Hyundai i30 Kombi – zkušenosti po 5000 km

Obvykle recenzuji jenom notebooky, ale proč občas neudělat výjimku. Před časem jsem vyměnil jedničkovou Oktávku za nový Hyundai i30 Kombi, a vzhledem k tomu, že už má teď na krku svých prvních pět tisíc kilometrů a odseděl jsem si v něm sto hodin, zrodil se v mé hlavě seznam věcí, které se mi líbí, nebo mě štvou, ale v obvyklých recenzích jsem se o nich nedočetl.

(Disclaimer: Ve skutečnosti několik lidí zaujalo, že mám korejce, a chtěli znát můj kritický názor na tohle auto. Vydat to na blogu je pro mě nejjednodušší. Na rozdíl od notebooků, tohle není profi recenze.)

EDIT: Zkušenosti o dva roky později v novém článku.

Vlastních aut jsem zatím zas tolik neprotočil. Po maturitě jsem šel pracovat na stavbu a přes léto dal s bratrem peníze na první auto, kterým byl třídveřový Renault 19 z roku 1992. Vyšší výbava, 90koňový motor 1,8 litru (stříkačka), se kterým to hrabalo i na trojku, a do první bratrovy bouračky i super stav. Stál asi 40 tisíc a jako první kára ideální.

Druhé auto bych asi dlouho neřešil, ale když jsem se rozhodl trávit čas v Belgii a dopravit se tam autem, pochopil jsem, že našeho Rencka by nejspíš zabavili policajti hned za hranicemi (po bouračce se nějak opravil, ale pak to celé začalo hnít…). Tak tedy 2010 došlo k obměně za Oktávku z roku 1998 za 60 tisíc. Motor 1,6 litru, asi 100 koní a čtyřstupňová automatická převodovka, na kterou lidi v jedničkové Oktávce ještě koukali jak na přízrak. Pohodlím sedadel a dynamikou jízdy jsem si dost pohoršil, ale na automat jsem si rychle zvykl, auto vypadalo k světu a sralo se přiměřeně málo. Pak se ale objevil problém s netáhnoucím motorem a jeho protahující se opravou, což mě rozhoupalo k dalšímu nákupu (problém se vyřešil až po zaplacení zálohy za nové auto).

Hlavní argument však byl mnohem častější ježdění, kdy v létě chyběla klimatizace, v zimě zas vyhřívání různých komponent, na dálnici byl v kabině velký hluk, chyběl tempomat a tak dále.

Díky bratrově zálibě v autech a nakupování, kombinované s nerozhodností, jsem za ty roky projezdil spoustu aut a dodávek různých tříd od extra-buzní malé Toyoty, až po třílitrové motory v Mercedesu. To mi dalo mnohem lepší představu, co bych tak chtěl a na co si dát pozor.

Fábka, Rapid, Ceed, Mégané a i30

Zprvu jsem koukal po nějakých bazarovkách za 100-150 tisíc. Nějaká ne zas tak moc stará dvojková Oktávka, možná s turbo-chrochtákem, klimou a tempomatem by mi bývala stačila. Na několik inzerátů jsem reagoval, ale vždycky byl v něčem problém.

Postupným navyšováním rozpočtu jsem začal koukat i na nová auta. Zaujal mě Rapid, který mi ze všeho nejvíc velikostně připomínal první Oktávku, ale cenově to vždy vycházelo nějak mimo, nebo to byl totální holobit. Nechtěl jsem klesat v některých parametrech výbavy minulých aut jako stahování všech okýnek a 6-8 reproduktorů, jenže i relativně drahý Rapid měl vzadu akorát švihadla a maximem cenově dostupné výbavy byla manuální klima.

O Fábkách jsem zas tolik nepřemýšlel, protože dvojkové jsou docela hnusné (teď trojka je zas někde jinde), nicméně v autosalonu měli jednu testovací v pěkném provedení s předkem z RS, loketní opěrkou a tempomatem za 230 tisíc, což mi přišlo jako docela pěkná cena. Málem bych to vzal a dávno měl klid, ale kohokoli jsem se zeptal na spolehlivost základní 1,2litrové TSI 63kW, ten kydal pouze špínu (a to i ze servisáků). Čtení diskuzí o tom, jak někomu tento motor už třikrát v záruce z půlky měnili, mě příliš nepřesvědčilo o tom, že bych měl s autem zas na chvíli vystaráno. Taky jsem došel k závěru, že bych ještě nemusel nasednout na vlnu down-sizingu a místo malého naturbeného motůrku si koupit trochu větší poctivou atmosféru. Jenže ty už moc automobilek nenabízí…

Docela pěkné jsou některé aktuální KIA a konkrétně Ceed v kombíku se mi líbil (až na to hrozné logo automobilky). V Průhonicích jsem si vyzkoušel jeden lehce jetý testovací kus a rovnou si ho nechal nacenit, ale KIA tu má docela našponované ceny a u Prahy se prodejci se slevami moc nepředají. 380t za testovací kus, kde není ani automatická klima, to není žádná sláva.

Renault má, nebo alespoň přes léto měl, pěknou akci s docela nízko nastavenými cenami na Mégany. Koukal jsem hodně po kombíku, který šel se základní jedna-šestkou, automatickou klimou a spoustou další výbavy sehnat lehce nad 300 tisíc. Pak jsem si ovšem četl, že na rozdíl od motoru v KIE ten 1,6l v Renaultu už je docela výběhovka, což se projevuje hlavně hlučností, ale taky spotřebou. Pak jsem si přečetl sto stránek nějakých fór majitelů tohoto vozu a trochu jsem ochladl (ideální způsob, jak si nějaké auto znechutit). Nakonec mě odradily dvě jiné věci – zaprvé místo klasických budíků v přístrojovce je zde nějaký dementní digitální ukazatel s bílým kulatým pozadím. Jezdím hodně v noci, a i když to jde ztlumit, je to pořád hodně rušivé. Zadruhé řadící páka se chovala jako ve skoro všech francouzech, co jsem kdy řídil. Já prostě tuhle zemi poznám, i když bych si do auta sedl se zavázanýma očima. Řazení má děsný vůle a s pákou si můžu kývat ze strany na stranu, i když je zařazeno. Celé to však završil fakt, že prodejce už nechtěl vytahovat testovací auto a chtěl, abych přišel jindy. Testovací jízda by mě třeba nalomila a hned bych ho koupil, ale nikdo moje peníze nechtěl.

Po předváděčkách jsem koukal dál a říkal jsem si, že Hyundai je to samé co KIA, tak zkusím štěstí ještě tam. Ceny mnohem příznivější a už jsem měl dokonce vytipovanou jednu krátkou i30 (komfort, 1,6l) za 300t. Pak jsem si ale řekl, že zkusím trochu víc hledat a obvolal jsem různé prodejce po ČR. V Trutnově (trochu z ruky, no) nabídli vystavený kus (najeto 10 km) za 325t ve vyšší výbavě, kde už mám kromě navigace, xenonů a kožených sedaček skoro všechno. Půl dne jsem si dal na rozmyšlenou a pak ho rovnou zaplatil.

Hyundai i30 Kombi

Auto jsem koupil s motorem 1,6 litru CVVT (88kW) a dobíhající variantou výbavy Weekend, která na rozdíl od nové ještě má parkovací kameru s displejem ve zrcátku. Oproti původní představě se Škodovkou za podobné peníze jsem si dopřál navíc automatickou klimatizaci, stahování všech okýnek, tempomat, vyhřívání sedaček/volantu/zrcátek, lepší audio, automatický senzor světla, LED denní svícení a pár dalších drobností. Bohužel jsem si nemohl vybrat barvu, a tak po sérii červených aut mám tu nejnudnější stříbrnou metlu, co mají všechny firemní flotily.

Jsem nakonec rád, že jsem nešel do krátké verze, protože kufr se mi pořád hodí a už jsem párkrát sklápěl i sedačky, abych tam toho narval ještě víc (škoda, že ta spolujezdcova se sklopit nedá). Za výbavu jsem taky rád, protože zjišťuji, že právě ta dělá největší radost. Auto není něco, čím bych se měl potřebu chlubit, takže to nové mě obvykle může potěšit jen tím, co má navíc proti předchozímu.

Takové vyhřívané sedačky a volant jsem bral spíš jako příjemný bonus, ale teď když někdy ráno mrzne, tak jsem za ně rád. Je příjemný neklepat kosu v autě i v době, než se stihne vyhřát kabina. Stejně tak parkovací kamera je hodně praktická na moje parkování po Praze, na rozdíl třeba od parkovacích senzorů, které mají několik hluchých míst – navíc pípání nejde z repráků směrově a informaci, kde se blíží překážka, si můžete přečíst jen na displeji, který obvykle zakrývá zatočený volant (kromě toho se aktivují až při zastavení, nebo zpátečce – takže při plynulém zpomalení na rychlost kroku zůstanou vypnuté, což může nepříjemně překvapit; jdou však vždy zapnout/vypnout ještě ručně u volantu).

Motor, převodovka, jízdní vlastnosti

V jedné české recenzi jsem četl, že motor se chová na atmosféru velmi pěkně, ale kazí ho velká hlučnost, která s vyššími otáčkami přechází do „vysavačové symfonie“. V diskuzi hned spousta čtenářů odporovala, ale trochu jsem se bál. Nejspíš měli v redakci nějaký vadný kus, neboť tenhle motor spíš překvapí nadstandardně nízkou hlučností. V nízkých rychlostech skoro není slyšet do 3000 rpm. Na dálnici klidně do 4000 rpm. Až jak se začne vytáčet, plynule se zhlasiťuje, ale zvuk vytočený atmosféry mám rád a tady je povedený. Nemůžu popřít, že když je auto zahřáté, tak to občas při nájezdech na rychlostní komunikace vytočím k 6000 rpm jenom pro ten zvuk.

Z hlediska hlučnosti v podstatě nemá cenu uvažovat o nafťáku, neboť při vyšších rychlostech sice motor točí (4000 rpm = 150km/h na šestku), ale stejně je víc slyšet hluk okolí. Zejména od podběhů. V levných moderních autech je tohle problém docela často (aspoň, co jsem zkoušel). Vždycky na dálnici slyším podběhy, pokud někde nenajedu na nový tišší asfalt. Odhlučnění motoru má i30 naopak příkladné. Po měsících, kdy jsem do nákupu jezdil jenom nafťáky, bych se skoro zalykal blahem, jak je motor tichý při cestách po městě (bez všudypřítomného dunivého klapání).

