Hyundai i30 Kombi – zkušenosti po 30 tisících km, bouračce a dvou reklamacích

Poslední auto mám už skoro dva roky a to si zasluhuje trochu zhodnotit, jak se mi s ním žilo. Od té doby jsem najezdil 30 tisíc kilometrů, jednou boural a dvakrát jsem vezl auto do servisu kvůli reklamaci. Kromě toho jsem vyzkoušel i faceliftovanou verzi (v benzínu i v naftě), což mi dalo možnosti srovnání, co korejští inženýři dokázali vyřešit a u čeho naopak dělají, že to problém není.

i30-30t-km

Auto jsem kupoval předloni v létě, abych si ho ještě užil během času dovolených. Od té doby slouží primárně pro každodenní přesun do práce a zpět, cesty do posilky/bazénu, ale občas i různé víkendové výlety a nějakou delší cestu do zahraničí. Řekl bych, že složení jízd je tak z půlky dálnice a zbytek jsou rovným dílem města a okresní silnice. S autem od doby, co jsem si ho koupil, trochu víc spěchám, což se projevilo i na spotřebě. V létě na dlouhých trasách, když dám tempomat na 120 km/h, klesne spotřeba lehce pod hranici šesti litrů na sto. Pokud jezdím v zimě hlavně krátké trasy po městě, případně to na dálnici ženu, co to dá, je průměrná spotřeba dle tankování 7,2 litru na sto. Na vyšší jsem se dostal akorát při tahání bratrova naloženého MPV na laně. Co do spotřeby jsem celkově spokojený, ačkoli zkušenosti s 1,2litrovým TSI (77 kW) v posledním krátkém Golfuukazují, že downsizing na ni může mít pozitivní dopad. Tam jsem se bez omezování dostal na hodnoty 5,7-6,5 litru. Spotřeba však není při mém nájezdu zas tak důležitá položka. Navíc je to pořád mé nejúspornější auto (druhé jezdí za 10-12).

Když se zamyslím nad tím, co mě na autě štve, je to více méně stejné jako už na začátku. Vadí mi nemožnost regulovat jas displeje rádia spolu s ostatními svítícími prvky a vadí mi celkově modré podsvícení středového panelu. Jas prvků mám proto snížený na minimum a displej rádia (snad kromě jízdy za jasného dne) automaticky vypínám k tomu určeným tlačítkem.

Z hlediska jízdních vlastností jsem pořád přesvědčen, že takto naladěný podvozek by snesl mnohem silnější motorizace. Bohužel na rozdíl od USA tady nemáme v nabídce 110, resp. 130kW atmosférické motory s objemem 1,8 a 2,0 litru. Já bych si klidně připlatil (i za palivo), ale v Evropě mám smůlu. 88kW jedna-šestka nejede špatně. Je to malý, lehký motůrek, který se rád nechá vytočit až někam k sedmi tisícům rpm. Když se točí, jede pěkně, ale trhač asfaltu od toho nečekejte. Dá se s ním jet na (německých, pochopitelně) dálnicích rychle (170 km/h) kopec-nekopec, ale nesmí vás nikdo přibrzdit, protože zrychlení už pak není žádná sláva. Omezovač je přibližně někde u 190 km/h. Auto by zvládlo i víc, ale takto je nastavená řídicí jednotka.

Za horší považuju odezvu od kol předávanou elektronickým posilovačem řízení. Když trochu pospíchám, přepínám si tuhost z Comfort na Sport, ale odezvy to moc nepřidá. Jak jsem si zkoušel jiná auta, horší posilovače z hlediska zpětné vazby už mají snad jen francouzská auta střední a nižší třídy. Naopak v takovém sedmičkovém Golfu to byl jiný zážitek. Tohle je spíš na klidnou pohodovou jízdu.

Hlučnost od podvozku mi taky trochu vadí, ale asi jsem jen moc náročný, protože výrazně tišších aut v této třídě moc není (a ano, Oktávka mezi ně nepatří). Lidé, které jsem vezl, si obvykle naopak pochvalovali tichost. Pokud jste zvyklí na nějakou trochu vyšší třídu, tady spokojení nebudete. Hlavně v rychlostech nad 120-130 km/h.

