Mironet a přednostní servis na produkty Acer – pravda?

Dnes se opět budu věnovat nějakému tomu prodejci, jak mám občas (pro ně bohužel) ve zvyku. Ačkoli Alza je se svými propagacemi některých výrobků výborný terč, tentokrát jsem se zaměřil na někoho úplně jiného – na Mironet.

Co mě k tomu vlastně přivedlo? Na našem fóru se jeden menší prodejce zmínil o tom, že Mironet si se svým přednostním servisem lže, protože se ptal přímo Aceru (aby dostal stejnou službu), ale ten ho odbyl, že nic takového vůbec nenabízí. Ačkoli platí pravidlo, že prodejce je ten poslední, komu se má věřit :-), začalo mi to vrtat hlavou, protože hodně lidí se chlácholí právě touto službou od Mironetu (a je to pro ně důvod, proč svůj notebook koupit právě tam). Na příspěvku neznámého prodejce mě zaujala zejména tato věta:

„…je pry cista lez, overoval jsem si to a chtel to taky a rekli mi, ze to je nesmysl, ale ze jim nestoji za to se s Mironetem soudit“

Stránky Mironetu a odpověď z Aceru

V Mironetu nenakupuji, takže jsem tedy rovnou zavítal na jejich stránky, abych zjistil, co tam vlastně píší. Zde se můžete podívat na stránku s informací o přednostním servisu produktů Acer:

1.Pokud chcete založit reklamaci tohoto produktu, vyplňte následující kolonky, vygenerujte certifikát a klikněte na tlačítko „Zadej reklamaci„.

5. Prosím vyplňte certifikát dle pokynů a nalepte na viditelné místo na krabici.

6. Vyčkejte na příjezd kurýra, který Váš produkt odveze do autorizovaného střediska. Váš vadný produkt bude doručen do firmy Acer, kde ho přednostně přijmou do opravy a ihned jakmile to bude možné Vám jej ZDARMA zašlou zpátky opraven na Vámi uvedenou adresu.

Zejména část, kterou jsem zvýraznil, jasně říká, že nějaká dohoda s Acerem tedy musí být. Ale jak je to doopravdy. Na to jsem se rozhodl zeptat vysoce důvěryhodného zdroje přímo z Aceru (což při mé práci není zas takový problém), který jasně sdělil, že podobné služby Acer nenabízí a že pokud Mironet má nějaký přednostní servis, tak to může být jedině jejich vlastní akce, ale přímo se servisem Aceru to nemá nic společného.

Závěrem

Nabízí se tak jasná otázka. Co by měl Acer z toho, když by tajil speciální dohody s Mironetem. Jsem toho názoru, že vůbec nic (navíc nešlo o komunikaci s PR oddělením). Je možné, že by Mironet uváděl Acer lživě? V tom případě je to tak i u ostatních výrobců? Je celý přednostní servis jen nějaký výmysl?

Výjimečně jsem se rozhodl dát možnost vyjádření přímo Mironetu, který ještě dnes zkontaktuji . V případě, že Mironet odpoví, bude odpověď publikována zde na blogu. V případě, že Mironet nebude chtít odpovědět (nebo bude příliš okatě mlžit), tak je myslím odpověď na zdejší otázky úplně jasná.

Komentáře k článku

  1. 1. War  27.7.2008  22:34:18

    Pohybuji se v odvětví mobilních telefonu a mohl bych tady psát taky sahodlouhe články na tohle tema ale stalo se nám ( 2 roky zpět ) že zaměstnanec zapoměl poslat mobil na reklamačku a vzpoměl si po 14 dnech. Poslali jsme teda mobil a přibalili tabulku čokolady ( byl Prosinec před vánoci ) a hle mobil byl přednosně zpět do 4 dnu ( 2 dny trvala pošta ):o)

  2. 2. Almon  28.7.2008  9:47:00

    "Výjimečně jsem se rozhodl dát možnost vyjádření přímo Mironetu"

    U podobných článků je snad naprostou samozřejmostí prostor k vyjádření druhé strany. To jsi měl udělat ještě před vydaním tohoto článku.