Motory TSI u Škodovky jsou na ježdění docela příjemné. Ona i ta 1,2litrová varianta se 63 kW vlastně jede pěkně. Zabírá díky turbu už odspodu jak nafťák, takže otáčky mohou být pořád dole a člověk se moc nenadře s řazením ani při předjíždění. Na druhou stranu výkon tam pořád není. Blbých 63 kW se jako omezení pozná v každé chvíli, kdy na to zkusíte šlapat ještě víc, a zjistíte, že ta pěkná dynamika, kterou má auto při běžné jízdě, je vlastně maximum motoru. O moc víc už tam není, ani když poženete otáčky k omezovači.

To 1,6litrové CVVT v i30 je přesný opak. Kdo neumí řadit, ten ho bude vnímat jako docela líný motor, protože na vyšších převodech se z nízkých otáček sune celkem neochotně (aby ne, kolem 2000 rpm máte jen asi třetinu maximálního výkonu). Na druhou stranu, když se nechá vytočit, nechá základní TSIčko daleko za sebou.

Hyundai dává do všech i30 šestistupňovou převodovku, kde šestka je spíš taková trochu lepší pětka. Jednotlivé stupně jsou blízko sebe, což takovému motoru dává možnost zůstat vždy v optimálních otáčkách. S krátkou jedničkou vylítnou otáčky po sešlápnutí plynu hodně rychle, a pokud se drží motor při řazení mezi 4500-5500 rpm, má větší odpich, než bych z ubohé jedna-šestky očekával. Spěšné nájezdy na rychlostní komunikace pak obvykle odřadíte stylem jedna – dva – tři – šest.

Podobné je to s podřazováním. Když na šestku pojedete 70 km/h (což je pro ni takové udržovací minimum, kdy se netrápí) a budete chtít mít maximum výkonu pro zrychlení, nemá cenu řadit na vyšší stupeň než tři (ideálně když se naučíte podřazovat s meziplynem, aby to necuklo).

Řazení je dokonale přesné a převody, jako by šly páce přímo naproti – stačí zlehka ťuknout. Jakmile převod zapadne, je někdy slyšet charakteristický kovový zvuk (vnímám to jen při rozjíždění).

Na silnici se i30 drží docela sebevědomě a působí na mě tak nějak „Focusovsky“. Není to úplně tvrdé, ale v zatáčkách se nerozhoupe a nemá uskákaný zadek. Víceprvková náprava se s tím primitivním principem u první Oktávky nedá vůbec srovnávat a celkově asi tenhle parametr moc nemohu hodnotit, když jsem v mezičase obýval jen velká MPVčka a dodávky. Tomuto podvozku by podle mě mnohem víc slušel výkonnější agregát pod kapotou.

Jestli bych měl mít nějakou výhradu – řízení by mohlo mít lepší odezvu. Ono je to teď všude tak nějak stejně špatné a čitelnost devadesátkových autíček už je minimálně v této třídě bohužel pryč.

Zatím jsem měl tempomat vždy na páčce. V i30 jsou tlačítka na volantu a připadá mi to mnohem lepší. Z hlediska regulace bych si dovedl představit lepší PID parametry, protože při přejíždění do kopce / z kopce to někdy zrychlí/zpomalí trochu víc, než bych čekal, ale obvykle si ničeho nevšimnu.

Zatímco ve škodovkách jsou sedačky tak nějak pro tlustější lidi, ty v i30 ocení spíš štíhlejší postavy. Mají dobré boční vedení a v zatáčkách v nich nebudete lítat ze strany na stranu. Jak to není MPV, tak mám zas pocit, že sedím zbytečně nízko (taky co bych chtěl po přechodu z Peugeotu 807), ale to není chyba, spíš vlastnost (dokonce jsem kvůli tomu chvíli přemýšlel i o Hyundai ix20).

Interiér, funkce a rádio

Proti starým Hyundaiům tento vypadá uvnitř konečně jako moderní auto a ne jako zaoblenější Favorit. Vypadá to celkem vkusně, místa pro opírání loktů nejsou tvrdá a zatím nic nezačalo vrzat. Víc jsem ani nečekal. Loketní opěrka se dá posouvat, ale při zasouvání dozadu si hlavně nedávejte prsty pod ní, protože byste si je skřípli a docela to bolí. Teď už si dávám pozor. Je to taky jako schránka, ale tlačítko pro otevření je právě vpředu zespodu…

Nad Renaultem nakonec i30 vyhrála klasickým provedením přístrojového panelu. Dva zapuštěné hezky podsvícené budíky, žádné serepetičky okolo a uprostřed pouze jednoduchý displej s bílým písmem na černém podkladu. Na středovém panelu mě těší velká tlačítka v logických skupinách. Z hlediska ergonomie pokulhává snad jen pravé točítko, které slouží pro potvrzování menu-nabídek a výběr položek, protože je docela daleko a i já se skoro 190 cm výšky se musím natahovat. Ovládání je sice duplikované i na volantu, ale točení je přece jen rychlejší.

Trochu mě štve displej rádia, který má zářivé modré podsvícení (kdo mě zná, ten ví, jak nesnáším modré podsvícení). Na rozdíl od modrého podsvícení panelu klimatizace (budíků a stavového displeje) má obrazovka rádia pouze dvě intenzity svícení, které se přepínají dle senzoru okolního světla, který zapíná v automatickém režimu přední světlomety. Jakmile se zapnou světla místo diod, sníží se intenzita všech palubních prvků. Kromě displeje rádia lze ovšem všechno ostatní ještě pro obě situace dále regulovat.

S výjimkou cestování za poledního slunce mě displej spíše ruší, a tak je fajn, že je zde aspoň vyhrazené tlačítko, které ho vypne. Jak jezdím hlavně za tmy, používám ho ze všech skoro nejvíc. Při změně hlasitosti se pak zapíná pouze na pár sekund, ale při změně čehokoli jiného opět zůstane svítit a nezbývá, než znovu zmáčknout tlačítko.

Když už jsme u té neergonomie. Palubní počítač mě taky moc netěší. Na Oktávce byl primitivnější, ale svůj účel plnil lépe třeba tím, že držel všechny hodnoty (průměrná spotřeba, ujeté kilometry) pro dvě počítadla. Jedno zůstávalo až do uživatelského resetu a druhé se resetovalo při vypnutí auta na déle než dvě hodiny. Snadno tedy člověk viděl spotřebu aktuálního dne a celkovou spotřebu třeba od natankování. To tady není – všechno je jen jednou, s výjimkou dvou počítadel ujetých kilometrů. Každou z měřených hodnot lze vymazat podržením tlačítka reset. Současné smazání všech jsem neobjevil. Nejspíš ani nejde. Přecházet mezi hodnotami lze pouze jedním směrem místo vpřed-vzad ze Škodovek, což je dost neohrabané.

Rádio tu má repráky vpředu i vzadu už v základu. V nových autech dnes umí „dunět“ skoro každý audio. Tady jsou navíc hodně pěkné výšky. Nejsou ořezané, ale nepůsobí ani nepříjemně ostře. Na nižší střední třídu rozhodně dobrý, ale různá příplatková audia se subwooferem v dražších konfiguracích jiných aut obvykle hrají lépe (pro kvalitní poslech byl ale spíše  než lepší repro ocenil lepší odhlučnění kabiny).

Rádio umí MP3/WMA z CD/USB a má dokonce nějakých 1,3GB vlastní paměti, kam si můžete kopírovat písničky (škoda, že není i funkce diktafonu; v autě bych ji využil). Přes Bluetooth nebyl problém s párováním různých telefonů a lze přehrávat hudbu ve stereo kodeku přímo přes bluetooth i s nějakým základním ovládáním přehrávače v mobilu z volantu (přepínání skladeb, zastavování). U přehrávání souborů fungují české znaky i dlouhé názvy a z adresářů se stanou alba. Napříč songy lze přepínat snadno z volantu, rychlé přecházení alby vyžaduje zas ten otočný ovladač, co je pomalu až u spolujezdce.

Vadí mi v zásadě dvě věci. Zaprvé: po vypnutí motoru rádio zapomíná nastavení random přehrávání (na výběr je all-random a folder-random). Zadruhé: přecházení mezi rádiem, přehrávačem a telefonními funkcemi tlačítkem na volantu prochází úplně všechno, takže je úplně k ničemu (čtyři různá pásma rádia, CD, USB, interní paměť,…).

Bluetooth handsfree má (díkybohu) oddělenou hlasitost. Přijímání hovorů lze z volantu a v panelu rádia lze procházet telefonní seznam i poslední volané čísla. Seznam volání mi však poslední dobou z vlastního androidího Aceru přestal fungovat. Při stahování to po chvíli vzdá a ještě jsem neměl vůli zjistit, čím to je. Vše ostatní je bezchybné. Mobil z kapsy nevyndavám a párování probíhá tak rychle, že když sednu do auta a někdo mi začne volat, jenom otočím klíčkem a rovnou to zvednu tlačítkem na volantu.

Kdyby šlo něco přidat, líbil by se mi v autě diktafon (zvlášť když je tu ta interní paměť). Ani nevím, jestli nějaké auto tuhle funkci má.

Spotřeba

Větší motor víc žere. Tedy minimálně v tabulkových hodnotách to tak vypadá. Dneska si běžně čtu u malých benzínových agregátů hodnoty spotřeby 3,5-4,5 litru. Jak moc je to realistické, to netuším, nikdy se mi to nepoštěstilo. S malými turbo-benzíny mám zkušenost, že pět litrů na sto je realistické při lehké noze a optimálních podmínkách na silnici. Jak si do toho sednou čtyři lidi a trochu se pospíchá, jste na kratších trasách rádi, když se vejdete pod deset.

Tady je to jiné. Optimální situace na silnici, žádná zdržení a žádné dálnice – v takovém případě lze jezdit reálně za 5,8 litru na sto. Naopak v nejtěžších dobách mého ježdění ve špičkách po D1 během uzavírek stylem „co nejrychleji ke koloně ještě za studena a pak už jen přerušovaná jízda krokem“ kombinovaná s ježděním po Praze znamenala spotřebu 7,0 litru na sto. Je to počítané dle tankování plné nádrže. Počítadlo ukazuje obvykle o 0,1 až 0,5 litru lepší hodnoty.

Když není město ucpané a na dálnicích jezdím do 120 km/h (pokud zrovna nespěchám, tj. tak 70 % případů), dávám průměrně na nádrž spotřebu 6,5 litru (dle počítače 6,3). Je v tom zahrnuto tak 50% dálnic a 50% kombinace město, okolí. Auto nijak zvlášť nešetřím a nesnažím se o žádný ECO-run (v Oktávce s automatem jsem měl s tímto stylem ježdění reálně 8,2 litru na sto; podle jejího počítače 7,7).