Poslední věc, co mi vadí, se týká nastavení spojky a setrvačníku. Otáčky by klidně při přeřazování mohly padat mnohem rychleji a spojkový pedál nemá lineární charakter. Když se chci rozjet opravdu plynule, musím někde v půlce pedál chvíli pouštět trochu pomaleji, jinak to cukne. Je možné, že jsem jen trochu přecitlivělý, ale dělaly to i další kusy nejen s tímto motorem. U jiných aut podobné problémy nevnímám.

To je asi tak všechno, jinak jsem vlastně hodně spokojený. Auto má velmi pohodlné sedačky a vzhledem k tomu, jak nemám rád chlad, často využívám vyhřívané sedačky i volant (vyhřívání volantu nechávám zapnuté neustále v podstatě celou zimu – naštěstí si pamatuje nastavení i po vypnutí motoru). Auto se relativně rychle ohřeje v kabině a oceňuju, že se nemlží čelní sklo, protože systém si to hlídá a umí si na něj automaticky přifouknout z klimatizace. Funkce jako přisvětlování zatáček považuju za něco, co by mělo mít už dnes každé auto, a těší mě, že Bluetooth handsfree funguje bezproblémově – vlastně je to zatím jediné auto, kde s BT neřeším nějaké problémy od párování, po synchronizace seznamů. Zvládne i češtinu ve jménech, což je ještě dnes často problém.

Rozdíly po faceliftu 2015

Měl jsem pár dní půjčenou krátkou verzi Hyundai i30 s motorem 1,6 GDI již po faceliftu. Někteří novináři mluvili o menším hluku v kabině. Klidně bych si to dovolil vyvrátit. Hlučnost od podvozku je subjektivně úplně stejná. Naopak u krátké verze jsem slyšel i nějaký hluk od zadku a motorizace 1,6 GDI měla hlavně v nižších otáčkách při záběru znatelně hlučnější chod (hlubší). Nevím, jestli šlo v případě motoru o nějaký problém kusu – vyloženě vadně to neznělo. Celkově si však troufám tvrdit, že minimálně v benzínových motorizacích se hlučnost určitě nezlepšovala.

Zlepšila se však spojka a reakce elektronického plynu při přechodu z volnoběhu. Auto teď reaguje tak nějak čitelněji a pro maximálně plynulou jízdu už nemusíte neustále nohama regulovat nevhodné nastavení počítače. Řidičům začátečníkům se bude v nové verzi lépe rozjíždět.

Rádio kupodivu stále nemá regulaci jasu displeje se zbytkem středového panelu. Přitom nová i20 i i40 s tím problém nemají. Stejně tak informační panel mezi budíky má pořád stejně hloupé procházení a nemožnost rychle vymazat hodnoty „výletu“. Opět – i20 a i40 to mají udělané dobře už dlouho. Nechápu, proč tady se to neupravilo stejným směrem. Podobně je nepříjemné, že navigace zůstala taktéž stará (ještě na Windows CE) a Hyundai nepoužil tu, co má teď třeba v Tucsonu.

Jinak jsem měl pocit, že sedím v podstatě ve stejném autě. Jediný rozdíl, který jsem postřehnul, se týkal přesunu tlačítka na vypnutí/zapnutí parkovacích senzorů. Místo hloupého umístění někde vlevo pod volantem je teď tlačítko u řadicí páky, kde je i lépe vidět na jeho diodu.

Další rozdíl byl v chybějící parkovací kameře, přestože šlo o stejný stupeň výbavy (Weekend). Parkovací kamera byla asi moc dobrá věc na to, aby ji Hyundai dál dával i chudině. Teď už je dostupná snad jen u nejvyšší výbavy.

Když už nic jiného – nová maska tomu autu sluší víc, to jo.

