O2 – nejubožejší firma v ČR

Nedávno jsem zas přemýšlel, na kterou firmu ze všech, co v ČR znám, mám nenegativnější názor. Došel jsem k tomu, že je jí jednoznačně O2. Snad neznám firmu, která na své zákazníky kašle tak, jako právě O2. To, že nejsou schopni nikdy aktivovat u mobilních služeb „neomezený“ data a radši pak zkouší, jestli zákazníci zaplatí horentní sumy, nebo se ozvou v rámci reklamace (zažil jsem nezávisle u více lidí), na to jsem si už zvykl. Stejně tak jsem si zvykl, že nejsou schopni sami zapojit O2 TV v paneláku v Praze a službu zákazníkovi předají v naprosto nepoužitelném stavu, aby pak následoval kolotoč telefonátů, návštěv techniků a po pár měsících zrušení služby.

Nejlepší zážitky mám ovšem s ADSL. Celou jejich nabídku beru jako nějakou reality show, a vždy když volám na support, tak mám z druhé strany dojem nějakého zábavního pořadu typu Mrázek ústředna. Nemá cenu tu popisovat všechno, tak zkusím vypíchnout něco z poslední doby.

Používali jsme před lety ADSL s rychlostí downloadu 4Mb/s. Pak přišlo oslavné zrychlení na 8Mb/s a od té doby přišly problémy se stabilitou linky, které nás donutily přejít postupně až na 2Mb/s. Ve vesnici jsou telefonní vedení v zoufalém stavu, ale O2 vesele připojuje další baráky a s každým dalším připojeným se snižuje stabilita připojení stávajícím zákazníkům. Útlum signálu už je tak velký, až sám žasnu, že to ještě funguje. O2 nicméně po pár výjezdech za viníka označilo náš ADSL modem, který jsme si koupili místo toho původně dodávaného (ten za moc nestál).

Následovala všespásná nabídka jejich modemu za pouhých 500,- Kč (bez DPH), která měla vyřešit všechny naše problémy. Otec se nechal přemluvit a modem se zakoupil. Jde o nějaký Huawei, model přesně nevím, protože už jsem ho před pár týdny poslal na reklamaci. Útlum signálu byl s ním naprosto stejný, ale přidal se podstatně horší dosah Wifi (bylo možné se připojit jen v místnosti s modemem) a časté záseky (nutnost pořád vypojovat/zapojovat napájení). Problém to tedy nevyřešilo vůbec, ale přidalo to ještě pár problémů navíc. Od okolí jsem se dozvěděl, že podobnou zkušenost mají všichni. Holt O2 myslí na zákazníky a chce jim nabídnout tu největší kvalitu.

Plánované výpadky podle O2

Dnes ráno jsem po probuzení zjistil, že se nemůžu připojit k internetu. Tohle mě vždycky naštve, protože si chci projít poštu, aniž bych se musel zvednout z postele. Nejdříve jsem hledal problém ve Wifi, tak jsem ještě rozespalý nohou přitáhl nouzový LAN kabel, jen ten výsledek byl stále stejný. Stejně mě to nedonutilo vstát. Jen jsem přepnul na Bluetooth a využil Vodafone EDGE připojení z přivlastněného HTC Touch 3G.

Když jsem konečně vylezl z postele, došlo na telefonát na telefonickou podporu. Slečna se mile zeptala na číslo a následně odvětila, že jde přece o plánovaný výpadek (větší oblasti) a že o tom mají informaci na webových stránkách. Z toho argumentu jsem dostal malý záchvat smíchu. Otec to tak pozitivně nevzal (slečna si jeho reakci za rámeček asi taky nedá).

To je ale péče, co? Určitě všichni poctiví zákazníci brousí jejich stránky každý den. Tohle budu muset napravit. Jako slušnost bych očekával, že se dá aspoň týden předem vědět. Plánované výpadky elektřiny jsou také hlášené s velkým předstihem, aby se podle toho lidé zařídili. Pro někoho je dnes internet pomalu stejně důležitý, pokud jde o práci.

Nedalo mi to a na ty jejich stránky jsem se podíval:

Na O2 Techzona nebylo nikde nic. Jen na konci stránky šlo dle měsíc starých aktualit usoudit, že se to s péči o web zas moc nepřehání. Nicméně je zde tlačítko Plánované výpadky, takže prozíravější zákazník by se pravidelně mohl dívat tam.

Super. Tak tahle stránka je hodně pozitivní. Na tyhle dva výpadky si snad ani nepamatuji, ale pamatuji si na mraky jiných. Jen holt asi nebyly plánované. Trochu mě překvapuje, že zde není ten výpadek dnešní. Možná O2 zatím neví, do kdy to nebude fungovat, tak to tam doplní, až to zase nahodí, aby to měli co nejpřesnější.

Závěr

Vím, že komunikace s velkými molochy je vždy těžká, ale mám pocit, že horší než u O2 už to snad ani být nemůže. Připomíná mi to tradiční epizody, kdy občas internet nefunguje, takže se jde volat na podporu. Tam mi dokola tvrdí, že chyba je určitě u mě, pak tam u nich něco přepnou a hle – internet zas jede.

Lituji všech zákazníků O2, kteří musí pořád řešit podobné problémy. Ještě více lituji těch, kteří se nechali ukecat do O2 TV. O té jsem slyšel ještě vypečenější storky přímo od techniků.

Komentáře k článku

  1. 1. mobilcarl  31.5.2009  16:53:21

    Já jsem rád, že jsem před pár lety přešel na UPC a opravdu toho nelituji. Je pravda, že občas net celorepublikově vypadne (stalo se mi asi 2 x do roka), ale jinak vše ok. Rychlost se za stejnou cenu stále navyšuje (až skoro nepotřebně). Jediné co mě štve je, že nám pořád posílají na faktuře, že využívám služby UPC Light, přestože od 1.1. má jít o 20M. No, ale rychlost se pohybuje přes wifi roater okolo 12-16Mbit, takže super. S O2 coby mobilním operátorem jsem já doposud problémy neměl, ale znám lidi co ano. Když to tak poslouchám, tak musím zaklepat, že ještě nic nebylo, protože mě to přípomíná jednání s ACER servisem.

