomu servisu v Polsku.

    http://notebook.cz/clanky/ostatni/2010/servis-hp-pavilion-vsp-data-tabor

  19. 19. Slim  29.12.2010  1:42:30

    Uprimne musim rict ze sem se setkal s tim samym a take pavilion nastesti ne muj. Prisli sme do spolecnosti alza.cz v Praze Holesovicich. Predtim jsem samozrejme porstudoval zarucni podminky primo na strankach HP a jeste si je vytiskl, pac kamarad se v tom nevyzna. A co se nestalo alza tvrdi ze zaruka na baterii 6mesicu, chvili se snim hadam a ukazuji zarucni podminky kde stoji, ze sice na spotrebni zbozi se vztahuje 6mesicu (cili baterii), ale v pripade ze se jedna o baterii zakoupenou s notebookem pak plati 12 mesicu. Nechtel mi to uznat, rikam volam ČOI, zavolal jsem prečetl jim ten odstavec a oni se mnou souhlasili, ale pracovnik alzy si tvrdil sve, nastesti mam znameho v HP, takze jsem mu okamzite volal, predal jsem ho zamestnancovi, a ten vse pekne potvrdil, avsak alza opet ingorovala. Po te sem se na alzu vykaslal a prohnal to pres znameho a problem s tim najednou nebyl. A co se tyce Asusu, tam si nemohu stezovat vsechny reklamace naprosto bez problemu a opravili i veci ktere jsem vubec nezadal, jako treba ze jsem mel napraskle telo u vetraku, vse mi vymenili a za 10dnu od odeslani byl notebook doma. Kdyz to mam hodnoti Asus bez problemu, HP sakra hodne nervu

  20. 20. Tomáš  28.5.2012  20:22:27

    ASUS už v životě né. Mám 5let starý noťas Fujitsu Siemens a doposud žádnou reklamaci a na roka půl strém ASUSu jich bylo už tolik a stále to pořádně nefunguje. A že by se na záruční opravy dívali něják přátelsky to né.


Napsat komentář