Dodatek – i30 Kombi 1.6 CRDi:

Nedávno jsem se projel také v naftové verzi faceliftovaného kombíka, abych si mohl potvrdit některé domněnky. Odhlučnění po faceliftu je opravdu stejné, pokud jde o kombi, a evidentně nezáleží ani na motorizaci. V naftové verzi budete mít možná pocit, že slyšíte méně hluk od kol, ale je to dáno jen tím, že dominantním zvukem je pak hluboké bručení dieselu. Stejně jako u nové benzínové verze i zde se chovají plyn a spojka lépe (vlastně skoro identicky benzín – nafta).

Při přímém srovnání (jezdil jsem s kamarádem v obou autech a několikrát jsme si je po cestě prohodili) jsem zjistil, že se zlepšilo chování posilovače řízení. Volant má lepší odezvu od kol a nepůsobí už vůbec tak gumově. Kromě toho je nyní celkově nastaven na nižší tuhost, takže režim komfort je konečně opravdu vhodný na takové to popojíždění po městě s pouze jednou rukou na volantu.

U naftové verze (81 kW) mi trochu vadí, jak je motor o dost hlučnější ve srovnání s mým benzínem. Odhlučnění motoru je bohužel přesně takové, jaké u aut této velikost bývá. Pro jízdu po městě je také nepříjemné nastavení převodovky – při 50 km/h se trefíte do stavu, kdy na trojku už budete mít pocit, že točíte zbytečně moc, zatímco na čtyřku se motor bude dusit. Smysl má tento motor až při jízdách na dálku, kde samozřejmě potěší, že není tak nutné při potřebě výkonu pořád řadit jako u benzínu bez turba. Také je samozřejmě lepší spotřeba někde okolo pěti litrů na sto.

Bouračka

Začátkem léta se mi auto podařilo při couvání nabourat. Veškerý náraz pohltilo pravé zadní kolo (resp. jeho zavěšení, takže se měnilo víc, než by se zdálo z pohledu na auto) a trochu se okolo odřel lak. Na pojišťovnu šla nakonec faktura na 112 tisíc a tím, že auto bylo v podstatě nové, měnilo se všechno, co bylo zasaženo, za nový díl. Opravovali to v Hyundai Centrum Valoušek (Praha, Chodov), kde byla i celkem dobrá domluva.

Čekal jsem asi měsíc, než se auto dalo do kupy.Nejdřív se čekalo na nějaké díly a pak zas nebyli s výsledkem spokojeni, takže měnili ještě nápravnici.První tři týdny jsem jezdil auty z půjčovny (zprvu něco kryla pojišťovna). Budiž servisu k dobru, že když se to protáhlo proti očekávání, tak mi sami nabídli náhradní vůz zdarma, ať neplatím zbytečně půjčovnám.

i30-bourani-1

i30-bourani-2

Když už tam auto bylo, rovnou jsem nechal dělat i první garanční prohlídku. Vyšlo to na 5 604,- Kč. Vím, že by to dle zkušeností na fórech šlo mimo Prahu i levněji a někteří si nosí do servisu i vlastní olej, aby ho měli bez přirážky, ale ty ušetřené peníze mi za to nestály.

Reklamace

Nějakou závadu na autě jsem reklamoval za celou dobu dvakrát. Poprvé úspěšně někdy koncem léta. V záběru při vyšších otáčkách a převodovém stupni od trojky nahoru docházelo k prokluzu spojky. Říkal jsem si, že tak rychle jsem ji snad zničit nemohl. A opravdu ne. Problém nebyl ve spojce, ale v korozi hřídele na převodovce už továrny. Unikal zde velmi pomalu olej a pěkně promazával spojku. Tento problém mělo auto od začátku – pouze se pomalu stupňovala intenzita jeho projevů.