    TO swarm: Vy tam na okraji Prahy asi nemáte jinou možnost, že? Ani nějaký bezdrát, či tak?

  2. 2. War  31.5.2009  17:20:16

    Mě se O2 hodí… Doma mam internet od mistniho provajdra a vždy když O2 zlevní tak zavolám a řeknu „tak co s tím uděláme“ a oni zlevni :-) aktuálně platím 950Kč ( Firma ) za 8Mb / 1Mb optika v ceně je i mail a webhosting což už je slušné. připojení je 99.9% a když je problém tak to dostanu do mailu. Jako mobil a mobilní intenret mam Vodafone EDGE jak Swarm ale zdarma akce ( internet v mobilu ) na 4 simkách, které mi teď ale končí – co ja budu o prázdninách dělat ? :o(((

  3. 3. Scotty  31.5.2009  18:08:31

    S O2 mám jen ty nejhorší zkušenosti a proto jsem u nich už dávno zrušil všechny smlouvy. Pokud by někoho zajímalo více „O2 příběhů“, tak byla jistá iniciativa Adama Koppela – O2Off – http://odadama.blogspot.com/search/label/O2Off

  4. 4. Dominik Dědiček  31.5.2009  18:14:08

    02 za hranici mého pozemku nesmí. To je jasné pravidlo. S touto firmou mám vesměs špatné zkušenosti nejen u mne, ale i u mých klientů. Souhlasím s názorem, že 02 je nejubožejší firma u nás.

  5. 5. mobilcarl  31.5.2009  18:16:02

    Njn, zlatej Eurotel. Tu společnost jsem uctíval.

  6. 6. Mireček  31.5.2009  18:28:43

    o o2 mi ani nemluvte. Kdysi jsem si při pořízení paušálu koupil HTC/QTEK 8010 nebo tak nějak se ta jebka jmenovala. První den doma a hned jsem šel na reklamaci telefon se zasekával atd. Reklamace přijata. 31 den žádný telefonát nic. Vlítnu tam „samozřejmě telfon tu je a má přehrám sw. Podle čísla ROMKY k žádné změně nedošlo. Po 15 dnes jsem reklamoval znovu a tentokrát ani nevím proč jsem si od nich vzal náhradný teledon. Stará monochromatická nokie s modrozubem. Co čert nechtěl když jsem lezl z o2 do auta spadl mi na zem a zničil se displej. Ty kurvy po mě pak chtěli 1600,- za opravu telefonu který byl asi 10let za zenitem a měli ho na půjčování. Telefon mi vrátili neopraveny ale projistotu se pojistili změnou popisu závady. Vypovědel jsem smlouvu telefon dal do bazaru a ty modrý s bublinama už nechci nikdy ani vidět!!!

  7. 7. skvedo  31.5.2009  18:46:42

    S O2 internetem jsem taky zažil pár problémů. Stalo se mi, že modem se připojil, ale nezískal od sítě IP adresy DNS serverů. Když jsem zavolal na infolinku, tak mi řekli, že neví co s tím ale ať zkusím zadat pevně jejich DNS už počítači. Takže se muselo přenastavit 7 notebooků a mít pevně DNS na wifi je opruz. Člověk přijde někam jinam a musí to měnit zpět na DHCP. Někdy měl modem problém se jakkoliv připojit. Fungovalo to celkem tak 3 hodiny denně a trvalo to asi týden.

  8. 8. Krevety  31.5.2009  19:42:08

    Teda ja mam s O2 celkem pozitivni zkusenosti :-)
    O modemu ani nevim (mam Huawei) a pripojeni je stabilnejsi jak UPC…

    Co se tyce zhorsovani linky 4Mb na 2Mb je to jasne, s postupem pribyvajicich adsl linek roste ruseni a operatorovi je to jedno. Pribyvajici pocet linek, narustavajici provoz a O2 TV vyznamne prispivaji k degradaci kvality linky v pruhehu casu.

    Jinak mala rada, pokud ti to nejede ani ty 4Mb/s a nemusis u 02 byt, doporucuji zmenit operatora a vzit nejake preprodavane Naked ADSL 3Mb/s (TERMSnet apod.) Alespon usetris na pausale.

  9. 9. Crestwood  31.5.2009  21:45:51

    Mireček:
    S tym nahradnym telefonom bola O2 v prave. To ze je 10 rokov za zenitom je nepodstatne; holt si to mal a podpisom si suhlasil s nahradou skody pri poskodeni.

  10. 10. Michal  31.5.2009  21:56:22

    S O2 jen ty nejhorší zkušenosti, před rokem jsem to s ním zkoušel (mám již 6let paušál u Vodafone), první měsíc a první reklamace- dopadlo to dobře, pak jsem jel na léto pryč a přidal si datový tarif (cena asi 650,-/měsíc) a na konci léta faktura na 70tisíc. Jednalo se o chybu jejich systému, ale dokud jsem u nich měl závasky, tak službu nešlo zrušit – reklamace vyřízena za 3měsíce, tak jsem ještě na paušálu zaplatil dva tísíce navíc. Od té doby nikdy víc.
    S bráchou Swarmem máme problém, že tu nemáme jinou možnost než ADSL – kabel, UPC, mikrovlny, nic tu nechytíme. Navíc jsme na okraji uzlu. Když si ve vesnici někdo pořídí O2 TV, tak půlka vesnice se nepřipojí, naštěstí je ta O2 TV zde tak nepoužitelná, že ji zákazník do týdne zruší a zas serfujeme.

