Výsledek reklamace kvůli přehřívání (Acer Ethos)

Nedávno jsem tu psal o přehřívání mého herního notebooku při hraní Crysis 2. Dostat se u některých notebooků k chlazení je maximální vopruz, a když je počítač ještě v záruce, není důvod práci nepřenechat těm, kteří jsou za to placení. Mám ve zvyku popisovat zkušenosti se všemi reklamacemi notebooků a tato nebude výjimkou. Vezmu to trochu zeširoka, protože kolem reklamací u Aceru panuje v diskuzích nespočet mýtů.

Nahlášení závady

Jak jistě většina z vás ví, Acer již dávno zrušil autorizované servisní partnery a vybudoval si v Brně jeden centrální servis pro ČR a přilehlé krajiny. Doprava se řeší výhradně sjednaným kurýrem na náklady výrobce a oprava se zadává buď formulářem na webu, nebo telefonicky. Jako správné BFU jsem záměrně volal, neboť bych při vyplňování mohl něco zkonit a speciálně vyškolená obsluha udělá jistě celý proces rychlejší.

Důležitá informace, kterou jsem si dříve nebyl příliš jistý. Pokud už něco reklamujete u Aceru, budou se vás kromě sériového čísla ptát i na nákupní doklad a datum zakoupení. Bez faktury by vám tedy nemuseli notebook vyreklamovat. Jestli má někdo zkušenost s reklamací v tomto servisu bez nákupního dokladu, podělte se o zkušenost. Při reklamaci ThinkPadu jsem fakturu vytahovat nemusel a S/N jim úplně stačilo, ale tady je to asi jiné.

Zbytek rozhovoru probíhal tak, že jsem operátorovi nadiktoval popis závady a pak jej 5x zopakoval, než měla druhá strana pocit, že už ví, co vlastně chci. Zádrhel přišel ve chvíli, kdy jsem řekl, že tam není původní disk, protože jej mám zašifrovaný, a tak bylo jednodušší tam vrazit jiný. Po několika ujištěních, že závada (přehřívání) se projevuje s oběma disky stejně a nový disk není vadný, jsem dostal číslo zakázky a příslib kurýra během dalšího dne.

Doprava a servis

Na reklamace notebooků s centrálním servisem není od věci si ponechat původní krabici. Po vložení notebooku s nabíječkou do krabice jsem zvenku napsal nadiktované číslo zakázky a další den (ve čtvrtek) jej předal.

Dle informačních SMS přišla krabice do servisu v pátek a v úterý tohoto týdne přišla poslední zpráva, že je zakázka vyřízena a krabice putuje k přepravci. Zde narážím vždy na problém. Kurýr vám ráno napíše, že přijede mezi 9. a 16. hodinou, což je neskutečně konkrétní, pokud nemáte v plánu sedět celý den doma na zadku. První den (středa) jsem odepsal, že pokud to není schopen doručit odpoledne, ať to nechá na zítra. Žádná další komunikace už ten den neproběhla.

Dnes (čtvrtek) jsem to řešil jinak. Poslal jsem jen SMS, že na uvedené adrese budu od 12 hodin. To už zabralo – 12:05 zatroubil kurýr a notebook je doma.

Výsledek

Kdybych počítač vyzvednul už na první pokus, vyšla by doba opravy přesně na týden. To považuju u spotřebního notebooku se základní zárukou na velmi dobrý výsledek. V servisu diagnostikovali přesně to, co jsem jim napsal – notebook se přehřívá, až se vypne. Oprava proběhla přesně podle odhadů vyčištěním chlazení a nanesením nové pasty. Jak to pomohlo?

Vrátil jsem původní disk a spustil Crysis 2. Po hodině hraní byly teploty o 10°C stupňů nižší. Stále nejsou zázračně nízké, ale chladný při této hře není snad žádný notebook. Hlavní je, že je počítač stabilní a nevypíná se.

Servisu nakonec vlastně nemám co vytknout. Zejména s ohledem na fakt, že se mi notebook vrátil i s originálním DVD Crysis 2, které jsem v mechanice zapomněl. V posledním roce je to už druhá reklamace, co jsem s Acerem řešil, a první proběhla také k plné spokojenosti. Možná mám štěstí, ale nezastávám názor některých jedinců v diskuzích o šíleném servisu tohoto výrobce. Máte-li také zkušenosti, klidně se o ně podělte v komentářích.

Komentáře k článku

  1. 1. Python  2.6.2011  22:22:24

    Škoda že tebe tam asi znají :) páč já reklamoval NB kvůli stejnému problému ale neuznali mi to :( akorád mi nabídli čištění za 990 kč :)

  2. 2. Python  2.6.2011  22:31:39

    ad. jinak jiné reklamace proběhli hladce a rychle :)

  3. 3. swarm  2.6.2011  22:35:42

    [1] Nemyslim, že jsem tam měl tlačenku. Toho technika, ke kterému se to dostane, už podle mě moc netrápí, jestli je to notebook nějakýho swarma, co si píše blog, když se jim tam protočí tolik kusů denně.