  3. 3. Ladis  28.7.2008  10:53:42

    [2] Toto neni zpravodajsky nebo recenzentsky server, toto je osobni blog, kde si autor pise o svych zazitcich a zkusenostech, tudiz neni povinen dat pravo vyjadrit se tem, o kterych pise ve svych zapiscich (tyka se to vsech blogu).

    Jinak reseni s pribalenou cokoladu me opravdu pobavilo, a o tom ze prodejci klamou, si myslim uz dlouho sve :)

  4. 4. swarm  28.7.2008  12:20:16

    [2] Myšleno jako šance i jinak než jen v komentářích. Jinak jak píše Ladis – tohle je blog a já to nemusim dávat předem číst vůbec nikomu.

  5. 5. Krevety  28.7.2008  20:37:34

    ani me :D

  6. 6. swarm  28.7.2008  21:42:22

    [5] Ani tobě…. popravdě to po sobě nečtu kolikrát ani já…

  7. 7. swarm  29.7.2008  18:23:55

    Koukám, že panu Šubovi ze Slovenska se servis Mironetu taky úplně nezdá:
    http://www.techsupport.sk/clanok/173/preco-posiela-mironet-notebooky-do-neautorizovanych-servisov/article.html

  8. 8. spravcesiti  3.8.2008  20:39:05

    [7] No myslím, že Mironet, Alza apod spolky by si měli nejdřív ověřit informace, než se někam odkážou, že někdo někde je nějaký servis, obchodní partner apod. Já moc dobře vím, že Český servis je v podstatě C System Group a tudíž podle HP stránek vím, že je to autorizovaný servis. Český servis sám o sobě neuvádí, že je autorizovaným servisem HP! To uvádějí blbci, kteří nejsou schopni si ani ten seznam autorizovaných servisů označit. No holt je vidět, že i v IT se pohybují jenom lidi a z mojí zkušenosti je většina z nich horší než veš …. Pokud by někoho zajímalo jak tyto dvě firmy můžou být vlastně jedna firma, tak si projděte jejich webové stránky a nejlépe odkazy na servisní systém pro zákazníky (z obou stránek to odkazuje stejně).

  9. 9. Zivan  16.10.2008  9:32:19

    Nevim co je na tom certifikatu, ale na webi Mironetu je veta „Mironetu se podařilo pro své zákazníky vyjednat garantovanou průměrnou dobu reklamace do 4 dnů“. Dulezite mi prijde to slovicko PRUMERNA. Takze 4 lidi maji vyrizenu reklamaci do druheho dne a zrovna vam se to vyrizuje 14 dnu. To nastve, ale v prumeru je to do 4 dnu.

  10. 10. Pavel  16.6.2009  3:46:21

    Možná je ten článek stará informace nebo nějaká jedna chyba. Dnes jsem volal na Acer ohledně svého NTB a ten přednostní servis opravdu funguje.

  11. 11. swarm  16.6.2009  14:06:28

    Příspěvek [10] od uživatele jménem Pavel bych bral s velkým nadhledem (= nevěřil bych mu ani slovo). Nevim, jestli se teď něco mělo změnit, ale při nějakém setkání s Acerem si to ověřím (pokud si vzpomenu). Upřímně o tom ovšem silně pochybuju.

    IP minulého příspěvku je 89.176.40.81 a po zadání do google vyhodí docela zajímavé další příspěvky v jiných diskuzích:

    http://www.cdr.cz/a/diskuze/14731/4#264663
    „Teď má největší potíže Czechcomputer. Údájně platí po splatnosti a evidentně má méně zboží na skladech, než bývávalo (…)“

    http://209.85.129.132/search?q=cache:D2RqTcUXOlcJ:www.agen.cz/produkt/73310/VELKOOBCHODNI-ceny-pro-vsechny_sug.htm+89.176.40.81&cd=2&hl=cs&ct=clnk&gl=cz&client=firefox-a
    „No podle mě CSC jde teď pěkně dolu, alespoň co se týče dostupnosti skladové a nově i ochoty na servisu. (…) Mironet teď předbíhá podle mě i Alzu.“

    …celkem to odpovídá těm různým pokusům vyzdvihnout sebe a pomluvit konkurenci.


Napsat komentář