  11. 11. Damianus  31.5.2009  21:59:34

    Takové situace jsou na vraždu. Sam jsem měl problém s UPC a ti se důšovali, že problém je u mě. Po prozkoumání kabeláže, vyměně modemu a argumentaci testu na třech strojích (pry jsem měl špatně nakonfigurovaný windows: na technické podpoře říkam mam linux a odpověd byla ta, že to je hezké, ale asi mam zapnutý windows firewall ;) ) se zjístilo, že porty blokují někde na jejich trase… 3 měsice mi mrvili net tak jsem dostal aspoň cash zpět :)

  12. 12. starenka  31.5.2009  22:13:37

    Telefon mam u O2 a internet u UPC. Jsem masochista? :)

  13. 13. starenka  31.5.2009  22:17:03

    [1] a to, ze od 5-6 vecer je odezva ven (online hrani) tragicka a ze data se pekne potichoucku shapeujou (ano, nesifrovane (nejen) torrenty na portu nad 1000 maji „uplne najednou“ rychlost kolem 5kB/s) te nestve? Me jo, jen bohuzel clovek nema moc na vyber…

  14. 14. starenka  31.5.2009  22:23:36

    [10] ano experti! Nedavno jsem se stehoval. „Moje slecna na telefonu“ se jeste ujistovala, coze to mam za OS, aby mi to nastavili (modem – router – dhcp sitovku – lol). Jelikoz meli tejden a nejakou tu hodinu spozdeni, nechal jsem je, at se predvedou. Po 15 minutach zirani do konzole mi technik rekl, ze to nastavit neumi. Bylo mi ho lito a tak jsem mu pustil windows ve virtualu, aby si mohl zvednout sebevedomi (a pridat si to do zivotopisu). Pritom slo o to nahodit browser a natukat si tu jejich tajnou ip modemu a neco aktivovat.

  15. 15. Zacker  31.5.2009  23:00:23

    Já jedu na ADSL v centru Prahy, takže mě problémy s rychlostí naštěstí minuly, ovšem už se těším až budu za pár dnů kvůli stěhování vypovídat linku, podle zkušeností ostatních předpokládám že to bude pěkný horor.

    Modem od čínského Huawei mě taky moc neoslovil, hlavně s poslední řadou notebookových WiFi od Intelu bývají problémy.

  16. 16. Damianus  1.6.2009  2:20:50

    starenka jj vim to bylo u me na stejno. Jsou to jokeri :))) Uzasne bylo jak jsem si taky vyrval odblokovani p2p :D ale to by bylo asi na samostatny clanek XD

  17. 17. Smety  1.6.2009  5:42:00

    Mě se hrozně líbí ten router Huawei. Při pokusu o nastavení MAC filtraci se kousne. Při pokusu o překlad portů se kousne. Při změně kanálu se kousne. Občas se kousne jen tak, ze srandy. Wifi dosah cca 6 metrů přes jednu stěnu, víc ani ťuk.

    To, že se mi sem tam vypnou občas některý porty (naposledy to byla 80ka – super), je podle nich vada počítače a můžu si za to sám. Kdyby mi slečny aspoň řekli rovnou, že je to na ….. a necpali mi pořád, že si za to člověk může sám :-(

  18. 18. War  1.6.2009  7:54:01

    Ze mě někdo dělat blbce a říct že si za to můžu sám tak ho pošlu do prdele… s kým to tam jednáte ? Já si připadám při voláni na Infolinku Vodafone jako pečeny vařeny a když mam specificky problém tak mi ještě operátorka říká „Určitě to bude vyřízeno…“ a já „můžu se spolehnout ?“ ona: „Už na to nemusíte vůbec myslet…“ a hlavně to tak opravdu je…

  19. 19. Michal  1.6.2009  12:18:25

    To War: Ano, jsem u Vodafonu (tehdy Oskar) 6let a je to vždy přesně takhle. Akorát nějak není důvod tam volat, vždy vše funguje. Před 3/4rokem jsem přišel o telefon i se SIM, zavolám tam, řeknou, že je mrzí má stráta a za 48hodin mám novou sim doma zcela zadarmo – to je jednání.
    Když u nás technik O2 řešil něco naposled, tak jsem se ho ptal, jestli O2 bude obnovovat staré dráty, či nějak rozšiřovat pokrytí. Bylo mi řečeno, že ne, že do toho nechtěj dát ani korunu a že se z toho budou snažit vyždímat maximum- co bude až síť nebude stačit nikdo neví. Telecom byl zlatá firma.

  20. 20. Bananik  1.6.2009  14:01:56

    Swarm: No a čo teda nejaké úvahy o zmene? Nenastal už ten správny čas?

  21. 21. _k5Up  1.6.2009  14:55:44

    Já třeba s 02 mám spíš lepší zkušenosti – používám jejich CDMA, cena sice není z nejnižších, ale pokrytí je – alespoň pro mne – vynikající, takže nemám důvod si stěžovat :-) .. s jejich postupem při „aktivaci neomezených dat“ mám také zkušenoti – fakturka na 18tis.. ovšem aktulně jsem u T-mobile a surf+ spolu s CDMA od O2 mi vyplní skoro všechny potřeby na „on-line bytí“ :-)

  22. 22. mad.fox.51  2.6.2009  15:23:17

    Fakt pěkné, chystal jsem se napsat, tedy chystám, mé zkušenosti s O2 a narazil jsem na tvůj článek, já momentálně podstupuji proceduru rušení všech služeb a migruji jinam, začalo to také O2 TV, již je zrušena, přes nemohoucné aktivování Tandem karty, po třech týdnech urgencí jsem to vzdal, až po stále častější výpadky internetu. Jen pro zajímavost, při pořizování Internetu, ještě u Telelelecomu, mi bylo posláno pět balíčků s modemem (Sagem) a pokaždé když přišel jeden a ten samej technik mi Internet nastavit přinesl další modem sebou, prostě jsem jim nedokázal vysvětlit že nemám doma zásuvku a že musí natáhnout kabel z krabice u vchodu v přízemí ke mě do třetího patra, trvalo jim to tři měsíce, při aktivaci Tandem karty mi pro změnu přišla jen jedna navíc, teď mám dvě, ale aktivní ani jednu :-)

  23. 23. Mem  3.6.2009  9:18:56

    Já mám zážitků také desítky (vzhledem k neexistenci rozumné alternativy připojení k netu v naší lokalitě jsem na ADSL od Telecomu/O2 od pilotního provozu, a ani teď tu nemáme k dispozici LLU od alternativců).