    Jako klíč k úspěchu spíš vidim (obecně u všech servisů) maximálně stručné a výstižné charakterizování závady.

    Jinak 990,- za mimozáruční čištění je ok. To by se mi po záruce pořád vyplatilo posílat do servisu, než abych se o to snažil doma.

  4. 4. Python  2.6.2011  22:41:12

    tak určitě :) já to myslel s trochou nadsázky ;) , NB jsem si doma vyčistil sám měl jsemTM 5730g byl tam „jen“ chuchvalec prachu stačilo ho vyndat, profouknout to stlačeným vzduchem a teploty jako když byl nový :) jinak servis super

  5. 5. Ondrej Galbavy  3.6.2011  5:47:33

    Priatelka ma acer a naprv sa jej baterka prestala nabijat na viqc ako 90% a potom neskor zacalomciastocnenvypadavat podsvietenie. Notebook sa tiez vratilmcca o tyzden a vymenili displej a bateriu za nove kusy (notebook ma cca rok) :)

  6. 6. froggy  3.6.2011  6:56:45

    Zhruba před rokem jsem 2x reklamoval notebook Acer Extensa 5220. Poprvé jsem reklamoval prasklé víko a panty. Podruhé jsem reklamoval mou vinou politou klávesnici (uvedl jsem jen, že některé klávesy nepíší a byl zvědav, zda reklamaci uznají). Obě reklamace byly bez problémů vyřízeny zhruba do týdne. Poprvé byla doprava řešena kurýrem, vyzvednutí proběhlo v pořádku, ale s předáním opraveného notebooku byly problémy (prý mne 2x nezastihli – nesmysl). Proto jsem podruhé reklamoval raději u prodejce, což trvalo jen o málo déle než první reklamace. Toť moje zkušenost se servisem Aceru – byl jsem nadmíru spokojen.

  7. 7. baki  3.6.2011  7:21:26

    Před pár měsíci jsem reklamoval acer 3810T. Přestal fungovat monitor, resp. jeho podsvícení. Když se člouvěk soustředil, tak šlo vidět, že tam něco je.
    Nejprve mě zarazilo, že po zadání čísla na webu mi to napsalo, že záruka je do června roku 2010 (zhruba rok od datumu uvedení na trh) i když jsem jej koupil v lednu roku 2010, ale i tak jsem to tam poslal i s dokladem o koupi.
    Mno a pro jistotu jsem jim napsal, že větráček je moc hlučný.
    Asi do 8 pracovních dnů jsem ho měl zpět. Displej vyměnili a větráček vyčistili. Byl jsem opravdu spokojen s jejich službami :)

  8. 8. jt  3.6.2011  8:53:12

    Jen poznámka – při reklamaci Thinkpadu v Orange and Green po mně doklad o koupi chtěli i když jsem se jich vyloženě ptal jestli „nestačí to číslo na spodku notebooku“ :-) (a to mám prodlouženou záruku, no aspoň vím že ani po dvou letech nesmím tu fakturu vyhodit).

  9. 9. kuba  3.6.2011  12:31:33

    v OG vetsinou fakturu nechteji a zaruku si dohledaji bez problemu sami…pouze v pripade, ze je jiz po zaruce uvadene na webu lenova, tak je faktura nutna…u aceru byl vzdy problem v tom, ze chteli zjistit, jestli je zaruka dle obcanskeho, nebo obchodniho zakoniku :-( jinak si myslim, ze v tomto konkretnim pripade vlastne swarm vyresil problem i bez servisu, takze na tom neni prilis co zkazit…horsi je, kdyz jim tam clovek posila NB se zavadou, ktera se neda prilis nasimulovat…to je pak opravdu asi na tom cloveku, co to opravuje, jestli ma nekde ke kazdemu typu NB nejaky seznam beznych zavad a popis jejich reseni…tak cca pred tremi roky to tak nebylo :-(

  10. 10. frank  3.6.2011  18:50:39

    Stejná zkušenost, oprava i s dopravou vyřízena ani ne za týden (tuším, že v pondělí si pro něj přijeli a ve čtvrtek dovezli zpět) ten jejich formulář na webu je sice pravda složitější, ale reklamace bez problémů.

  11. 11. gersa  3.6.2011  21:12:56

    Cca pred 14ti dny jsem dostal zpet z reklamace svuj Thinkpad X200. Reklamoval jsem u Orange & Green jelikoz mam jejich pobocku par kroku od domu. Pri predani zadny doklad nechteli ale pak jsem se s nima pres mail asi tyden dohadoval, jelikoz si vzali do hlavy, ze ho potrebuji videt. Bohuzel ja zadny doklad nemam, neb jsem notas koupil na ebay. Zadne ujistovani od pani na infolince Lenova, ze zadna faktura neni protreba, nepomohla. V OG si trvali na svem. Nakonec pomohl az nastvany telefonat na Lenovo a patrne razna domluva OG

  12. 12. Ferda  4.6.2011  7:23:56

    Acer řešení servisu v pohodě. NTB tam zasíláme poměrně dost. Komunikace s operátory souhlasí (občas jsou přihlouplí, asi na úkor BFU uživatelů). Rychlost dobrá. Posílat zásadně bez disku nebo zazálohovat (za data nikdo neručí). Výhoda bezdiskového zasílání evidentní, občas se to vrátí s jejich servisním diskem :-) Podle sériového čísla jsou schopni zjistit záruku, takže doklad ne vždy nutný (pokud je výhodou). Doprava tam i zpět vynikající, člověku to šetří čas a peníze. Obecně však Acer nekupovat, poměr prodaných ks vs. závad evidentně v neprospěch této značky (na úkor Lenovo, HP).