Automaticky jsem dostal náhradní vůz. Nechali mě vybrat, tak jsem si vzal i40 Kombi (stejně jako při předchozí opravě). Oprava trvala snad přes dva týdny, ale se zapůjčeným náhradním autem, které bylo téměř ve všech ohledech lepší než to moje, mi to vlastně vůbec nevadilo. Oprava byla opět u Valouška, protože jsem až moc líný, abych hledal další servis, když už jsem se naučil cestu do jednoho a ještě mě tam ničím nenaštvali.

i30-garance-1

Druhá reklamace je stará pár měsíců zpátky. V zimě mi vadilo, že se někdy špatně řadí zpátečka. Auto si kluci v servisu převzali a tomu, co měl auto přeparkovat, tam šla zpátečka ještě hůř než mně. Dal ji tam před mými zraky snad až na pátý pokus. Nicméně po dvou dnech mi volali, že tam byl i někdo přímo od výrobce a jde prý o vlastnost modelu (tj. ne závadu). Prý je to tím, že „tam jsou ploché zuby“ a zpátečka není synchronizovaná. Mám si prý nejdřív přeřadit na jiný stupeň, případně ještě jednou vyšlápnout spojku (Synchronizovanou zpátečku jsem neměl snad na žádném z vlastních aut, ale problémy jsem s ní měl snad jen kdysi v prvním autě – Renaultu 19).

Nic, na co bych nepřišel i sám. Tak jsem si aspoň nechal vyměnit stěrače, protože ty původní už byly nějak rychle opotřebené, a jel domů. Nevím, jestli tam s tím něco dělali, ale od té doby se zpátečka řadí lépe. Vzhledem k tomu, že podobný problém s řazením zpátečky se už mírně projevoval i na faceliftovaném náhradním voze, došel jsem k závěru, že tady to Korejci nevyhráli.

Závěrem

Kdybych měl opět stejné peníze (stálo 325 tisíc), asi bych šel do stejného auta. Možná bych si ještě došel vyzkoušet nový Fiat Tipo, protože má zajímavý vzhled i motorizace. Nakonec i ten marketing mají zvládnutý lépe než Hyundai (vlastně jsem si i30 koupil navzdory reklamním kampaním výrobce). Po zkušenostech s tím, jak moc potěší příplatková výbava, bych naopak měl ještě větší odpor k hodně osekaným konfiguracím některých značek. Zvlášť, když si nemusím připlácet za image, protože je to jen auto pro vlastní potřebu a mně je celkem jedno, jestli se mi někdo směje, že „jezdím v korejcovi“. Naopak na denní ježdění a parkování na sídlištích je ideální mít auto, které vůbec nikoho nezajímá.

Problémy tu dle očekávání nějaké jsou. Pak je tu pár neergonomických specifik, na které si musíte zvyknout. Na druhou stranu, když pak jezdím jiným autem za podobné peníze, obvykle se do i30 docela rád vrátím. Jako jednoduché přesouvadlo zatím slouží dobře.

Komentáře k článku

  1. 1. Tomas  2.6.2016  8:53:34

    Jak tak koukám na recenzi, tak vyznívá celkem pozitivně, což se shoduje s mými zkušenostmi. Jsem naprostý auto laik a i30 kombi jsem kupoval na podzim 2013. Od te doby jsem najezdil cca 35000 km bez jakéhokoli problému (abych to nezakrikl). Auto mi slouží především na kratší cesty do práce a na jízdu po městě. Jsem s nim spokojený. Jsem rad, ze mam lepší výbavu, vyhřívany volant je v zimě dobra věc. A kdybych se mel znova rozhodovat, asi bych šel zase do i30. Ze zacatku jsem uvažoval i nad i20 nebo krátkou i30. Ted jsem ale rad, ze jsem zvolil kombi. Prostor se vzdycky hodí. Co se týká spotřeby, mam ji u benzinu nad 7 litry, což je asi celkem hodne, ale u kratších jízd se to da asi očekávat. Jeste jednou diky moc za zajímavou recenzi.

  2. 2. Andre  2.6.2016  12:21:51

    Tak tedy za zpátečka by mě na novém autě pěkně štvala. Zkus si nechat vyměnit olej v převodovce. Např. moje staré auto Nissan Primera z roku 1998 takové problémy nemělo. A to jsem měl najeto cca. 400 000 km, bylo asi stočené, nevím přesně. :D
    Každopádně zpátečka není snad nikdy synchronizovaná, ale řadit by mělo jít vždy v pohodě.