    1) Největší legraci jsem zažil, když linka nejela, 3 týdny jsem urgoval (zavoláme vám), nic se nedělo, a pak jsem měl jednoho dne telefonát od manželky, že k nám přišel technik O2 (údajně nám měli termín zavolat, místo toho jsem se hnal autem přes celé město, abych tuto příležitost nepropásl).

    2) Velmi dobré také bylo, když před lety O2 vypadly mailové servery (iol.cz atd.), které používá i řada malých firem a organizací a rázem byly třeba 2 týdny bez pošty. První dny se na lince O2 jen mlžilo, v dalších dnech připustili, že 95 % schránek je funkčních, a jen malý zbyteček se ještě řeší (řesil se skoro měsíc, a podle desítek reakcí v diskuzích to až takový zbyteček nebyl).

    3) Když O2 přislo s navyšováním rychlostí na 8/16M (pominu teď tu drzost, kdy člověk fyzicky mohl využít jen 2M a platil 8M tarif), slibovali automatické navyšování stávajícím zákazníkům se značným zpožděním (6 měsíců a pak se to stejně ještě protáhlo), anebo při aktivací dalších služeb. To se samozřejmě nelíbilo ani ČTÚ a přišlo jasné vyjádření, že to by nešlo a O2 připustilo, že zákazníci mohou o navýšení požádat individuálně. Přesto když jsem pro sebe a další 2 ADSL přípojky v rodině navyšování vyřizoval, musel jsem se i několikrát dohádat, nechat si k telefonu zavolat nadřízené a citovat jim zprávu JEJICH tiskové mluvčí (jinak touto změnou tarifu jsem ušetřil na jedné přípojce minimálně 6*200 Kč, než kdybych čekal na automatické zvýšení)

    4) Velmi vtipné bylo také období uplatňování FUP – s tehdejšími směšnými limity mi nezbylo, než používat variantu Extreme bez FUP, a když se pak v jednom měsíci konečně rozhodlo že se FUP ruší všude, mohl jsem přejít na obyčejné ADSL (které stálo o pár stovek méně). Jaké bylo moje překvapení, když jsem na faktuře viděl pokutu 1000 Kč za přechod na službu „nižší kvality“ (pro mě podstatná rychlost a FUP byly samozřejmě stejné, O2 ale tvrdilo, že bych měl lepší technickou podporu (asi ty 3 týdny do návštěvy technika byl luxus) a kdesi cosi). Tento poplatek O2 ale ten samý týden zrušila a úspěšně jsem ho vyreklamoval

    5) O čekacích dobách na lince O2 bych se ani nerozepisoval, dostat se v kteroukoliv denní hodinu pod 10, někdy i 20 minut, je problém, ale vrcholem, který mě opět dokázal překvapit, je zrušení služby. Jakmile O2 (konečně po všech těch letech!) přišlo s možností zrušit hlasovou službu a ponechat linku jen na ADSL (samozřejmě jen s velmi malou demotivační slevou, ale jde o princip, když 3 roky nemám telefon zapojený do zdi, proč mám hlas platit), ihned jsem začal vyřizovat žádost.
    – Přes super skvělé webové rozhraní (ať už Moje konto na user.iol.cz nebo O2 shop) si můžete několika kliknutími objednat O2 TV a další nesmysly, ale zrušit službu? Nenechte se vysmát. Nezbývá proto než poslat písemnou výpověď (ale znáte z hlavy náležitosti, dohledáte adresu atd.?) nebo volat na 800 123456. Tam se ve standardním čase (10-20 minut) obvykle podaří žádost zaevidovat a následují další kroky
    – Nejprve vám přijde cca po týdnu na poštovní adresu dopis, ve kterém je vygenerovaný kód pro zrušení služby (v diskuzích lidé psali, že jim někdy nefungoval, mně naštěstí ano)
    – Je tam také uvedené „speciální“ číslo, kam je třeba kód volat, a to je zlatý hřeb programu, protože na tomto čísle jsem osobně čekal 56 minut a pak se 5 minut dohadoval s asertivním pracovníkem rušící linky, že skutečně ani v nejmenším nemám zájem využívat supervýhodné nabídky, kde bych na rok „ušetřil“ atd.
    – Po zaevidování kódu (po hodinovém telefonátu jsem už myslel, že mě mobil rozpojí a nestihnu ani kód nadiktovat) teď už běží jen standardní 30denní výpovědní lhůty, na jejímž konci dá-li O2 se hlasové služby konečně zbavím

  24. 24. Mem  3.6.2009  9:31:08

    „skvedo: Stalo se mi, že modem se připojil, ale nezískal od sítě IP adresy DNS serverů. Když jsem zavolal na infolinku, tak mi řekli, že neví co s tím ale ať zkusím zadat pevně jejich DNS už počítači. Takže se muselo přenastavit 7 notebooků a mít pevně DNS na wifi je opruz. Člověk přijde někam jinam a musí to měnit zpět na DHCP.“

    Jo, výpadky DNS u O2 taky byly, od té doby radši používám OpenDNS servery (http://www.opendns.com/) a zatím nemám problém

  25. 25. Mem  3.6.2009  9:36:21

    „smety: Mě se hrozně líbí ten router Huawei. Při pokusu o nastavení MAC filtraci se kousne. Při pokusu o překlad portů se kousne. Při změně kanálu se kousne. Občas se kousne jen tak, ze srandy. Wifi dosah cca 6 metrů přes jednu stěnu, víc ani ťuk.“