Závěr

Ve zkratce se dá říct, že s autem jsem přiměřeně spokojený a nejspíš bych u něj skončil i teď, když bych znovu vybíral (nabídka na trhu je stále stejně špatná). Zatím s ním nejsou žádné problémy, má rozumně výkonný motor, moc nežere a ve výbavě má skoro všechno, co jsem si vůbec představoval. Kdybych mohl něco změnit, chtěl bych lepší odhlučnění podběhů, lepší možnosti regulace jasu displeje rádia (ideálně, kdyby všechno bylo místo modrého podsvícení třeba červené), audio se subwooferem a možnost přepínat stav palubního počítače oběma směry. Já vím, jsou to blbosti, ale vnímám je nejčastěji.

Z těch méně malicherných prvků mi nejvíc chybí asi automatická převodovka. Řadit je fajn, ale neustále se rozjíždět/zastavovat se spojkou v kolonách a po městě, to je vopruz, kterého bych se klidně ušetřil. Bohužel v této třídě se nějak automat nenosí a sehnat (nejen u Hyundaie) předváděcí kus s ním je v podstatě nemožné, a abych pak dal o třetinu víc peněz za uživatelskou konfiguraci s automatem, to už bych si neospravedlnil. Pořád je to jenom auto a je i spousta jiných věcí, za které se dá s radostí utrácet.

Dodatek: srovnání s Citroen C4

Jednu dobu jsem hodně váhal, zda si nekoupit Citroen C4, což je podle mě aktuálně nejhezčí francouzské auto nižší střední třídy. Pro mě je to vůbec jedno z nejhezčích menších aut aktuálně na trhu, co se týká vnějšku. Měl jsem jej teď možnost trochu víc projet a zkusit, co snese, tak proč to rovnou nepřidat do článku…

Oproti starší verzi už není tachometr na středovém displeji, což je něco, co jsem u francouzů vždy děsně nesnášel (velká zkušenost z Peugeotu 807). Na druhou stranu ta šílená displejová přístrojovka na mě působí až trochu nepřehledně a oproti dvěma budíkům s klasickou ručičkou zde skoro nejde periferně nic vyčíst. Je to celé hodně na vzhled, ale ergonomie pokulhává. Třeba modrá kontrolka dálkových světel je na svítícím světlém pozadí tak nekontrastní, že jsem na světla v noci často zapomínal.

Co se mi ale mnohem víc líbí, to je středový informační displej, který v noci zobrazuje oranžové texty (grafiku) na černém pozadí. Je to pěkné, čitelné a neruší to ani v úplné tmě. Tady by Hyundaii trochu inspirace neuškodilo s tím jeho zářivým modrým displejem rádia. Citroen to celé udělal ještě zajímavější díky možnosti regulovat levým palcem jas všech prvků přímo na volantu. Vedle prvku pro regulaci je navíc tlačítko, které zhasne všechny informační panely a v autě zůstane svítit pouze obrys ukazatele rychlosti. Ideální řešení pro noční cestovatele (což jsou teď všichni, co v práci nekončí už ve tři odpoledne).

Atmosferická jedna-šestka Citroenu bude asi podobná výběhovka jako základní benzínový motor Renaultu. Dle specifikace má výkon stejný jako jedna-šestka v i30, ale realita je docela jiná. Už po 4000 rpm postupně motoru dochází dech a ve vyšších otáčkách už je projev velmi neochotný. Motor jako takový je výrazně hlučnější než v i30. Ten nejrušivější zvuk je při jakémkoli sešlápnutí plynu. Je jedno, jestli máte 2000, nebo 4000 rpm, pokud je motor v zátahu, má takové hodně nesympatické hučení.

Hodně se mi však líbí, že plyn reaguje velmi pohotově na volnoběh a jeho prošlápnutí dá pocit, jak kdybyste seděli v motokáře. Takhle rychlé reakce plynu si pamatuji naposledy snad ve Favoritu. Další předností C4 je lepší odlučnější kabiny od podvozku a zejména podběhů. S jiným motorem by bylo v kabině určitě větší ticho než v i30.

Zatímco s i30 je přímo radost projet se na nějakých klikatých silnicích. C4 není žádný závoďák ani omylem. Má měkký podvozek a v zatáčkách se hodně naklání. Při ostrém střídání zatáček se auto tak rozhoupalo, že jsem měl chvíli pocit, jak kdybychom už jeli jen po dvou kolech. Ostrou jízdu nepodporují ani sedačky, které postrádají boční vedení, a v zatáčkách jsem v nich docela cestoval ze strany na stranu.

To je tak asi vše.

Komentáře k článku

  1. 1. Warcz  29.10.2014  21:28:31

    Otec pořídil na chalupu Dacii Duster 1,2 ( 92Kw ) benzin v plné palbě za 350K. Od Rumuna za tyhle peníze jsem čekal všechno, ale že udělají opravdu výborný media panel ne. https://www.youtube.com/watch?v=skTjse3isP4 – Radio, MP3, Bluetooth stream, Navigace na velkém dotykovém panelu a hromada nastavení. Dneska ten tablet stoji par korun a nechápu proč to není ve všech autech. Jak říká kolega v BMW by to stalo 100 000 :-)

  2. 2. chatumbabub  30.10.2014  9:15:57

    těch udávaných 3,5-4,5 litru u malých agregátů je nesmysl. Pred rokem jsem koupil VW Polo 1.2 TSI 77kW a jezdím takto:

    Praha: 6,8l/100km
    Dálnice 130-160km/h: 7,5l
    Dálnice 120km/h: 6,1l
    Eco-run Ostrava-Praha(pres Hradec) za 5,1. Ale to bylo 110km/h po dalnici a 90-100km/h po okrskach za maleho provozu. A mel jsem na to nervy jen jednou :-)

  3. 3. trevor  30.10.2014  10:22:55

    zajimala by mne recenze treba po 100 tis. km, po 200 tis. km, po zaruce .. bavil jsem se s autorizovanym prodejcem hyundai a ten mi narovinu rekl, e hyundai nejsou zadne drzaky a po zaruce tam maji spoustu zoufalcu s drahymi opravami .. neni to drzak s levnymi opravami jako skodovka …

  4. 4. Lukáš  30.10.2014  11:05:26

    Já se rozhodl pro Ceed SW a v podstatě se shoduje s tím co je napsáno (jde o podobná auta). Volba padla pro KIA kvůli záruce a přestavby na plyn. Co se mi na i30 líbí víc je středový panel, jinak je mi to asi jedno. S 1.4 CVVT jsem prvních 1k km jezdil na benzín, spotřeba 6l, teď jezdím na LPG, na jednu nádrž za 550Kč najede 450-500km. Řazení je paráda, zprvu jsem se obával, že s tím budu bojovat (zvyklý na automat), ale vůbec nekope. Na 5ku po městě. 6 od 70 a výše. Klidný chod mezi 1800-2500 otáčkami. Od 3000 obživne. Nechť slouží :)

  5. 5. riprex  30.10.2014  11:49:08

    Tak to nevím kde jsi přišel na to, že škodovky jsou „držáky“ a maj levné opravy. Zrovna u Yetiho 1.2 TSI mám přímo z rodiny zkušenost, kdy po 60tkm tam je třetí motor, protože první žral olej a druhej si na dovolené ve Francii skočil. Celkem sranda jet domů vlakem a pak se vracet pro auto ;) Dva roky zpět mi na D11 před očima motor 1.8 TSI v Octávii sežral rozpadlý turbo, taky sranda. Oproti Schade bych se té i30 asi nebál, bude to v pohodě. Je to prostě obyčejná šestnáctistovka bez jakýchkoliv zbytečností navíc. Spotřeba i jízdní projev tomu odpovídá… takové jsou skoro všechny 1.6 a je jedno jestli je to Hyundai, Fiat, Renault nebo cokoliv jiného.

  6. 6. Warcz  30.10.2014  11:51:53

    chatumbabub: Tak u Dastru je spotřeba ještě markantnější ( 1.2l – 92Kw ):
    70: http://screencast.com/t/as29qUW4kAO
    80: http://screencast.com/t/viFr2v6A
    90: http://screencast.com/t/7ji5pzSYQOZ6
    100: http://screencast.com/t/nx9yzCtG
    110: http://screencast.com/t/4tvRY3ct
    130: http://screencast.com/t/GsdVD3qd

    Jinak co doporučuji do auta je kamera:
    http://youtu.be/GRtAr_sbhyI

  7. 7. trevor  30.10.2014  12:11:22

    mam ctvrtou skodovku a nemuzu si stezovat .. obecne je jasne ze u nas spis sezenete v pripade problemu dily z bourane skodovky (tech je u nas mraky) nez z i30, navic se treba na turba u nas specializujou firmy s repasi, spousta webu, garazniku co umej skodovky ale ne korejce … konkretne ten prodejce/servisak mluvil o tom ze se u hyundaie sypou motory, prevodovky a ani dalsi komponenty nejsou dimenzovane jako u skodovky … korejci to berou jako uplnej spotrebak s naprosto presne spocitanou dobou zivotnosti/zaruky auta (komponent) … mluvil o opravach za 30k+ s tim, ze navic na dily se dlouho ceka … jasne ze u atmosfery stare konstrukce (tomu odpovidaj i jizdni vlastnosti) se toho asi muze pokazit mene nez u oturbeneho maleho objemu na steroidech

  8. 8. swarm  30.10.2014  19:27:14

    [3] trevor: Každej má na to jinej názor. Já si hodně četl zkušenosti lidí z fóra majitelů, kde už maj třeba 2-3. korejce. Obvykle právě až na reznutí (minulá generace i30cw) docela jde o držáky. Bavil jsem se i s několika techniky a jedním, co se specializuje právě na motory – v podstatě bral, že hyundai je dneska už docela volba rozumu z hlediska spolehlivosti. Jaká bude realita, tak to těžko soudit, na druhou stranu pár lidí korejce v mém okolí má už roky a nemaj s nimi v podstatě žádné problémy. Naopak najít v mém okolí někoho, kdo neměl problémy s novou škodovkou, to už byl skoro nadlidský úkol. Největší průsery se točí hlavně kolem TSI motorů, ale ani ty HTP nestojí moc za řeč a výkonnější verze jsou prý po 140t km zralé na generálku.

    Když jsem vybíral i30, bral jsem to tak, že většina jeho komponent v konfiguraci s atmosferickým benzíňákem už je někde roky prověřená v jiných modelech. Jediné problémy byly u 1.4 CVVT s cukáním za studena zejména v kombinaci se zapnutou klimou a u 1.6 GDI, kde s přímým vstřikováním se může dostávat benzín do oleje přes pístní kroužky (což v určité obdobě dělaj i TSIčka).