  3. 3. kuba  2.6.2016  15:23:59

    na zpatecku mi pomahalo ne prerazeni, nebo vyslapnuti spojky, ale pokud to tam nejde tak bud pridani plynu (kdyz neni ta synchronizace) a nebo jemne povoleni spojky…ale nemam to odzkouseny na korejcich (na Ceedu (2010) sem si toho nikdy nevsim), ale na koncernu, kde to dela u kdeceho…

  4. 4. Bananik  3.6.2016  10:00:07

    Jazdim identickym autom (Weekend pred FL ale uz bez kamery) a spiatocka niekedy ide zaradit tazsie ale ked dam paku do neutralu a potom znova spiatocku tak na druhy pokus uz vacsinou je tam. Co sa tyka cukania pri radeni, mam rovnaku skusenost a trochu ma to stve. Riadenie je tiez dost gumove. Zaujimalo by ma, ci by slo nahrat novy soft posilovaca a RJ na auto pred FL a ci by sa tak dali tieto dva neduhy vyriesit. Preklzovanie spojky je podla Hyundai fora znamy problem a vyskytuje sa dost casto.

  5. 5. Vogon  4.6.2016  11:15:35

    Když to srovnám s mým dělníkem, kterého jsem vybíral hlavně podle nízké ceny náhradních dílů a nízké pořizovací ceně vozu. Peugerot 406 Break 1.8 16V 81KW rv. 2000, střední výbava, okna elektrika, vyhřívaná sedadla, ostřikovače světlometů, přední mlhovky, poloautomatická klima (funguje lépe než Climatronic VW), rádio Panasonic, osm reproduktorů, veliký kufr. Pořizovací cena před pěti lety 40 000,-.
    Auto je to hodně tiché do nějakých 150km/h až pak je slyšet hluk, krásně tiché byly i staré Peugeoty 405, nepochybuji o tom, že nový Hyundai bude tišší, mám zkušenost s VW Passat 2.0TDi 103Kw v automatu a trochu tišší je, výkon navíc žádný, protože automat a celková váha z Passata dělá něco na úrovni holo Oktávky bez výbavy s 1.9Tdi 77KW.
    Spotřeba průměrná dlouhodobá 7.85l, více nepřekročím, ceny náhradních dílů, zadní světlomet 300,- stěrače značkové 700,- hned po koupi jsem investoval do nových letních pneu 4300,- značka Kleber HP2, druhé ráfky na zimu celá sada 3000,- zimní pneu Nokian W+ sada 5800,- komplet nazutí stojí 400,- mimo Prahu. Za tu dobu jsem pětkrát měnil olej za značkový SUNOCO včetně filtru vždy kolem 1850,-, stihnul jsem povyměněňovat všechna čidla ABS á 400,-, rozvody 4850,- včetně vodní pumpy, filtry vzduch/klima/palivo á 200,-, třikrát destičky á 1500,- pak nějaké drobnosti v elektrice dohromady asi 6000,- naposled minulý týden repase alternátoru 4500,- dvakrát baterie á 2200,-
    V okamžiku koupě mělo najeto dohledatelných 230 000km, od té doby jsem najel něco přes 65000km, byl jsem s ním v Berlíně, Varšavě,ve Slovinsku, nejdál u hranic Ruské federace. Servisní náklady za celou dobu odhaduji někde kolem 38000,- za pět let včetně ceny všech dílů s výjimkou pneu.
    Když nepočítám pojištění a phm, tak servisní náklady průměrně nějakých 8000,- ročně, což je na auto koupené v deseti letech existence docela fajn.

    Kdybych měl 325 tisíc a rozhodoval se jaké soukromé auto pořídit podle stejných kritérií, asi bych šel do auta, kterým jezdí přítelkyně, VW Passat 103KW v automatu rok 2006/2007 lze ho koupit ve velmi dobrém stavu za 120 000,- náklady na provoz velice nízké, cena pojištění také… z celkové částky 325 tis. by mi zůstalo 205 000,- z toho je potřeba počítat nějaké drobné na případný servis po koupi jako filtry, olej… takže bych byl oproti autorovi blogu stále odhadem 180 000,- v plusu, jezdil bych spolehlivějším a pohodlnějším vozem s lepší výbavou a vyšším komfortem. Za ušetřené peníze si lze koupit něco hodnotnějšího…

  6. 6. Ronoath  4.6.2016  18:17:25

    (5) Krásná dedukce. Má jeden háček. Musím mít štěstí na dobrý kus, a při obyčejné logice dojdu k výsledku, že je to nemožné.