    Dokud jsem měl ADSL1 a svůj vybraný modem/router 3Com tak nebyl žádný problém, při vynuceném přechodu na ADSL jsem si nechal na O2 vnutit ten klasický Zyxel 660 T3 v1 (bláhově jsem si říkal, že to budou mít odladěné a nebude problém), a je to něco hrozného. QoS a další pokročilé služby nejde vůbec používat (HW to nezvládá, takže je potřeba to vše vypnout ideálně i s logováním) a hlavně nefunguje pořádně ani port forwarding. Nejde např. FTP server z vnitřní sítě dát na veřejnou IP, s tímhle má problém spousta uživatelů, ale k verzi 1 už novější firmware není (byl vydán jen firmware speicálně pro O2, ale ten řeší jen věci jako adresaci 4 LAN portů v režimu pro O2 TV a síť)

  26. 26. starenka  3.6.2009  15:15:59

    Je to mimo misu, ale musim se taky vyplakat. K mojemu zrizovani netu u UPC.

    1. Pres kontaktni formular zadam o zrizeni. Druhej den mi vola slecna. RIkam adresu, patro, cislo bytu. „Takove cislo bytu tam neni“. Po tom co me ujistuje, ze hned po vikendu nabehnou a s tim, ze si cervene podtrhava, ze mam Linux a wifi router oba spokojene zavesujem.
    2. „Mezi 9-11″ se technik ozval v 1 hodinu a v 13.30 dorazil. Posleze zjistil, ze do naseho patra nevede kabel. Skacu zlosti a rikam, ze jsem doprdele rikal cislo bytu a ze je to poseldni patro. No nic. Urguju, ze net nutne potrebuju (coz je pravda) at to do konce tejdne viridi.
    3. Ve stredu mi vola slecna z UPC. Zrovna ridim a tak ji rikam at mi zavola za 15 minut (skryty cislo). Ozvala se druhej den, ze by mohl prijit technik zitra, ale to je zrovna svatek ;) Takze v utery pristi tyden, protoze uz toho v pondeli ma hodne. Na to, ze uz to melo bejt minulej tejden a ze me to nezajima, ze ma praci nereaguje a poklada to.
    4. Beru si dalsi dovolenou, protoze mezi 9-11 je samozrejme zase v 13.00. Nabehnou dva typci. Chvili tahaj kabely mezi patrama a pak se ptaji kamze teda chci tu svoji pripojku. V loznici je to prej pro ne lepsi a ze je to jedno kdyz mam router. Rikam ze to chci do obejvaku a ze k tomu mam sovje duvody, ktery jim nehodlam objasnovat (lepsi signal, potkan v loznici atd). Super dalsi hodinu pobihaj po byte a tahaj. Dostali kaficko a jeden se me pta jestli si muze zakourit z okna (TWTF). Super – natazeno. Posleze nastava trapna prihoda, kdyz neumi nastavit modem v linuxu. Poustim jim ve virtualu win a neresim. Po dotazu jestli mi to rozchodi s wifi routerem (proste jsem mel naladu jim to trosku splatit), mi rikaji, ze ne.
    5. Tejden na to mi vola opet ten technik, ze se vedeni nezda, ze natahl tolik kabelu a jeslti si to muze prijit vyfotit. Rezignovane laskuju, ze jestli mi pak nevykrade byt, tak jo. Smluveno na pondeli na 6 na vecer. Jako idiot odrikavam kafe s kamaradkou a jdu domu. Kokutek do 9ti nedorazil, ani nezavolal.
    6. Za dva dny vola znovu a „ze moc se omlouva etc.etc.“ jeslti teda muze prijit. Ok, prisel. Vyfotil si ZASTRCKU v obejvaku a loznici a jel domu.

    Tak me napada, jestli si tyhle firmy, kdyz uz outsourcujou vsechno, nemaji taky outsourcovat spokojeny zakazniky, protoze zrejme tezko nejaky ziskaj.

    Omlouvam se za tapetu. Muselo to ven ;)

  27. 27. starenka  3.6.2009  15:17:00

    s/viridi/vyridi

    omlouvam se, v amoku neznam pravopisu ;)

  28. 28. Kenn  3.6.2009  17:16:47

    Naprosto stejná zkušenost, jenom já používal jejich Router, který je kupodivu docela kvalitní a vinu padání (po přezkoumání parametrů linky s tím, že jsou nadrpůměrné – internet vydžel max. 10 minut než spadl) svedli na rozbočovač linky, ve kterém samořejmě chyba nebyla. Tak jsem utratil „jenom“ 200kč a po měsíci přešel k radiokomunikacím, kde internet oproti O2 vypadává jenom po bouřkách :D

  29. 29. Rat  7.6.2009  1:29:32

    Mno, já jsem asi klikař… mám internet od O2 a beží a zatím ani moc nepadá… (Ťuky ťuk na dřevo..) ale jinak je to celkem přesné.. zažil jsem si své když volali matce, změnili mi tarif (zapoměli se zmínit že novej tarif neobsahuje SMS do O2 zdarma) a když jsem se to pokoušel nějak vrátit 5x jsem slyšel jinou odpověď a když jsem se o to přestal zajímat tak najednou vidím na faktuře že mám zase zpět svůj starý tarif.. :D a matka se nechala ukecat na O2 TV… k tomu není co dodat ;-) každý si asi dokáže představit jak toho teď lituje. :-)