    Aktuálně dle statistik se korejce tady prodává víc než škodovek, pokud vezmu auta mimo firemní flotily. Že teď ještě všichni garážníci neumí opravovat korejce? To je možná aktuální stav, ale i ti garážníci budou postupně reagovat na aktuální prodeje. Všechno je pouze otázka času. Řekl bych, že za pět let, až mi u toho skončí záruka, bude už všechno jinak.

    Jak říkám, zprvu jsem koukal po škodovkách, ale zkušenosti majitelů a problémy na fórech mě odradily. Kdybych býval kupoval o nějaký ten rok dřív, vzal bych dobíhající dvojkovou oktávku, která byla za skvělé peníze a nebyla tak ošizená…

    [1] Jednou je to příplatková výbava, tak se toho nechtějí výrobci vzdát. Samozřejmě že náklady na „upravený tablet“ s vyvedenou GPS anténou jsou úplně minimální. Btw na Dacie jsem taky koukal (protože mi moc nejde o image; auto je jen přesunovadlo), ale když ani v plné palbě není automatická klimoška, tak to prostě nešlo.

  9. 9. Lukáš  31.10.2014  6:12:11

    Šéf má novou škodovku, která je více v servise než na cestách, už po šesté ji má na reklamačce. Naopak kolega si nestěžuje až na pokousáné kabely od kuny :)

  10. 10. Warcz  31.10.2014  9:16:41

    Kuna je svině do Dustra se pustila taky: http://screencast.com/t/AitaZLHiCtZH :o(((

    Naštěstí jenom izolace.

  11. 11. Michal  31.10.2014  21:39:19

    Za rok 2013 se prodalo 88% škodovek do fleetu, Hyundai jen 30% – to cca odpovídá 8tis nových Hyundai soukromníkům a jen 4 tis škodovek, takže myslím, že ti garážisté se určitě přizpůsobí trhu.

  12. 12. Michal  31.10.2014  21:41:43

    Druhá věc je, že i soukromníci by rádi kupovali škodovku, ale jejich cenová politika je strašná, hold raději prodají 20-30% pod ceníkovou firmě, která vezme víc aut. Tomu odpovídá, že i v rámci Evropy jsou škodovky u nás nejdražší, vyplatí se jet pro novou do Německa nebo Rakouska a dnes už to není nic složitého.

  13. 13. Derek  31.10.2014  23:33:47

    @swarm:
    Rikas, ze ti chybi automat, ale po tydenni zkusenosti s i40 Elantra v Izraeli, kdy jsme meli ne moc olitanej (ale obouchanej jo) kus s 1,4 a automatem, tak musim rict, ze to razeni je hruza a des a domu jsem se tesil v prvni rade na manual a az teprve pak na trilitr.
    Nemuset radit treba v Jeruzaleme nebo Haife bylo v kolonach fajn, na druhou stranu izraelska libustka, tj. okreska/rychlostka se svetelnou krizovatkou kazdych 2-5 kilometru byla s tim silene linym automatem dost krize. Dost casu jsme pak jezdili radeji na poloautomat. A subjektivne tu prevodovku hodnotim podobne spatne jako robotizovanou skrin u prvni C4 Picassa.

    Z ceho jsem byl trochu rozpacity ja, to bylo dilensky a materialovy zpracovani vnitrku. Kdyz se do toho sedne, tak to vypada moderne a dobre. Kdyz se na to ale zacne sahat a trochu s tim „cvicit“, tak uz je to bohuzel horsi. A treba madlo ridice bylo u rok staryho auta subjektivne daleko „vachrlatejsi“, nez u 14 let stary E46, kde se notabene to madlo uz tak minimalne desetkrat sundavalo.

    Vzhledem k tomu, ze muj milovanej atmosferickej trilitr ale mozna odesel na vecnost a budu potencialne resit taky zmenu priblizovadlo, tak dekuji za postrehy z anabaze s vyberem.
    Hlavne jak je krasne videt, ze dneska nemusi do prodeje clovek nutit jenom realitaky, ale uz i dealery aut :-/

  14. 14. Luk!n  1.11.2014  0:06:16

    No nevím, brácha je automechanik (teď si dodělává tedy maturitu) a on teda korejce moc nemusí. Jednak ty auta opravuje, a taky má dost zkušeností od matadorů ze škol. Říká že to je auto od auta, najdou se tací, kteří vydrží X kilometrů bez závady a jiní do toho už navráželi peněz..
    Nedávno si náš známý také pořídil i30 a bratr jen suše dodal, že do 100 000 je to fajn auto.
    No, ať slouží :)

  15. 15. swarm  1.11.2014  11:32:03

    [13] Netušil jsem, že by se i40 dělala i v 1,4l. Každopádně pokud jde o ten automat od hyundaie, četl jsem si různé zkušenosti, že za moc nestojí. Ono obecně všechny ty robotizovaný převodovky nejsou úplně to pravé. Jako dobrý automat si představuju třeba to, co je v aktuální Mazdě 6: http://www.auto.cz/test-mazda-6-2-2d-129-kw-at-smes-dobrych-pocitu-83772

    …prostě starý dobrý automaty s hydrodynamickým měničem, kde stačilo akorát každých 80tkm vyměnit olej a nic se tam nekazilo. Dřív to bylo všude, pak to zmizelo a teď je to jen ve střední-vyšší třídě některých automobilek.

    Btw pokud jde o dealery aut, tak v té časti bych se klidně mohl rozepsat víc. Běžně se mi stalo, že mi holka na telefonu řekla, že musí ještě počkat na prodejce, který tam zrovna není, ale že mi hned zavolá a že určitě najdou to, co chci. V takovém případě se snad nikdy nikdo neozval zpět.

    [14] Co mechanik, tak byl jiný názor na korejce. Obvykle se však shodli v tom, že raději korejce než frantíka. Z hlediska najetých kilometrů, i ten i30 kombi už je tu dva roky na trhu, takže se toho dá hodně najít.

    Taková light verze od Slováků je zde: http://auto.sme.sk/c/7026627/hyundai-i30-kombi-ma-po-50-tisic-kilometroch-nizsiu-spotrebu.html …tam je vidět, co se viditelně opotřebovalo: potah volantu, manžeta na páce a koberečky.

    Na nějaký přímější zkušenosti je zajímavý mrknout k předchozímu modelu i30cw tady: http://www.autoojetiny.cz/osobni-auta/hyundai/i30/

    …motor 1,6cvvt byl braný jako bezproblémový držák už tehdy. Stěžují si na praskající žárovky, což prý u i30 kombi je nějak napraveno, protože už tam nejsou takové výkyvy napětí (nicméně mám stejně denní LED svícení, takže žárovky namáhám méně často). Řízení by mělo být taky obměněné, ale stejně platí, že vůli v převodce řízení bude lepší nepodceňovat (stačí sledovat náznaky a neodkládat servis). S řízením mám vůbec špatný zkušenosti už z minulých aut, kde na koncernovkách to jejich hydraulické rádo praskalo – jenom v oktávce jsem měl pak už třetí, nebo čtvrté za ty roky… ve VW T4 nápodobně.

    Co si myslim, že je stále reálné, to je ta prokluzující spojka. Bohužel platí, že při hodně razantní jízdě je spojka cítit dřív, než u jiných aut, se kterýma mám zkušenosti. Když se k tomu přičte ten digitální plyn, který z volnoběhu má zpožděnou reakci, myslim, že u některých řidiců to určitě povede k rychlejšímu opotřebení. Při nákupu jsem to bral jako ještě docela přijatelnou hrozbu.

    Na chování tlumičů v zimě zatím nemám názor, bude zajímavý sledovat, jak se auto bude chovat, až přijdou nejsilnější mrazy.

  16. 16. Luk!n  1.11.2014  14:27:26

    [15] Jo to souhlasím, frantíci jsou ještě mnohem horší. My máme v rodině výborné zkušenosti s Fordem. Měli jsme stařičkého Escorta, ročník 96 v 1,4 benzínu (už ani nevím přesně) a jediné co byl jeho problém byla rez. A kdyby do mě nenarazil připitý zedník na semaforech, a nehnul celou osou tak jezdí do dnes a s motorem nebyl jediný problém (až na sežrané kabely od kun.) Teď máme focus (1,6 benzin, ale podrobnosti nevím) a taky spokojenost. Já své auto zatím nemám, jelikož jsem student architekt, tak koukám po Mini, ale na to nejsou finance.
    U nás jsme v tomhle dost konzervativní, táta by si asi nic jiného než Ford nekoupil, na jeho motorech toho nacouval víc, než já najezdil a motor ho nikdy nezradil. A já a brácha pokukujeme po němcích. Brácha vybírá VW (asi Golf minulé generace) a já zatím šetřím.
    Ale musím dát za pravdu, že když jsem i30 řídil tak to byla poměrně pohodlná jízda, Ford je takový tvrdší (táta říká, auto pro chlapy..), ale za těch pár kilometrů se zdráhám nějaké smysluplné kritiky.

  17. 17. Aminux  1.11.2014  19:57:41

    Nechápu, co lidi vidí na předražených Škodovkách. Pohodlí nic moc a s*re se to. Kolega měl Fobii 1,2 a po 60 tkm mu měnili hlavu (na motoru, ne kolegovi, i když jemu málem taky… :-)).

    Toho Rencka akorát 5dveřko s 1,8 motorem jsem taky měl. Řekl bych, že to bylo ještě takové poctivé auto. I když na jednaosmu výkon 66 kw není nic moc. Ale zas ten motor byl spolehlivý a vůbec celé auto. Pokukoval jsem po 1,8 16v 81 nebo 100kw. Ale vzhledem k tomu, že už jsou to poměrně stará auta, už na to nedošlo.
    Pak jsem jezdil s Fiestou 1,1. Měla své mouchy, ale vyloženě mě nikde nenechala. Několikrát mě vypeklo dobíjení – jednou uhlíky, pak diodová deska v alternátoru, uvolněné kontrolky v panelu, vadný kabel.. Ale vždycky jsem nějak dojel.
    Akorát se musí ošetřovat proti korozi, pravidelný nástřik podvozku je samozřejmostí, jinak shnije před očima.
    Teď mám Astru 2003 1,6 74 kw. Až na drobnosti jsem spokojen. Hodil jsem to na LPG. Spotřeba N95/LPG 6,5/7,5 l/100. Ale občas by se trochu vyšší výkon hodil. Trochu lituju, že jsem nešel do 1,8. Trochu vyšší spotřeba by mě u plynu nevadila.
    Ale na toho Rencka vzpomínám dodnes. Strejcovi jsem kdysi záviděl Sierru. Prostorné i docela pohodlné auto s náhonem na zadek. Taky jsem po ní toužil.
    Vůbec starší auta z 80 – 90 let se mi líbí asi nejvíc. Holt jsem staromilec/konzerva.