    Zamysleme se. Koupím si nový Passat, samozřejmě v slušné výbavě s automatem. Budu jezdit cca deset let. Skutečně ho jen tak prodám? Za pár korun v bazaru, když nový mě stál cca mega? Nebo ho nabídnu v rodině, kamarádům a podobně? Co byste s takovým vozem dělal vy?

    A když víte, že ho za pár let prodáte mimo známé a příbuzné, skutečně budete měnit co dva roky brzdovou kapalinu, co tři chladící, co čtyři tlumiče; zkrátíte lhůty výměny oleje a podobně, aby z vozu byla skutečně perspektivní ojetina?

    Nebo vám to bude všechno jedno, protože se té kraksny stejně za pár let zbavíte?

    Troufám si tvrdit – šance koupit dobrou ojetinu je asi tak 5%.

    Mimochodem, také jezdím ojetým autem. Citroen Berlingo, 317 tisíc na tachometru. Jen kosmetické vady. Ačkoli je od známého, tedy, troufám si tvrdit, že jsem se vešel do těch pěti procent mé teorie, přesto zvažuji pořízení nového vozu. Nového, ne ojetiny. A příliš mě nelákají „zánovní“ auta, spíše skladovky.

    Díky autorovi recenze za skutečně kvalitní článek, který velmi o vozidle napoví. Navíc se mi zdá, že mám podobné preference a o to více si informací vážím. Uvítal bych další články o autech.

  7. 7. Andre  4.6.2016  22:16:58

    [5] Tak zrovna kupovat ojetého Passata z roku 2006-2007 je asi největší problém. A ještě k tomu v naftě. Jako je jich dost, ale v jakém stavu a kolik mají najeto? Za těch 10 let klidně můžou mít 500-600 tisíc km, samozřejmě na tachu bude obligátních 135 000 km. :D A klidně to může být i zamaskovaná bouračka, no prostě nebral bych to.

  8. 8. 440bx  7.6.2016  19:12:01

    Ty zkusenosti s uspornosti TSI mas na jake trase? Moje zkusenosti (50kkm) se spotrebou jsou takovy, ze jakmile se priblizis ke kopci nebo dalnici, tak zere jak s prokopnutou nadrzi… Kdyz mam trasu po severu strednich cech, Hradec-Olomouc, jizni slovensko nebo na jizni morave, tak to ujde, ale cokoliv jineho je sajgon.
    Za me downsizing funguje jen na rovince a pri pomale jizde…

  9. 9. swarm  11.6.2016  11:38:13

    [6] Souhlas. Jako já mám i to ojeté auto, co má deset let a kdysi stálo daleko přes mega, takže vidím, jaká úskalí to může mít. A to mám ještě auto, které reálně najelo jen těch svých 120 tisíc km a s jistotou není stočené (ono taky třílitrový benzínový šestiválec – to pro mnohé není motorizace na hodně ježdění a dálky).

    Sehnat dobrý kus je problém, a když dojde na německá auta v naftě, tak se šance sníží ještě tak desetkrát.

    Koupit si nové auto samozřejmě má svá úskalí taky. Hlavně z hlediska financí a výbavy. Celkově si můžu jít koupit třeba ojetý Renault Grand Modus s 1.2l motorem, tempomatem i klimou za 80 tisíc (2008-2009), což ještě chvíli vydrží. Spotřeba podobná jako ten hyundai a i kdybych si vyčlenil 100 tisíc za servis, pořád ušetřím hromadu peněz (a zrovna u tohoto auta si myslím, že servis vyjde na mnohem méně za pět let, co má ten i30 záruku). To je realita a toho jsem si velmi dobře vědom.