  30. 30. Shadowalker  20.7.2009  14:43:14

    Zajímavé. S většinou názorů se tady můžu plně ztotožnit. Pokud máte nějaký problém s O2, tak na lince strávíte minimálně 3 hodiny. Onehdá, když jsem u přítelkyně řešil nefunkčnost O2 internetu, tak jsem na jejich lince zevloval !55! minut, než to vůbec někdo vzal. Za pouhých 5 minut se mi podařilo vysvětlit operátorovi co se děje a pak? Pak se stalo to, co se muselo stát. Po hodině hovoru se většinou sám ukončí.
    Takže to samé znovu. HRŮZA!!! Pak mi sdělili, že tam pošlou technika. Dobrá – domluvili jsme si termín meze 15:30 – 16:30. Asi je všem jasné, že ještě v 18:30 tam nikdo nebyl.
    Technik poté co dorazil, oznámil, že je nutné si koupit nový modem. Chtěli jsme si ho koupit hned od něj – kdyby měl 3 v autě, nic by se nestalo. Bohužel to bylo velmi pošetilé doufat v něco takového.
    Modem jsme poté koupili, ale nastavení neproběhlo, tak jak mělo. Další 2 hodiny na telefonu…
    K službám O2 nemám slov a nemohu se vyhnout srovnání s Vodafonem. Čekání na jejich lince se většinou vejde do 5 minut a velmi často okamžitě. Když mám jakýkoli dotaz nebo problém, řešení je okamžité a plně profesionální.
    O2 je opravdu ubohá firma!

  31. 31. MadaFaka  20.10.2009  18:42:19

    musim souhlasit,modem huawei je sileny shit a O2 je mnou nejnenavidenejsi:-) firma co znam,neda se s nimi naprosto NIC domluvit,jeden den kvuli necemu zavolate,stejne se nic nedeje,volate znova a jiny operator vam rekne uplne neco jineho,to neni nahoda,ale jejich cilena kampan,aby odradili co nejvic lidi od toho,aby po nich neco chteli.
    a neni to nahoda,je to tak VZDY,nekolikrat mi treba tvrdili,ze mam u nich uplne jine sluzby nez mam doopravdy.bezne se mi stava,ze z niceho nic polozi telefon,kdyz po nich neco chcete,proste jen tak.jejich operatori jsou uplne mimo,nevedi vubec nic,je to banda ubohejch idiotu,co jsou skoleni na lhani a okradani.boze jak ja je nenavidim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jenom si z lidi delaj srandu.nevyuzivejte jejich sluzeb!!!!!!!!!

  32. 32. pipa  7.11.2009  21:50:55

    Nejvetsi katastrofa

  33. 33. Brenda  5.1.2010  23:11:03

    No já sice nemohu říct, že by tu s internetem byl problém, ale jelikož sem do naši vesnice nedostanou více jak 1 MB, a chtějí za to nekřesťanské prachy, tak si to můžou nechat. Jinak patřím mezi ty šťastlivce co si mohli vybrat. Mám nyní svůj vlastní vysílač s připojením na 5O MB siť a je to úplně něco jiného. O jejich zákaznické lince ani nemluvě, to je minimálně na hodinu.

  34. 34. Pavel K.  4.3.2010  18:57:38

    Ze začátku jsem byl spokojen, pak se to horšilo až to docela pěkně gradovalo …
    Že něco nefunguje, dá se to omluvit, ale když jsem chtěl zrušit tarif, tak vše probíhalo hladce – dokud jsem neřekl, že chci přenést číslo jinam – pak už nešlo nic.
    Raději jsem číslo zrušil a u druhého operátora založil nové – naštěstí jsem toto číslo moc dlouho nepoužíval – jen měsíc.
    Více popisuji na svém blogu : http://www.pavel1tu.cz/2010/03/04/jak-jsem-bojoval-s-drakem-o2/

  35. 35. Pavel K.  4.3.2010  18:58:35

    Jen doplním, k O2 jsem šel kvůli slibům a jejich nepravdivé mapě pokrytí internetem o nějaké rychlosti !