  18. 18. tk  1.11.2014  21:02:01

    [2] Wow, to je s tema civava-style motorama az tak zly? Mam s 2.0 TDI (WV) spotrebu skoro nachlup stejnou.

  19. 19. Honza R.  2.11.2014  13:55:28

    V poslední době slýchám docela často o problému „s táhnutím“ benzínové 1,6 u Octavávií – že by nějaká typická závada? Jinak já benzín moc nemusím jsem zastáncem nafty, mám Golf V (moje první auto) 1,9TDI – pro někoho je to hlučný zastaralý motor ale mě vyhovuje jede relativně dobře od spoda, a dlouhodobá spotřeba je reálně 5,4l. Originální rádio má modré podsvícení displeje což mi v noci taky velice vadí, ale zároveň palubní počítač má červený displej což mi moc nevyhovuje radši bych měl bílý (tak jak měly dvojkové oktávky v lepší výbavě). Co se týče barvy tak já bych nechtěl červenou, stříbrné auto mi vyhovuje. Škoda že jsem zatím neměl možnost projet se s nějakým motorem TSI, mockrát jsem jel třeba s Focusem 2. generace s motorem 1,6TDCI který se choval přesně jak popisuješ u 1,2TSI – vypadal že má dobrou dynamiku a že dobře jede ale v momentě kdy člověk sešlápl plyn na doraz tak už tam nebyla žádná změna, takže to co předvaděl při cca 50% plynu byl vlastně max výkon což mě extrémě štvalo při jakém koliv předjíždění atd.

  20. 20. swarm  2.11.2014  17:06:47

    [19] Podle mě to je typická závada a na fórech nikdy neni moc vysvětlená. Každopádně po celém tom trápení už vim, že je dobrý zkalibrovat (obvykle už pořádně nejde), případně vyměnit škrtící klapku (což navrhne většina servisáků). Když to nezabere, je problém váha vzduchu (což kupodivu dva techniky nenapadlo a třetí, u kterýho jsem si nechal jenom opravit výfuk, to udělal bokem a šel na jistotu). Jak jsem pochopil tak tohle je typické pro tu výkonnější variantu Simos 74kW, kterou kromě oktávek najdeš i v golfech a dalších autech té doby.

    Jinak starý TDIčka jsou fajn (když pominu tu neekologičnost). Máme doma Lancii Z s 2.1l turbo-dieselem podobné konstrukce a je to neskutečný držák a na to, že to je v MPV, to žere 5-6 litrů. Jen naprosto bezpečně proti novým chrochtákům poznám, když to před barákem bratr nastartuje.

    Pak přišla doba, kdy jsem nafťákům moc nevěřil, protože byly komplikovanější a víc se kazily, ale s příchodem TSI už je možná benzíňák méně spolehlivý a celé se to otočilo.

  21. 21. Honza R.  2.11.2014  19:12:21

    [20] jo přesně, myslel jsem tu 74kw verzi, můj kamarád měl ten samej problém a radši oktávku prodal na ND – protože na to taky nemohl přijít čím to je… Moje TDI už je novější PD (77kw) verze která sice není tak úsporná jak starší TDI „rotačky“ ale je zas tiší. Dnešní TDI (u 1,9 snížen zdvih na 1,6) je už commonrail kromě spolehlivosti na fórech nadávají uživatelé hlavně na spotřebu a jízdní dynamiku (u 1,6). Jediný do čeho jsem musel investovat byla výměna spojkové sady (lamela byla jako nová, přítlačák taky ještě použitelný ale dvou-hmotový setrvačník byl totálně K.O.) s jedno-hmotovým setrvačníkem (tak jak to má většina benzíňáků nebo staré TDI) protože dvou-hmotový setrvačník je tzv. k*rvítko a nedá se říct že by se motor po zmíněném zásahu víc třepal nebo byl hlučnější tak jak varují ve značkových servisech.

  22. 22. Jirka  2.11.2014  23:29:46

    Zajímavé čtení, včetně diskuze a srovnání s C4.
    C4 je sice krásný vozidlo, ale podle mě je takové nepraktické (ale přesto znám X lidí z blízkého okolí, kteří jsou zásadně citroenoví a zvláště jeden známý jich vystřídal (C4 různé, primárně Picassa různých generací, sem tam nějaký C3 a C2 pro dcery) dost. A všichni byli spokojení.

    Já jsem fordovej, Focus je podle mě super auto, Mondeo nejnovější generace (i těch starších) je taky naprosto výborný (až na snad nevypnutelné automatické otáčení bočních zrcátek dolů při couvání – WTF?!)

    Ale k těm hjundé (nebo jak se to teď má číst), vůbec to není špatnej stroj. TAky mě zaujal a budu po něm koukat (přeci jen je levnější než Mondeo, Passat, A4/A6, Volvo V60, BMW 3/5 a podobné).

  23. 23. chatumbabub  3.11.2014  1:36:00

    [18]jj, TSI motory jsou, narozdil od TDI, dost haklive na jizdni styl. Staci to trosku honit a spotreba leti do haje.

  24. 24. Kamil  3.11.2014  10:29:18

    Honda Civic 97, sedan, 1,5VTEC, 85 kW. Kombinovaná spotřeba do 6 l, s hodně těžkou nohou se nedostanu přes sedm. S lehkou okolo pěti.
    Nevím proč nynější „úsporné“ motory berou v průměru i o dva litry víc. V čem je problém.

  25. 25. chatumbabub  3.11.2014  11:07:17

    [24] nepovazoval bych to za problem, ale za vlastnost. Je to proste maly, preturbeny motor.

  26. 26. Kamil  3.11.2014  20:28:39

    25 jaký význam má ta technická komplikace, když výsledek je horší? Že by to bzíkadlo bylo výrobně levnější než jednodušší konstrukce? O tolik, že se to vyplatí? I když, bráno podle notebooků a jiné techniky, nedivím se. Trend naleštěných prdů.

  27. 27. swarm  3.11.2014  20:46:45

    [24] Já dnes ráno hodně spěchal po dálnici 120/160 km/h (podle toho, kdy bylo volno a kdy někdo překážel) a spotřeba se za cestu stabilizovala na 7,1l. Zkušenost je taková, že s malým „úsporným“ motorem bych za tak málo určitě nejel (zvlášť ne s tím, že při každém zrychlování jsem podřazoval na čtyřku).

    [26] Podle mě dnešní motory nejsou pokrok v nějaké úspoře, to je jenom takové typické zaklínání dnešní doby kombinované se špatnou metodikou. Pokrok je podle mě v tom, že maj většinu výkonu dostupnou už v nízkých otáčkách (místo pouhé třetiny u atmosféry), takže uživatel nemusí moc umět řadit. Spousta lidí to neumí, takže je pro ně takový motor rozhodně jednodušší na použití.

    Na ty nejmenší motory je potřeba pohlížet také jako na výsledek kurvení trhu, kdy evropská legislativa výrobce tlačí k podobným bazmekům, které by normálně nejspíš nevnikly. Vrcholem těchto šíleností je pro mě vrcholná motorizace Renaultu Clio – 0,9Tce (= tříválec s turbem).

  28. 28. Martech  4.11.2014  0:39:36

    Ahoj, pekny realny pohled na dnesni stav aut. Sam jsem nedavno resil podobny problem – shanel jsem druhe mensi auto k memu stavajicimu Fordu Galaxy 2.0 TDCI. Rozpocet okolo 300kKc. Byl jsem vyzkouset Rapid, ale nejak me nechytl za srdce, takove auto bez duse, chute a zapachu… Navic pokud chces nejakou vybavu za nesmyslne penize. Procetl kupu textu okolo i30, Ceedu, Cliu, Mazde3, ale nakonec jsem skoncil u C4 1.6 HDi 66kW a to hlavne z iracionalnich lec pro me zasadnich duvodu – libi se mi zevnitr i zvenku.
    Meli jsme v rodine soucasnou verzi C5 a tak jsem trosku vedel do ceho jdu. Zakladni bila barva je elegantni a zpracovani interieru velmi presahuje hranice bezne pro tuhle tridu aut. Presedam i do Octavie III a proste mi ten interier prijde hodnotnejsi. Sedacky mi taky maximalne vyhovuji, ale je to mozna tim, ze je to trosku vyssi stupen vybavy a maji lepsi potahy. Velmi mi narozdil o swarma vyhovuje usporadani budiku, kde na tom centralnim nejvetsim tubusu se ukazuje analogove rucickou po obvodu rychlost a ve stredu toho budiku velikym fontem rychlost. Na tu rucicku vubec nekoukam a jen mrknutim oka sleduju to cislo. Ovladani tempomatu na volantu je taky navykove a snadne – aktualni stav se zobrazuje na levem mensim LCD. Mel jsem i VW Sharana, tempomat na pacce, neprilis ergonomicke, u Galaxy je taky na volantu, ale palubni elektronika Fordu je jak z drevnich dob, nedozvite se prakticky zadne udaje napr. o nastavenemu limitu tempomatu, aktualni spotrebe, jenom jedna pamet pro ujete km, prumernou spotrebu, prumernou rychlost. Jizdni vlastnosti jsou nastavene spis na pohodli, ticho a komfort. Pri sportovnejsi jizde dostanu C4 na jeji limit rychleji nez jina auta, vykonove 90k na tohle auto uplne staci a odvdeci se spotrebou mezi 4.0 – 4.5l Zaverem – kdyz si rano muzu vybrat mezi Galaxy a C4, tak si radeji vezmu tu mensi :-)

  29. 29. chatumbabub  4.11.2014  9:34:53

    [26] pro majoritu lidi je ten motor je ve vetsine pripade pohodlnejsi nez stejne vykona 2.0l atmosfera. Navic si troufam tvrdit, ze ve vetsine pripadu je i uspornejsi. Problem je jen s ostrejsi jizdou.

    jinak schvalne jsem se mrknul na dlouhodobnou spotrebu u kolegove fabie 1,2TSI 63kW a ma 5,4l/100km.

  30. 30. Jirka  4.11.2014  17:28:32

    Tak vzhledem k tomu, že mi nějak hapruje auto (focus zmíněný v komentáří [22]), tak jsem dneska vyfasoval jako náhradní vozidlo Hyundai ix35 v podstatě stejné výbavě jak má autor článku.

    Podsvícení autorádia je naprosto šílený, s tím naprosto souhlasím. Jen teda to má 2.0 CRDI 100 kw motor, ten motor je na to auto podle mě dost slabej, je to docela těžký.

    Super je to, že to fakt projede i nějakou tu bahnitou louži (uzávěrka!).