    Na druhou stranu, když si sednu do dobře servisovaného auta střední třídy, co má za sebou 200t km, stejně tam už je hromada komponent, které se nějak opotřebovaly a klidně se pak stane, že vlezu do obyč Hyundai i20, co je úplně nové, a mám z něj lepší pocit. I z podvozku, i z hlučnosti,…

    … S novým autem si zjednodušeně platím to, že prvních x let s tím nebudu muset nic řešit (a když jo, tak to jen odvezu do autorizovaného servisu, kde mi rovnou dají náhradní vůz), že budu mít auto, které je ještě neopotřebované/nebourané, a že dostanu novější technologie, co se týká bezpečnosti.

    Já té koupě i30 nelituju. Za ty peníze mě to ani moc finančně nebolelo a svou práci plní na jedničku. Když chci ještě nějaké auto pro zábavu na občasné ježdění, tak to už si samozřejmě nové nekupuju.

    [8] Takhle jsem jezdil 20 km po D1 a pak pořád po praze. Spotřeba se většinou ustálila pod šest litrů. Na D1 většinou lehce nad limit, nebo naopak v kolonách.

  10. 10. Tom  20.7.2016  8:57:54

    Pěkný článek. Osobně jsem zkoušel krátkou i30 v roce 2012 při nějaké akci Huyndai, kdy mi ji půjčili na týden. Mám to v porovnání s jedničkovou Octávií a pár jízdami s dvojkovou. Docela mě překvapila prostornost toho auta. Jelikož to bylo ještě v době, kdy se Škodovka soustředila na objem kufru a kašlala na cestující vzadu, tak mě překvapilo, jak se mi za sebou krásně sedělo.
    Měl jsem půjčenou základní 1.4 benzín. Cesta po dálnici byla v rámci limitů příjemná. Dost tam tomu pomáhá ta šestka, kterou si koncern taky šetřil až na „lepší“ motory. Ono, když jde srazit ty dálniční otáčky trochu dolů, tak to není nic proti ničemu. I po naložení kamarádů se výlet s plným autem odjel s lehkostí. Určitě mě to přesvědčilo, že korejské auto stojí při výběru za zvážení. S tou novou generací i30 (ta první se mi moc nelíbila) se mi docela trefili do vkusu, i když Ceed se mi líbí ještě o něco víc.
    Ta marketingová kampaň je mi trochu proti srsti, ale člověk si auto stejně kupuje pro sebe, aby mu sloužilo. Pokud si někdo potřebuje honit image, tak je to jeho věc.

    Díky za zhodnocení majitele po delším používání. Takové články pro mě totiž mají mnohem větší přínos, než testovací reportáže ala Autosalon, kde mají fungl nové auto na pár dní.

  11. 11. Juraj  4.12.2016  15:12:53

    Ad „Poslední věc, co mi vadí, se týká nastavení spojky a setrvačníku …“
    Snad neurazím, ale když to dělá i30, tak si ještě řeknu – nu což, na něčem už snad jen šetřit museli, ale když to dělá i (aktuální) Ford Focus RS, ve kterém by se měly veškeré vývojové náklady soustředit snad právě na ideální ovladatelnost všech mechanických komponent, to už je trochu zarážející…

    Přitom je to taková kravina, která imho aspoň v tom Focusu ani nesouvisí se setrvačníkem, ale s řídící jednotkou – ony ty otáčky po rozpojení spojky trčí ještě tak půl vteřiny na (skoro) stejné hodnotě, a až potom začnou náhle padat, a to +/- lineárně. Asi aby pomalu řadícímu šoférovi (v RSku? co tam dělá?) necukalo auto dozadu při řazení nahoru. No comment :)

    Předopkládám, že při dostatečně dlouhém sabatu v garáži (vybaven počítačem, internetem, inkriminovaným autem a nějakým OBD-USB kabelem) by tohle stupidní chování asi šlo vyoperovat, ale komu by se chtělo :)

  12. 12. jan  9.12.2016  19:31:14

    Opravdu na I30 jde obcas radit spatne zpatecka a unik oleje pres gufero byla nemoc I30. Dnes uz je gufero modifikovane a uz se to nestava. Hlavni hridel zrezla diky netesnicimu guferu.