  36. 36. Lukas  2.5.2010  15:43:10

    Tak já si teda taky přihřeju polívku :-), u Eurotelu resp. O2 jsem byl dost dlouho, využíval jsem jak volání tak jejich CDMA hmm s voláním, jsem byl vcelku spokojenej, až do doby než mi pod rukama bez oznámení změnili tarif…,tak volám vytočenej jak pes na tu jejich linku co to má znamenat, a že u nich chci zrušit služby. No to jste měl ve smlouvě…. Dobrá tak to tedy zrušíme a položill jsem telefon. Zavolal jsem Vodafonu a popovídal jsem si s jednou slečnou o tom jak využívám služby a nechal si poslat nabídku. Bylo to pro mě vcelku přijatelný tak jsem jim dal své telefonní číslo ať to u 02 vyříděj. Za dva dny volali z O2 proč chci odejít, tak jsem jim to vylíčil, a on povídá…. No a změnil byste své rozhodnutí, kdybychom Vám nabídli 500minut měsíčně na jeden rok ? Hmm to je jeden rok a co pak pak mi to zas změníte pod rukama bez ohlášení……… no pak bychom se mohli dohodnout že Vám dáme tarif za polovičku. Hmm tak to bych asi volal levnějc jak u Vodafonu…… jenže jsem byl v tu chvíli tak vytočenej, že po mě zas chtěli abych se upsal na 2 roky, že jsem mu s tím zas křápnul. Teď volám u vodafonu za stejný prachy jak u O2. Ale bez omezení se můžu kdykoliv trhnout a jít jinam.
    Teď jsem akorát s O2 řešil CDMA, přišel jsem na prodejnu, že chci novej kabel k anténě na modem, starej upad a od tý doby bylo pro mě CDMA na hranici použitelnosti. Jó Jó já se Vám podívám…..Nó tak ten kablík nemáme a ani nevím pod jakým jménem bych ho měl hledat, a kde ten náš internet používáte ? Tak jsem mu sděli ta 3 místa a on na to hmm a nechtěl byste od nás radši 3g bylo by to levnější a v Praze Vám to pojede rychlejc. Já na to akorát a co ty 2 zbývající místa ? tam pojedu těch vašich usmolenejch 30kbps na GPRS ? Nó to byste asi jel, hmm a nechcete novej modem u kterýho ten kablík bude, máte na něj nárok. Hmm to bych se zas musel upsat na 2 roky co, a půjčíte mi ho na vyzkoušení ? Jo upsat , a půjčíme Vám ho za zálohu 4000,-
    No dobrý tak 4000 se mi vybírat nechtělo a opět vytočenej jsem opustil prodejnu a hned vedle je Vodafone tak jsem tam zašel jak je na tom jejich internet, zrovna se mě ujala taková milá tmavooká slečna, tak jsem jí vylíčil co od internetu čekám a ona hned koukala do mapky, jak jsou na tom v těch lokalitách s pokrytím, dokonce mají v prodejně o dost aktuálnější a přesnější mapky jak na netu, a zjistila, že 5 dní v týdnu bych mohl jet na 3G síti a víkendy na EDGE. Hmm tahle myšlenka se mi zamlouvala kvůli možnosti využití internetu přímo přes simku v noťasu. No tak mi sdělila kolik služba stojí, a na kolik se dá utáhnout pro mě jako stávajícího zájkazníka, a tím, že jsem zákazník tak nepotřebuju žádně jistiny a smlouvy a hned mi aktivovala na mé simce přpojení na měsíc a půl zdarma abych si to mohl vyzkoušet.
    A světe div se opravdu to funguje.
    Tak volám na O2 zákaznickou linku, kde jsem se asi po 10 minutách přes zadání telefonního čísla o kterém chci mluvit proklikal k operátorovi, že chci zrušit CDMA. Chtěla po mě číslo o kterým chci mluvit !!, které jsem už zadal, že o něm chci mluvit, mé jméno, RČ a proč to chci zrušit, tak jsem jim to řekl včetně toho že můžu mít kvalitnější internet za poloviční cenu, slečna pochopila, že to asi myslím vážně a přepojila mě na retenční oddělení, a znovu číslo o kterém chci mluvit, jméno, RČ a proč to chci zrušit. Tak si mě vyslechl a povídá, no a co byste řekl, kdybychom Vám snížili cenu o 20%. Tak jsem si to spočítal vyšlo 600,- a povídám mu…..no to je od vás milé, ale pořád je to o 200,- víc za (pro mě) horší službu. Hmm tak s tím asi víc neuděláme, poštou Vám pošleme kód který nám sem pak zavolat a zrušíme službu, tak si ještě jednou zkontroloval jméno, RČ, adresu a rozloučili jsme se.
    V týdnu přišel dopis s tím jejich kódem. tak tam na tu linku volám, a když to vzal tak po mě chtěl číslo o kterém chci mluvit, jméno, RČ a proč to chci zrušit :-D, tak jsem tu pohádku přeříkal ještě jednou, a on…… no a když Vám to funguje takhle blbě tak co kdybychom Vám dali limit rychlosti 500kbps a dali Vám to za 400,- toho stropu stejně nedosahujete……………To už jsem se musel smát. Jo dobrý srovnali cenu, ale služba zůstala 5 dní v týdnu, 5x pomalejší a nestabilní, a 2 dny v týdnu jenom 2x pomalejší a nestabilní. NAvíc služba se spoustou kabelů, nemobilních modemů, antén a ohromnou spotřebou energie noťasu, který při využití EDGE/3G nemusím vůbec řešit……..
    Milému pánovi jsem nadiktoval kód a doufám, že CDMA tenhle měsíc už platím naposled…..

    Pro zákazníky by bylo ideální přecházet mezi operátory častějc, aby šly dolu ceny, mě to problém nedělá, přejít se sim kartou jinam je jen otázka zavolat novému operátorovi, ať to za Vás vyřídí, ale copak je to u nás možný, když jedinej aspoň malinko soudnej operátor(malinko myslím to, že má pod čarou malým písmem taky spoustu haluz podmínek, který poškozujou zákazníka), kterej neřeší smlouvy a úvazky je Vodafone ?

    No prostě můžem jen doufat, že se podaří dostat do republiky nějakého virtuálního operátora, který nastolí tomuhle trojkorporačnímu monopolu našich operátorů, který nejde regulovat státem aspoň nějakou konkurenci….

  37. 37. Honza  19.11.2010  1:55:04

    Já říkám už dávno že O2 je nejhorší operátor! To už ale Telecom s tím paušálem za připojení k lince. Zhruba před 10 lety se všude udělaly nové metalické účastnické přípojky za hrozné prachy a skoro nikdo to nepoužívá, protože ten paušál je nehorázný. Kdyby ho radši zlevnili na minimum a udělali takové tarify, kterými by přilákali většinu zákazníků, by ve výsledku bylo na stejno, jako kdyby za ty linky platilo pár jedinců takové zlodějské částky.

    Další věc je to přetahování mobilních účastníků od jiných operátorů. Když se objeví dýler od O2 (a jako že se objeví), poslat do háje!

  38. 38. Franta  16.5.2011  13:08:49

    Problem s O2 Fiber, kdy se pri zapnute O2TV navzajem krade signal dedikovany pro TV a pro internet.
    Pouzivat oboji naraz je nemozne, protoze vam zacne kostickovatet obraz. aby to nebylo malo tak se k toum jeste pridavaji kompletni vypadky modemu v nepravidelnem intervalu.
    Ty jejich modemy a settop boxy, to je sand ten nejvetsi shit co jsem videl. Nevim, proc ke sluzbe, kde rocne zaplatim 15tacu, nedaji aspon poradnej modem.