    Ale poježdění je to příjemný, to jako jo. Jen teda je to řízení fakt přeposilovaný, ale je to fajn.

  31. 31. Michal  5.11.2014  20:12:56

    [30] Tak to by mě zajímalo, co má ix35 za uzávěrku, diferenciálu to nebude…

  32. 32. Janek  6.11.2014  11:45:07

    Tak nejak jsem se dostal do podobne situace jako autor.
    V garazi 19let stary Renault Laguna 2.0 83kW a po tom, co se vyviklal konektor palivoveho cerpadla a auto nejelo ji uz tak na dlouhe trasy neverim. Navic po presednuti zpet z Meganu 2009 jsem mel pocit, ze jde vsechno tak nejak moc ztuha – posilovac rizeni, razeni (obcas hapruje razeni 3). Dlouhodobou spotrebu mam 8.2/100 a to jezdim jako prase a momentalne dost kratke trasy. Na zastaraly 8V motor docela slusny vysledek.

    Naznal jsem, ze je potreba poridit neco novejsiho. Nejdriv jsem se dival po bazarech, horky kandidat Octavia nebo Golf Variant. Pak se me to rozlezelo v hlave – bylo jasne, ze takova auta jsou hodne stocena a ja nechtel resit pak pripadne problemy se servisem, nebo ze je auto kradene. A tak sem se zacal divat po novych autech, to bylo asi tak pred rokem a na vzestupu byla Hyundai i30 – prekvapily me vesmes pozitivni recenze a tak to byl najednou horky kandidat, i kdyz jsem o znacce Hyundai zpocatku ani neuvazoval. Pak doslo na srovnani cen a parametru a zde se kupodivu objevil i Renault Megane za pozitivni cenu. Vybava pro me az tak nehrala roli, chtel jsem alespon to, co bylo ve stare Lagune – automaticka klima a vsechny okna v elektrice.
    V chtel jsem jednoznacne atmosfericky benzin (jsem zvykly s tim jezdit a neverim tem dnesnim nadopovanym turbum o jejich spolehlivosti a vydrzi si nedelam iluze). Zjistil jsem, ze nabidka atmosfer je dnes uplne tristni – koncern nedela, jedine Hyundai, Honda, Kia atd.
    Pak jsem to nejakou dobu nechal ulezet a v zari/14 doslo na obnoveni pruzkumu. Do hledacku se dostala taky Renault Laguna – byla dost vyrazna sleva a mela atmosfericky 2l.
    Doslo na zkusebni jizdy – vzpomneli jsme si na to v sobotu a tak jsem se dival co za autosalony maji otevreno – Renault, Honda, Hyundai. Paradoxne Honda ani nebyla puvdone v hledacku, ale sem si rikal, ze za svezeni nic nedam.

    Nejdrive jsme navstivil Hondu – do oka nam padl Civic Tourer (kombik), ktery nas prekvapil variabilitou kufru/zadnich sedacek a take prijemnym interierem – pri prohlidce me nesedela radici paka, ktera byla vice vepredu. Zkusebni jizda se nekonala, protoze to neslo (pouze jedna osoba v autosalonu), domluvil jsem se na pozdeji.
    Pak jsme sli do Hyundaie, ktery na me interierem pusobil lacinejsim dojmem nez Honda, ale porad to bylo OK. Projel jsem se motorem 1.6 CRDi,1.6GDI nebyl k dispozici. Jizdni vlastnosti v poradku, neudelal na me spatny dojem, ani nijak zvlast nevynikal – proste auto v pohode. Jediny problem bylo, ze u tchana mela znacka Hyundai nalepku nekvalitni vyrobek a ani testovaci jizda ho nepresvedcila o opaku.
    Pak jsme navstivil Renault, kde jsme sedli do Laguny – zde se konal wow efekt, protoze Laguna mela suverejne nejlepsi interier ze vsech, zvlaste po presednuti z Hyundaie to bylo dost znat, navic interier Renaultu znam a sedi me. Zde bylo videt, ze je auto o tridu vys i kdyz po sleve cenove spadalo spis do stejneho segmentu. Bohuzel jsem se neprojel – auto nebylo k dispozici. Megane – interier me taky sedl, digitalni ukazatel rychlosti bych asi prezil, ale vadila mi extremne velka „pipa“ (logo) na predu auta – tohle se podle me moc nepovedlo, starsi generace byla lepsi. Opet se nedalo projet, v Meganu jsem chtel 1.6 crdi, protoze turbobenzinu neverim, a ten nebyl k dispozici.

    Po par dnech jsme se vratili do Hondy pro testovaci jizdu (i kdyz se me zpocatku moc nechtelo) – zde me Honda ale uplne prekvapila – radici paka vice vepredu nevadila, razeni bylo vyborne. Atmosfericky motor 1.8 i-VTEC kapitola sama o sobe. Podovzek take nadchl, auto sedelo perfektne v zatackach, ale pritom zvladalo vyborne i rozbite silnice/kostky. Rychle jsem si zvykl na tak trochu scifi disajn palubovky. Odrazovala porad vyssi cena (proti Hyundai).
    Dale jsme se stavili v Reanultu (jiny autosalon nez predtim), kde mela byt domluvena testovaci jizda Laguna/Megane – opet zde zklamali, kdy nebyli schopni nachystat Lagunu a Megane s 1.6crdi – nejak jsem z obou autosalonu citil, ze kdyz dosla rec na Lagunu, jednali velmi opatrne – jako kdyby neco nebylo v poradku, tvrdili ze se malo prodava a v podstate kratka Laguna s benzinem je nadstandardni pozadavek. Cenove byla Laguna porad nejvys, proti Honde me odrazoval uz zastaraly atmosfericky motor 2.0 103kW s vyssi spotrebou (ale diky aspon za nej).
    Cestou domu me tchan ukecal jeste na Seat, tak jsme se stavili v Seatu a projeli se Leonem ST (kombi) s 1.4 TSI. Popravde kdyz jsem presedl z Hondy do Seata, zazil jsem docela sok z interieru – cisel z nej proste strohy koncern a interier me dost zklamal a tento dojem se uz nijak nevylepsil ani dobrym podvozkem. TSI motor usel, ale zaznamenaval jsem zde zpozdeni turba, ktere me lehce vadilo. Ale ten interier – ne tohle by proste neslo (nejak me to pripominalo interier Favorita nebo stare 120cy, nemuzu si pomoct).

    Kdyz jsem pak po par dnech jednal o cenach, dostal jsem nabidku od Hondy, ze muzu mit vystavene auto v autosalonu s nadstandardni vybavou s vyraznou slevou a to rozhodlo.

    Pozn.: Perlicka – par dnu po podepsani smlouvy s Honodu me volali z Renaultu, ze by me mohli dat salonovou Lagunu s dost vyraznou slevou (desitky procent), jsem rad ze to prislo az po podpisu, protoze by to opet prodlouzilo uz tak bolestive rozhodovani :)

    Takze momentalne me stoji v garazi Civic Tourer 1.8 i-VTEC, vcera jsem dal znacky, takze uvidm jak se stim bude jezdit.

  33. 33. MV_cz  8.11.2014  12:56:51

    Předně gratuluju k novému autu, podle mě dobrý výběr za super cenu a velice rád jsem si přečetl recenzi od člověka spíš zaměřeného na notebooky :) Já osobně jsem nepřekousl ten modře podsvícený interiér, kamarád si taky koupil i30 v kombíku, motor je gdi, což je asi lepší volba, ale v téhle konfiguraci už to bylo o dost dražší auto (v ceně 450 tisíc Kč je dle mého názoru výběr vhodnější jinde než u H/K).
    Bohužel korejci ať se snaží sebevíc, pořád má jejich design prostě nějaké mušky a auto se mi musí taky líbit (ideálně s nadčasovým designem) a to ani nová i30 ještě pořád není, spíš ten ceed a ten je cenově mimo.
    Jinak taky jezdím atmosféru, bezúdržbový motor a na moje občasné poskakování ideál. Ale dnešní doba emisí a těžkých aut atmosféře vysloveně nepřeje a je škoda, že Kia ani Hyundai nenabízí něco s turbem (co se na tom T-GDI tak vleče a proč je jen ve Velosteru?). Bohužel je známo, že korejské koně nejsou stejně výkonní jako jiné koně, což můžu klidně osobně srovnat – tatík má ceeda 1. gen a ta 1.4ka nemá papírových 80kW ani omylem :(
    Jinak přečtěte si tohle fundované srovnání od znalého člověka http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014050405
    Ano, turbo je moderní „kurvítko“, ale většina nových aut s atmosférami jsou umrtvené, výjimkou je dnes snad jen ta výkonnější verze dvoulitrové Mazdy 3, což je mimochodem taky pěné auto. Sice mě nějak netěší představa, že za pár let se bude dát v nových autech vybrat jen mezi 1.0T a nebo „výkonným“ 1.2T, ale přesto můj další motor by měl být oturbený benzín; ideál 1.6T – 1.8T.

  34. 34. Anonymní  8.11.2014  13:48:23

    Janku, gratuluju, ať slouží! Jestli ten 1,8 VTEC dělají pořád tak dobrý, je to skvělý motor. Podvozky má Honda výborné, o mém Civicu se říkalo, že má jízdní vlastnosti jako motokára. Jeho možnostem svými řidičskými schopnostmi nesahám ani po kolena.
    Dobrý výběr. A krom toho má výhodu v tom, že „Japonec krade se až nakonec“.

  35. 35. Kamil  8.11.2014  13:50:23

    Janku, dobrý výběr. Výborný podvozek a motor.
    Kromě toho, „Japonec krade se až nakonec.“
    Ať slouží!

  36. 36. Kamil  8.11.2014  13:52:29

    MV, ano, motor 1,6, něco kolem 70 kW, spotřeba o víc než litr větší než u 1,5 VTEC. Nechápu ten regres.

  37. 37. trevor  9.11.2014  9:37:47

    kdy uz korejska atmosfera, tak mozna hezka hracka by mohl byt 3,8 V6 (hyundai genesis)

  38. 38. Michal  10.11.2014  18:10:50

    [MV] No, to GDI právě servisáci moc rádi nemají, sám jsem měl na 3 dny půjčenou 1,6 GDI v i30 combi a je tam velké zpoždění plynu a obecně tam výkon cítit není. Pak jsem chvíli jezdil tím klasickým 1,6 ( v ix25, kde má 125koní) a rozdíl byl obrovský. Silnější motor asi byl rychlejší, když jsem ho trápil mezi 4-6 tis, tak to bylo hodně živé auto, ale ten starý motor v IX25 reagoval hned, skoro mi to evokovalo karburátorový motor a ne moderní euronormami přiškrcené benzínové atmosféry. Za mě určitě ten starší ne GDI motor, protože vrchol točivého momentu má posazen o dost níž a také reaguje na plyn hned. Kdo neprojel 1,6 GDI, tak asi nechápe, co myslím, ale je to v tomto ohledu opravdu nepříjemná zkušenost.