  13. 13. Radek  22.12.2016  13:20:07

    Tak si tady čtu celkem zajímavé čtení. Sám jsem vlastníkem již čtvrtého vozu Hyundai(Accent, Elantra,I30 (1,6GDI) a I30 1,6CRDI-2015). Co se týká spokojenosti s I30 tak si nemohu stěžovat. Auto používám denně na cestu do práce a zpět(cca 120km) a ročně najedu 30t km. Na první I30 jsem za 4 roky neměl žádnou závadu, nepočítám -li výměnu žárovek a reklamaci rezavějících 5. dveří, nová má zatím nějakých 37t a zatím také bez závad. S postřehy uvedenými v recenzi mohu jen souhlasit. Co mě štve u nového auta je systém stop&start, který se nedá permanentně vypnout a pokaždě po nastartování ho musím vypínat (tuto vychytávku nemám zrovna v oblibě). A další věc která u I30 je hloupě řešená je systém TPMS. Nechápu proč zvolili systém s čidly ve ventilcích, když stejně jedinou informaci dostanete je, že je nízký tlak v pneu. Jaká je jeho hodnota se nedozvíte. Na tohle opravdu nepotřebuji systém s drahými snímači ale tato informace se dá zjistit jednodušším systémem z ABS.

  14. 14. Mates  15.1.2017  16:51:06

    Velmi povedená recenze! Děkuji, zrovna jdu měnit ix35 z roku 2012 za i30 v kombi. GDI motor za GDI :-). Start stop systém se dá už řešit, jen se musíte poptat na správných místech :)

  15. 15. TTecko  30.1.2017  13:32:05

    Díky za recenzi, hrála roli při výběru nového vozu.
    06/16 jsem kupoval I30 1,6 CVVT 88Kw combi. Výbava Czech edition – o úroveň horší než v recenzi, na mé poměry ale rovněž nadstandard. Cena 350tK, u konkurence Kia, Opel, Škoda jsem byl min. o 60000 výš. Design se mi tolik nelíbil, ale výbava, motorizace (atmosféra), cena mě přesvědčila. Koupit ojetinu vyšší třídy je pěkná věc, vždy jsem, ale pochyboval, že bych koupil dobře a poslední kapkou byl seriál Monte Karlo:-) Teď jsem rád, že mám nové auto v záruce, nemám stres z toho, co že se mi porouchá jako další.
    Za osm měsíců najeto 15000km. Jezdí každý den 30km do práce a z5. Spotřeba léto: město/okrsky/dálnice 20/60/20 spotřeba dle dotankování cca 6,2L, stejná trasa v zimě cca 7,2L palubní počítač ukazuje stabilně o 0,5L menší spotřebu! Ještě nezajetý vůz (800km) jel do Chorvatska a zpět cca 2500km, spotřeba dle dotankování 6,45L (dálnice 130-14km/h). Jezdím poklidně, ale po důkladném zahřátí motoru občas pozdravím omezovač (cca 6700ot/min) Nutno podotknout, že tankuju Vervu 100. (u předešlých aut jsem rozdíl pociťoval v rychlosti odezvy plynového pedálu, na spotřebu to má vliv minimální, cca 0,2L/100) U i30 nevím, vervu 100 tam leju celou dobu. Jediný nedostatek v jízdních vlastnostech pozoruji, že musím volantem neustále korigovat přímý směr jízdy (trochu plave). Už jsem to v nějaké recenzi viděl. Jinak se vším ohledně jízdních vlastností v původní recenzi souhlasím. Řízení je gumové, horší odezva.. Řazení přesné, dráhy krátké. Zimní „problémy“ zimní kola jsem kupoval bez ventilků TPMS, kdyby to aspoň ukazovalo aktuálně a ne se zpožděním 15km… Takhle to nemá význam vůbec.. Svítí mi tam jen malinká kontrolka, ale neruší.. Řazení zpátečky mi tam také občas zlobí, stačí vyšlápnout spojku. Vzduchové vzpěry 5tých dveří jsou v mrazech zvadlé. Jinak jsem s vozem velmi spokojen. Těším se na nový model I30 combi, jak se jim povede..


Napsat komentář