  39. 39. Dr.Hradilová  12.12.2011  17:17:44

    Ráda bych se podělila o zkušenosti s firmou Telefónica O2 za poslední 2 mšsíce. Až dosud jsem jako zákazník podnikatel od firmy nepotřebovala žádné zvláštní služby, využívala jsem mobil a pevnou linku. Problémy nastaly v říjnu t.r., kdy jsem po 2 letech volání z pevné linky přes volny.cz chtěla opět telefonovat přes 02. Nejprve jsem využila internetové stránky, přes které jsem službu hodlala aktivovat. Vzhledem k tomu, že se mi to nezdařilo, volala jsem 1.11.2011 na zákaznickou linku, kde mi operátor slíbil zaslat e-mailem formulář žádosti, ale ani za 2 dny jsem nic nedostala. PO 3 opětovných telefonátech v rozmezí 2 týdnů mi bylo oznámeno, že formulář odeslali poštou.Ani poštou nic nepřišlo, až po návštěvě místní pobočky 02 mi byla služba konečně aktivována a současně poštou přišel formulář, ovšem pošt. razítko bylo 15.11.2011. Další problém nastal, když jsme stěhovali lékařskou ordinaci. 21.11.2011 jsem podala žádost o přeložení pevné linky s tím, aby převod proběhl nejpozději 12.12.2011,abychom nezůstali bez telef. spojení. Dnes po 2 hodinovém obléhání místní pobočky 02 jsem se dozvěděla, že možná !!! 14.12 2011 přijde na řadu řešení žádosti,ale termín přeložení linky mi nebyli schopni sdělit. Neserióznost jednání a systém této utajeně anonymní firmy, kdy nemáte možnost jednat konkrétně s odpovědným pracovníkem je vskutku nehorázná. Jednala jsem s mnoha insitucemi a firmami, ale přístup firmy Telefónica O2 je bezkonkurenčně nejhorší, jaký jsem kdy zažila. Varuju všechny, kdo hodláte využívat služeb této firmy, dobře uvažte jestli na to máte nervy. Já po dnešku ne.

  40. 40. Roman  12.2.2012  17:44:00

    Dobrý den
    Rád se s Vámi podělím s mojí zkušeností se společností O2.
    V říjnu 2011 nás po několika neodbytných telefonátech navštívil dealer jménem Michael Holobírek nyní již vím pěkný ptáček od O2. Tedy po několika přímo mířených otázek z něj vypadlo, že je mobilní pracovník O2 a navštěvuje stávající klienty. Mimochodem přišel v sobotu kolem 17hodiny. Po cca 15-20 minutové rozpravě nabídl tarif O2 Neon S za 90Kč s tím, že nám bude ještě snížena cena pevné linky a internetu o 500Kč no neberte to i kdybych tu SIM kartu měl zahodit tak se to vyplatí.
    Jaké bylo ovšem rozčarování první měsíc se nedělo nic, druhý také ne, tak urychleně volám, ovšem přiznávám že jsem již překvapen nebyl ptáček Michael Holobírek lhal – operátor mě ujistil, že taková nabídka není možná a neexistuje. Tudíž nemeškal jsem, abych využil poznámky, které píše O2 na svých stránkách : „Objednejte si tarif O2 NEON S a 2 měsíce můžete zkoušet a prověřovat, jestli je ten správný. Pokud vám nebude vyhovovat, v průběhu prvních dvou měsíců jej můžete vypovědět bez sankce nebo ho vyměnit za jiný. To vše bez ohledu na to, že čerpáte výhody vyplývající z dvouletého závazku.“ Na můj dotaz u cca 3 pracovníků O2 nehrozí mi tedy jakákoliv sankce spojená s ukončení smlouvy pokud ještě neuběhly zmiňované 2 měsíce? Zněla odpověď jednoznačně NE nemusíte se obávat, vše je v pořádku. A jak to pokračuje dále? Jak společnost O2 funguje? Po vypovězení smlouvy, a uplynutí výpovědní lhůty přišla smluvní pokuta ve výši přesahující částku 5000Kč – mimochodem na konci faktury uvádí, při opoždění jsme oprávněni účtovat úrok z prodlení. Doklad vystaví v pondělí, dopis dorazí ve čtvrtek a na pátek je nastaveno datum splatnosti.
    Takto fungují naši operátoři, pokud ukončíte smlouvu podle jejích pravidel tak se stále pokoušejí a často se jim daří z nás vytahat další peníze přitom ve svých podmínkách nejsou svým konáním zodpovědní za jakoukoliv způsobenou škodu.

  41. 41. Vladimír  16.5.2013  18:09:45

    Dovolím si říci moji zkušenost ano vydírali nás několik let a když už jsem byl rozhodnut že raději budu bez spoojení tak jsem jim řekl že je zruším pokud mě nedají změnu v ceně a možnostem jinak přejdu k firmě NA-NET a ejhle najednou mě ještě slečinka prosila ať od nich neodcházím!Nyní si myslím že využívám od nich vhodnou nabídku z toho je jasné že s nima je nutno hrát Ruskou ruletu buďto se přikloní a vyjdou vstříc a nebo ne a pak se linka odpojí.L.N.

  42. 42. ex-klient O2  11.8.2013  0:39:53

    V současné době na českem trhu mobilní tel.služeb,musím konstatovat,že je O2 nejhorší operator.Mam velmi špatné zkušenosti s placenou službou Útrata-nemohu to nazvat jinak než klamaní zakaznika.Co se týče tarifu FREE EU a neomezenich hovoru a volných minut-na prodejních místech Telefonica O2 prodejci nevědí vysvětlit klientům pasma do kterych mužu volat a i kdy jim to vysvětlit nedávají přesnější informace ! Osobně jsem podlehl jejim reklamám a změnil jsem operátora,předim jsem byla 7 let ve Vodafone.Po měsících v O2-červen a červenec,opět jsem se vrátil do Vodafone.Rozhodla jsem se soudit s O2 a brzy budu informovat o jejich praktikách Český telekomunikační úřad.O2 nemůže konkurovat ani Vodafone nebo T-Mobile,rozhodně ne s tímto přístupem ke klientům protože nejsou připraveni nabídnout služby, které neměli v portfoliu předtím.Jsem velmi zklamán a podveden,účty jsem musel zaplatit protože odesílání stížnost na O2 je nesmysl-všechny reklamace se mi vrátíle zpúatky do 3 dnů, samozřejmě,jako bezpředmětne….O2 už nikdy ! Nedoporučuji zejména lidém kterým je mobilní telefon pracovním nástrojem a voláte do zahraničí,nedoplatite se.


Napsat komentář