    Jinak v této třídě bych bral do úvahy ještě Toyotu Auris Combi, která je s 1,6 benzínem také výborná a hezká. Atmosférický benzín 1.6 nabízí ještě Ford Focus a Opel Astra, ta se mi v této třídě v kombiku líbí nejvíc, ale má velkou nadváhu, tam to bez turba ( benzín/diesel) nejde, ale zas oplácké benzínové turba se serou asi nejméně, co tak slyším od lidí a servisů.

  39. 39. Matus  21.12.2014  23:58:21

    Zdravim
    Ja pridam nazor tiez. Premyslal som nad autom. Nove alebo ojazdene? Mal som 2 auta obidve boli z buraciek takze jednoznacne funglovka. S mojim stastim by to 3 auto bolo zas opravena totalka :)
    Takze funglovka. C4 ceed i30 rapid?
    C4 testovacka s 1.6hdi motor fajn interier a la citroen moze byt, ale na kruhaci som mal pocit ze sa auto prevrati, vyhlad zo zadneho okna tiez minus
    Ceed krajsiu palubovku by som nakreslil i sam za 10min. V aute sedim tak nech to vyzera. Na druhu stranu i30 = podarenejsi ceed
    Rapid? Jazdit za kazdu cenu skodovkou kde bude 1.2tsi a „radio na kazety“ sa mi nechce.
    I 30 – to iste co ceed len to ma dizajn, priestor a po mesiaci co som najazdil 2000km ta palubka neni az tak star trekova
    Mam 1.6 cvvt kombi weekend. Kde som bol, vsade ma odhovarali od gdi. +11KW ale to nikto nepozna. Jednoznacne agregat z rozumu obycajna 1600ka ziadne zihadla ale ma co potrebujem. Cena? Model za 390tis mi dali za 299. Nove auto ziadna predvadzacka v paradnej vybave za 299??? Debil by nebral.
    A kvalita?
    I tu bohuzial zalezi na stasti jak trafis. Neni to o znacke.
    PS: odkaz pre Octavia patriotov a kritikov korejcov, mam kopec znamych v zavode skodovky v MB a btw minule na linke kde sa finisuju octavky kontrola vyhodila kopec aut pretoze sa im prepadali podlahy.+kontrola vsetkych karoserii po linkach = 100 aut na repas…
    Ano drahi veriaci aj nemci su len ludia

  40. 40. alah akbat  8.1.2015  11:03:06

    Ta oktávka 74kw je vhodná akorát na plynovou přestaavbu, já se v ní bojim.
    Btw ta zpozdujici reakce motoru na plynpvy pedal.se da opravit upravpu rj vozu. Chipbou to udajne na 75kw :) (tuning jaksvin) /vycteno z diskuzniho fora

  41. 41. alah akbat  8.1.2015  11:06:06

    Oprava mělo být „…vhodná akorát na plynovou přestavbu, já bych se v ní bál.“

  42. 42. Hana  31.3.2015  15:34:11

    zdravím pánové, mám dotaz: zvažuji koupi nového vozu a jsem na vážkách mezi Hyundaiem 1,6 CVVT 88kW a Kiou 1,6 GDI 99kW.
    Co jsem zatím načetla, zjistila jsem, že hyundai bude mít poněkud menší spotřebu a obávala jsem se taky, že bude s 88kW slabší. Dnes jsem se projela oběma vozy a pocit z jízdy mám spíš opačný, k tomu se mi chod motoru u Hyundaie zdál tišší. Pravda, zkušební jízda je na chvilku, na dálnici jsem se nedostala.
    Potřebovala bych určitě benzín na „crcačky“ kolem bydliště, sem tam do Brna. K tomu ovšem taky občas do německa. Momentálně se na silnější motor cenově nedostanu – mohl by mi někdo poradit??? díky předem.

  43. 43. swarm  31.3.2015  19:28:57

    [42] Měl jsem podobnou zkušenost. Projel jsem oba (dokonce GDI jsem měl pár dní půjčený) a ve stejném autě působilo slabší CVVT o něco svižněji. GDI by mělo být vyšší výkon jen v poslední třetině otáček. Nezávisle mě i několik prodejců přesvědčovalo, že s CVVT je o něco menší spotřeba, ale mám pocit, že to vychází dost na stejno.

    Jinak když jezdím s i30 kombi (1.6 cvvt) převážně dálnice (+ sem tam město a zřídka okreska), tak mám spotřebu buď 7,1 l, když jezdím hodně na doraz (klidně do 160km/h) a 6,1 l, když jezdím na pohodu tempomatových 100 km/h. Z toho si můžeš udělat představu o spotřebě.

    Ad ježdění na dálky – mám s tím už něco odježděno na delších trasách a z hlediska motoru si nemůžu stěžovat. Pokud člověk obětuje nízkou spotřebu, jede to rychle a s vhodným podřazením to umí velmi dobře akcelerovat. Ani na dálnici není hluk motoru velký (spíš se projevuje hluk všeho okolo), a pokud hledáš auto, které je na dálky vhodnější, pochybuju, že bys ho mohla najít v podobné cenové relaci.

  44. 44. Martin  6.4.2015  19:09:56

    Ahoj chlapi,

    ja vlastním hyundai i30, 1,6 CVVT kombik rok 2012, mam ho 2,5 roku, najeto skoro 40 tis. km a zatim bez problemu, jezdim denne 50 km s nim do prace, prevazne okresky. PP me ukazaje 6,1.
    Jeste jsem nemenil ani zarovku, nic, jen pravidelny servis.
    Za me palec nahoru, jsem spokojenej s nim

  45. 45. nevim jak se nejmenuju  13.4.2015  19:48:12

    42. Porovnal bych poměr výkon/váha u toho gdi může být vyšší. Ono záleží i na výbavě konkrétního kusu. Jednotlivé kusy se v rámci modelu liší podle výbavy někdy i 150kg rozdílem. Nejpatrnější to je u nového Fordu Mondeo.
    Ta 1.6GDi se dá chipnout na 110kw a sníží se i spotřeba. Chipnutí stojí necelý 4 000,- takže stojí za zamyšlení, někdy je nabízeno i přímo prodejci bez vlivu na záruku.

  46. 46. Piotr  21.5.2015  22:21:05

    Dobrý den.

    Mam auto Hyundai i 30.Vozidlo bylo pravidelně servisované v

    autorizovaném servisu Pyramida Průhonice. Několik krát u garanční

    prohlídky halasil jsem že počítač ukazuje nějakou chybu (svítí

    oranžová kontrolka elektroniky motoru CHECK). V servisu vždy mi chybu

    resetovali a řekli, že to nic není, že to jen počítač ukazuje chybu

    kuli LPG bych se toho nevšímal, že vše je v pořádku.Cítil jsem, že

    auto postupně má menší výkon, ale nejsem mechanik, tak jsem nevěděl

    že je to teprve začátek problému.Byl v jiném servisu

    (PROKEŠ SERVIS s.r.o.) a tam mi řekli že zjistili nevyhovující

    komprese na 1. a 2. válci. Řekli mi taky že nemůžou to opravit v

    záruce že to musím řešit tam kde mi předělali auto na LPG to

    znamená v Hyundaji v Průhonicích.Zděleno mi bylo že provoz na LPG

    poškodil motor.V Průhonicích zas už teď není autorizovány

    servis.Tam mi zas řekli taky že musí to řešit nějaký autorizovány

    servis a poslali mě do Hyundai Centrum Praha s.r.o. Tu mě čekalo

    nepříjemné překvapení. V Hyundai Centrum Praha s.r.o. zděleno mi

    bylo, že motor poškodil provoz na LPG, a záruka LPG už mi vypršela tak

    musím zaplatit za opravu motoru.

    Ukázali mi fakturu ze někdo ze stejným problémem zaplatil za opravu auta

    Tak jsem napsal stížnost na jednaní značky Hyundai v České Republice přímo do Infocentrum Hyundai.

    Napsal jsem:

    „Cítím se podveden! Auto jsem předělal na LPG v autorizovaném servisu

    Hyundai. Můžete mi vysvětlit proc mi Hyundai namontoval do auta něco co

    poškozuje motor?

    Jak jsem se informoval před přestavbou auta na LPG bylo mi zděleno že

    nebude žádný rozdíl ze auto se bude chovat tak jak by jezdilo porad na

    benzin. Navíc mi poradili že jestli mam o to starosti tak bych si

    namontoval LPG přimazáváni co jsem ihned u přestavby taky udělal.

    Informoval jsem se třeba v Polsku a tam mi řekli ze nesmí se do toho

    auta montovat plyn.Ze je to v Polsku zakázáno! Plyn poškozuje I30 a že

    v Polsku nikdo v Hyundaji by mi nikdy to nenamontoval. Nikdo v Polsku

    nehapal proc Hyundai v Česku podvádí zákazníky. V Polsku jestli bych

    to auto dal do servisu ihned by mi zrušili záruku!

    Nasel jsem na internetu víc lidi co jim stejné LPG poškodilo motor.Tak

    Hyundai v Česku musí vědět, že je problémové LPG v modelu I30. Proc

    mi nikdo neřekl že po přestavbě na LPG mi motor vydrží jen 80-100

    tisíc a pak se budu muset zaplatit opravu motoru?

    Mi se zda že taky schválně mi to nikdo dřív neřekl bych ihned

    uplatnil záruku jak mi porad svitli CHECK.

    V Česku Hyundai namontuje LPG, dává záruku na plyn jen 2 roky a se

    snaží zbavit odpovědnosti za poškozeni motoru.

    Je to vypočítané tak by Hyundai vydělal ještě na opravě

    poškozeného motoru?!

    Chtěl jsem podat stížnost na jednaní značky Hyundai v České

    Republice. Domáhám se uplatnění záruky na motor v moji vozidle.

    Neudělal jsem žádnou chybu. LPG mi namontoval značkový servis Hyundai

    pravidelné jsem dělal garanční prohlídky.Hyundai by měl vědět že

    LPG není vhodné pro model auta který vlastním. Vědí to v Polsku, a to

    vůbec do toho modelu nedělají. Hlásil jsem chybu v počítací jak auto

    melo záruku na LPG nechápu proc dřív z tým nic nikdo nedělal.