  13. 13. Max  4.6.2011  21:18:04

    Mam k notebooku Acer 8950G zaruku ON-SITE. Taky jsem resil problem s prehrivanim a spinou pod displejem. V pondeli jsem zadal problem v 9:50 na acer.cz, za hodinu mi zavolali, ze co a jak. V ten stejny den mi zavolal technik o 13:20, ze prijde do 1h, prisel, nabidl 2 moznosti, ze to muze udelat u me, ale ze to zabere +-6 hodin, nebo si to vezme s sebou na pracovisko, kde ma specialni techniku. Tak si to sebral a slibil mi, ze donese notebook v utery o 12:00 a stalo sa tak. Vsetko v naprostem poradku.

  14. 14. 6920G  5.6.2011  15:33:04

    já jsem svého acera reklamoval 2x … poprvé byl problém v repru – výměna … pak mi odešla mechanika a popraskal lehce kryt na boku displeje – výměna všeho bez problémů … jinak,když tam posíláte noťas tak vytvořtě uživatele s adminskými právy ,pak vám s vysokou pravděpodobností neprovedou reinstal systému :-)

  15. 15. AG  6.6.2011  0:15:18

    Mna tieto centralne servisy v CZ dost stvu. Ked treba nieco mimozarucne, tak kazda blbost (napr. to cistenie) sa dvojnasobne predrazi kvoli posielaniu kurierom do CZ a nazad. Plus u nas kurieri zasadne volaju tak 5 minut pred prichodom, pripadne az ked nikto neotvara dvere. No a tie polhodinove debaty s operatormi su tiez krasa…

  16. 16. rosta  6.6.2011  17:41:49

    Reklamoval jsem vypadle tlacitko na Aceru (po 4 mesicich). Odpoved byla, ze se jedna o chybu uzivatele, tzn.zaplatit 800Kc za vymenu klavesnice!!!! Nic jsem s tlacitky nedelal. Kamarad ma Dell (pisi to na nem). Bez problemu i mechanicke reklamace, pro mne „na hrane“ . Prijede servis, opravi/ vymeni a je to OK. Ne do Aceru bych uz nesel. ROsta

  17. 17. viki  24.7.2011  8:19:32

    tak já mam acer ferrari one.
    Už potřetí ho kvůli přehřívání a vypínání posílám na reklamaci. Neúspěšně.
    Nejprve byl prý zanesený chladič – vyčištěno – záruka neuznána
    Podruhé je prý nutné přeinstalovat windows – záruka neuznína
    Potřetí – je to teď v servise a čekám na výsledek .. :-(

  18. 18. jirka d.  25.7.2011  9:37:30

    Takze se musim pridat ke spokojenym reklamujicim u Aceru. Oprava 3810TZG – podsviceni v haji, to uz tu nekdo psal, ze reklamoval taky, takze to bude asi bezna zavada… V pondeli jsem dostal cislo, v utery odjel kuryr, ve stredu to prijali, ve ctvrtek dali kuryrovi a v patek kuryr prijel s opravenym kusem. Tj. paty den od nahlaseni opravy. To mi prijde jako skvely skore.

  19. 19. Uranos144  16.8.2011  9:36:00

    viki:
    1. Na to bys chtěla uznávat záruku? To snad ne!
    2. ——-II——-
    3. Jestli posíláš notebook do reklamace kvůli podobné hlouposti, tak se nedivím, že existují lidé, kteří mají s daným servisem špatné zkušenosti. Protože jsou hloupí!

  20. 20. Hornas  19.11.2012  15:40:40

    Tak vam nevim, mam Acer Ferrari One 200 Series … Uranos144 videl jsi jej, je to malinkej 12,1″ bucek, ale s full dualnim Athlonem. Ta malinka krabice bohuzel na chlazeni nestaci a vetracek je takova chudinka, ktera se rozhuci a po pul minute natrdo vypne book. Bohuzel od prvniho dne jej mam jen na praci v MS Office. Trochu narocnejsi flash nebo jen videa treba z YouTube proste nezvlada :(
    Smutny pribeh na pomerne drahy a docela nabuseny book :(
    Ani jsem to nezkousel reklamovat, protoze podle mne na tom nemaji co spravit … mozna jiny ventilator. Bohuzel ani chladici podlozka nepomaha :(


Napsat komentář