On-site záruka – výborná věc, ale já ji nepotřebuju

Pro mnoho lidí je notebook naprosto nezbytnou součástí života, bez které se ani jeden den neobejdou. Přesto si však kupují různé Acery a ASUSy (a jiné) s obyčejnou zárukou, kdy pak přístroj při závadě hnije měsíc v servisu. Nějak mi tohle nejde do hlavy, hlavně když pak čtu příspěvky na fórech všech těchto fňukalů, kteří se zlobí, že jim v servisu řekli, že dřív jak za týden to spravené nebude. Seriózní výrobci nabízí rozšířenou záruku s opravou u zákazníka (do druhého dne) za poměrně slušné peníze (několik tisíc). Pokud člověk ví, že notebook nutně potřebuje, a stejně si za záruku nepřiplatí (ale radši si koupí lepší grafickou kartu, aby mohl hrát plynuleji Counter-Strike), tak je podle mě hlupák.

U mě na stole - jeden notebook můj a dva záložní z práce :-)

Já sice notebook potřebuju prakticky denně, ale rozšířenou záruku jsem si stejně nekoupil. Důvod? Práce v notebook.cz mi poskytuje notebooků dostatek, abych se bez toho svého na pár týdnů klidně obešel. Dokonce jsem si to i na konci roku vyzkoušel, kdy jsem byl pár týdnů bez toho svého, a velmi jsem ocenil vstřícné a ochotné vedení :-).

Kdybych ale tuhle práci nedělal, tak je nějaká ta next-business-day záruka jistou volbou. Notebooky se kazí (15-20% prodaných kusů u velkých výrobců) a nemůžete mít jistotu, ani když to bude stát 100 tisíc. Jedinou jistotou tak může být nadstandardní záruka. Pokud vám servis řekne, že většinu reklamací je schopen vyřídit do 5 pracovních dnů, tak to ještě neznamená, že zrovna u té vaší nebude čekat na náhradní díl 3 týdny.

Komentáře k článku

  1. 1. maxxz  4.2.2008  20:06:52

    nemám rozšířenou záruku ani nic podobného zatím se mi nic nepokazilo. a myslim že i bez toho notebooku bych to ty 2 týdny vydržel. Přece jen mám mobil, tam mám icq, zavolám apod. takže si myslim, že se bez toho žít dá. Pokud to někdo potřebuje k práci pak je to nutnost. ale plakání dětí hrajících nějakou online hru že budou měsíc (v tom nejhorším případě, protože většinou se to vyřeší do dvou týdnů) bez notebooku nechápu.

  2. 2. swarm  4.2.2008  20:31:49

    [1] Hehe, měl jsem v hlavě při psaní hlavně ty lidi, co to potřebujou na práci. S tou online hrou mě to sice nenapadlo, ale když tak nad tím přemýšlim, tak asi i vim o pár lidech, kterým by se z toho důvodu zhroutil celý svět :-).

  3. 3. Bajda  9.2.2008  14:30:13

    Jj, souhlasím. NB pro studenta on-site záruku většinou mít nemusí, ale NB dejme tomu obchodního zástupce, který jezdí po celé republice a v případě závady je nahraný by ji naopak mít měl.

    Ve firmě s obchodními zástupci to je jednoduchá volba – buď budete držet náhradní NB na skladě a v případě závady musí zástupce dojet na centrálu, vy mu přehrajete data do jiného NB, dovezete NB do servisu, počkáte pár dní na opravu, přivezete NB, zavoláte obchoďáka, ať opět přijede na centrálu, přehrajete mu data zpět…anebo si toto všechno ušetřite a koupíte k NB on-site záruku :)

    Jen bych si dal pozor na on-site 2. pracovní den a "on-site 2. pracovní den". Vy sice máte nárok na to, aby druhý den přijel servisák, ale neznamená to, že vám NB ten samý den zprovozní, občas se musí čekat na díly. V tomto ohledu mám výborné zkušenosti s Delly, kde si po telefonu zjistí, co všechno by tomu mohlo být a díky výborně zásobenému skladu má technik 2. den s sebou vše potřebné a závada je odstraněna.

    Naopak jsem zanevřel na Lenovo poté, co mi k on-site záruce řekli, že se nevztahuje na závady mechaniky, operační paměti a disku, to ať si laskavě dopravím do servisu sám a když se mi pokazil displej, tak mi řekli, že technika klidně vyšlou, ale díl stejně bude až 3. den, takže to je zbytečné…
    (Tímto ale nekritizuji servis Lenovo, určitě jsou horší značky a jsem s nimi až na uvedené velice spokojen… jen ten Dell to má holt ještě o něco lepší).

    Jaké máte zkušenosti vy?

  4. 4. swarm  9.2.2008  17:01:35

    Přiznám se, že DELL notebooky moc nemám rád a nemám moc dobré zkušenosti s jejich kvalitou, ale faktem je, že ten sklad maj výborně zásobený a tyhle NBD zásahy maj ošéfený úplně nejvíc. Rozhodně lépe než Lenovo a HP.

    A k těm obchodním zástupcům: připomnělo mi to jednu Pražskou nejmenovanou firmu (zdravim Kubu ;). Tam maj manažeři nějaký Thinkpady (ty jsou odsouzeny minimálnímu přesunu a neustálému setrvání na stole), ale obchodním cestujícím koupili nějaký superlevný UMAXy (Celeron, 15.4" wide lesklý displej, S3/VIA grafika/čipset), jenže ty se pořád serou, takže jich maj koupeno víc a vždycky je část v oběhu a část v servisu a technici samozřejmě pořád musí přesouvat data trapně mezi těmito skupinkami.

  5. 5. maxxz  11.2.2008  15:01:19

    [4] tak to musí být vyloženě super :D

  6. 6. Bajda  12.2.2008  6:51:20

    [4] No popravde receno, kvalita Dell NB neni zadna slava, zlate casy IBM T40…. Zachranuje jim to servis. A Lenovo se zacina horsit ;( (zatim se jen viklaji displeje, coz je ale u IBM T-rada vec nevidana) + pravidelne odchazeji mechaniky…

    + mne celkem prekvapilo, ze u T40/R50 mi odesly 4 kousky tesne pred nebo tesne po zaruce, vsechno vada zakladni desky


Napsat komentář