    Nechápu proc mi říkali, že je vše v naprostým pořádku.Chybu

    resetovali v místo opravovat, a porad svítil ten CHECK. Myslím ze to je

    jasany důkaz že mi se to ne stalo včera.Minimálně rok jezdím a porad

    svítí ta chyba v počítací (CHECK). Teď už pomalu cítím že

    odchází motor.

    Předem děkuji za za odpověď nebo nějaké vyjádřeni tykající se

    moji stížnosti.“

    Na co mi přišla odpověď že po dohodě se servisem Hyundai Centrum Praha bude vozidlo opraveno

    rámci záruky.

    Auto bylo 2 týdne v opravované v servisu náhradní auto nebylo dostupné tak jsem si půjčoval auto od kamaráda.

    Tak vypadá záruka mobility v Hyundai.To co reklamuji to jen kecy a oblbování zákazníka.

    Ale to není konec.Po opravě auta udělal jsem tak 400 Km a už zas začalo blinkat na oranžovo.

    Zhaslo to pak, ale občas se to svítilo a začalo taky zvonit něco v motoru.

    Tak jsem jel zas do servisu Hyundai Centrum Praha.Tam zděleno mi bylo že svíčka mi padla do motoru.

    Řekli mi taky že pravděpodobně je to chyba servisu Pyramida Průhonice že mi v 120000 nevyměnili svíčky.

    Náhradní auto zas nebylo dostupné tak jsem odjel autobusem.

    Další pracovní den jsem volal kdy vozidlo bude opravené, a kdy konečně mi dají náhradní auto.

    Po telefonu mi vedoucí servisu řekl že se to z Hyundai ČR řeší, a že

    neví jestli to půjde na záruku.

    Ihned jsem psal další stížnost na jednaní značky Hyundai v České Republice přímo do Infocentrum Hyundai.

    Napsal jsem:

    „Mam auto Hyundai i 30.Vozidlo bylo pravidelně servisované v

    autorizovaném servisu Pyramida Průhonice.Začalo mi něco zvonit v motoru

    tak jsem jel do servisu (Hyundai Centrum Praha s.r.o.).

    Tu mi bylo řečeno že je to chyba servisu Pyramida Průhonice.Měli mi u

    záruční prohlídky vyměnit svíčky a to neudělali.

    Teď po telefonu mi vedoucí servisu tvrdí že se to z Vámi řeší, že

    neví jestli to půjde na záruku.

    Domáhám se uplatnění záruky na motor v moji vozidle.

    Neudělal jsem žádnou chybu.

    Další věc je záruka mobilnosti.V servisu mi řekli že nemají

    náhradní auto, a že neví jestli to půjde na záruku.

    K čemu je záruka mobilnosti jak já nemam auto a nutné auto potřebuji!

    Já jsem myslel že kupuji kvalitní auto od seriozní značky ale pomalu

    mam už dost porad něco nefunguji to už 5 oprava.

    Kde je ta kvalita? Vozidlo pomalu stoji víc v servisu jak já tym autem

    jezdím.

    Já jsem nekupoval auto na to by porad stalo v servisu já potřebuji v

    něčem jezdit!

    Co mam teď dělat kupit si další auto nebo jak si to představujete!?!

    Žádám o nějaké vysvětleni!“

    Na co mi přišla odpověď:

    „Děkujeme za Váš email. Podle našeho zjištění jste při servisní

    prohlídce po 120.000km požadoval pouze část úkonů, tudíž nebyla

    servisní prohlídka provedena úplně (včetně výměny svíček).

    Současný problém na motoru je způsoben svíčkou, která ale měla být

    vyměněna a tudíž nelze opravu udělat v rámci záruky.

    Litujeme, ale nemůžeme Vám více pomoci.

    Děkujeme za pochopení.“

    Nikdy v živote jsem nikomu neřekl by mi neměnili svíčky!

    Nechápu jak muže Hyundai tak podvádět zákazníky.

    Nejsem mechanik a nevím co se děla a co se mění u servisní prohlídky.

    Ptali mé se jen jestli máji měnit kabinový filtr a že to nemusím a nemá to vliv na záruku.

    Tak jsem řekl že to nemá cenu ze jezdím tam minimálně 2x za rok, že vyměním to příště.

    To je napsané v zakázkovým listu!

    Proč není napsané tam že nechci vyměnit zapalovací svíčky?

    Napsali tam i to že nechci doplňovat provozní kapaliny a proč nikdo nenapsal ze nechci vyměnit svíčky?

    Pořad mi hyundai tvrdí že jsem si to přál, že mi nevyměnili svíčky proto že jsem jim to řekl,

    a já jsem jim nic takového neřekl.

    Nevím co mam dělat.

  47. 47. michal  29.12.2015  16:52:11

    Mám i30 a najeto 80 000 Km. Auto je servisované v Kundai Centru Běchovice. S větším krámem jsem ještě nejezdil a to už jsem jich měl skutečně hodně. Jedna soudružka mi v zatáčce urazila zrcátko a na nové jsem čekal 45 dní, jelikož nebylo ani v evropském skladu. Po reklamaci mám vyměněné teleskopy zadních dveří a rádoby kožený volant, který se loupal a nefungovali tlačítka hlasitosti audia. Po 78 000 km jsem měnil zadní brzdové desky i se zničenými kotouči. Pravděpodobně za to může rozjezdový asistent a stává se to už ve 30 000 km. Včera jsem jel do myčky a při sundavání antény mi zůstala v ruce i ta část, která je normálně připevněná ke střeše. Průměrná spotřeba 5,7 je skoro o litr větší než papírová. Nevím, kde Kundai bere tu drzost srovnávat se se Škodovkou.

  48. 48. swarm  29.12.2015  16:59:44

    [47] O jaký rok výroby šlo? Už to byl ten novější model (od ~2012)?

  49. 49. Bananik  9.5.2016  11:54:00

    Ahoj, budes davat update a dalsie skusenosti s autom? Uz to bude asi 2 roky co mas Hyundai a celkom by ma zaujimali tvoje postrehy po dhlsom case. Dik

  50. 50. swarm  9.5.2016  14:06:47

    [49] Bude to tu do pár týdnů. Jen oskenuju, co mám ze servisů, a přidám zkušenost s faceliftovaným modelem (nafta i benzín). Článek je jinak už skoro dopsaný.

  51. 51. GeorgeCZECH  21.11.2016  13:44:05

    Pěkná recenze – já kupoval svou i30 v 08/2012 (taky „nový“ model, hatchback, stejný motor, byla to předváděčka vyrobená 03/2016, najeto 3330 Km, Trikolor + Style paket.
    Co se záručních reklamací a servisů týká, tak u mě to bylo následovně:

    1) První, co se na autě „pokazilo“ byl povrch na „koženém“ volantu a řadičce, nalítáno jsem měl kolem 20tis. Km >> vada celé první série, po roce provozu (09/2013) mi to vyměnili v rámci záruky a od té doby už dobrý.

    2) Druhá závada byla, že mi přestala fungovat ruční brzda – „vytahala“ se a nakonec už nezabírala, ani na posledním zubu >> výměna zadních brzdičů >> to bylo asi při druhé garanční prohlídce (03/2014)

    3) Další v pořadí byly zničené kotouče + výměna zadních destiček >> tady trochu šlo možná na mojí hlavu, že jsem si průběžně nekontroloval stav destiček – měl jsem najeto 55000Km (cca 03/2015), začaly mi šustit destičky a prodřely mi i kotouče, takže výměna komplet destičky + kotouče. Nevím jestli s tím má něco společného asistent rozjezdu do kopce, jak výše někdo píše, no nic, zaplatil jsem a kontroluju si to pořádně sám jak sundavám, nandavám zimní/letní pneu.

    04) Ruční brzdu jsem nechával každý rok utáhnout a cca do 2 měsíců se vždy povolila tak, že začala zabírat až tak v polovině >> vždy jsem chtěl na garanční prohlídce jí zkontrolovat, vždy jí dotáhli a fungovala zase pár měsíců OK. Teď na poslední prohlídce (03/2016) jsem to opět reklamoval >> takže byla provedena opětovná výměna zadních brzdičů za nové..

    Mám na tom naježděno přes 80tis.Km a kromě těch brzdičů, kde mám krapet strach, jestli to za 3 roky nebudu zase muset měnit (zatím to šlo 2x v rámci záruky, cena, kdybych to měl kupovat já je nějakých 6600,- a určitě se pak dá sehnat někde jinde levněji), tak to všechno jsou „prkotiny“ a provozní problémy.. motoricky mě to nikde nenechalo, to je hlavní, ani jsem s tím neměl žádný další problém (elektronika apod.), dokonce jsem na tom zatím neměnil ani jednu žárovku ;)

    Uvidím, co budu řešit v následujících letech, tj. po skončení záruky, ale když si kupuju auto za 300tis.Kč, tak nemůžu očekávat, že vydrží 20 let, že? A když mi vydrží ještě těch 5 let (celkově 10let/200tis.Km), tak budu maximálně spokojen.

  52. 52. Janka  28.11.2016  13:02:21

    Ke komentáři 42.: s GDI v ČR téměř nikdo neumí poradit, žere to 100 benzin, musíš dávat bacha na palivové čerpadlo, dekarbonizovat motor (pravidelné přísady při jízdě městským cyklusem), apod. apod… japonci ho vyvinuli tak, aby fungoval pouze na japonském benzinu, jak se později ukázalo…

    K tématu – mě se strašně nelíbilo to modré podsvícení, tak jsem ten mediapanel vyměnila za 2dinku (http://www.tonystore.cz/univerzalni-2din-autoradio), co má i více funkcí, které orzhodně využiji.

  53. 53. swarm  28.11.2016  22:32:57

    [51] Ručka u mě zatím po 40 tisících je dobrá.

    Pokud jde o brzdy – nemyslím si, že asistent rozjezdu do kopce by je měl nějak zásadně opotřebovat při normálním použití (tj. ty dvě sekundy, kdy brzdí sám, využiju k nastavení spojky a plynu pro mírný rozjezd). Pak není důvod, aby se to chovalo jinak než normálně zabržděné auto. Pokud někdo během toho zabrždění dá plný kotel a pak tam sekundu rozjíždí auto přes brzdu, může se ta brzda asi opotřebovat rychleji. Podobné to ale asi bude u všech aut, která mají asistent na pevnou dobu brždění (ty lepší by to mohly řešit automatickým povolením dříve, když auto začne mít potřebu tlačit se dopředu).

    Jinak u mě zatím taky dobré a je fakt, že třeba z hlediska plastů a chyb elektroniky je to celkem příjemná změna proti francouzům a oktávkách, se kterými jsem jezdil předtím.

    [52] Předpokládám, že to univerzální rádio nebude mít podporu ovládání na volantu pro i30. Bez toho bych do toho asi nešel.


Napsat komentář