Opět s vlastním notebookem a průběh reklamace Intel SSD

Člověk se pořád něco učí. Poprvé v životě se mi pokazilo SSD a poprvé v životě jsem reklamoval SSD od Intelu, pro které nejen že v ČR není oficiální servisní středisko, ale já ten svůj kousek navíc ani nekupoval. Teď už je krabice s novým SSD doma a já si můžu užívat běžných lidských radostí, jako je třeba hledání vhodného ovladače indikace Fn funkcí a čtečky otisku prstů notebooku. Zpátky ale k reklamaci…

Kdyby se někomu z vás přihodilo s Intelovským SSD to, co mě, nic není ztraceno. V případě Intel 320 a jeho 8MB chybky je možné použít návod z minulého článku (který ovšem nefunguje, pokud je SSD zamčené). Pokud jde o závadu, kterou doma nevyřešíte, je dobrou cestou nejdříve zjistit záruku na konkrétní kus:

http://www.intel.com/p/en_US/support/warranty

Spousta SSD od Intelu má záruku pět let, takže je pravděpodobné, že i ten váš kousek by ji ještě mohl mít platnou.

Správná cesta k reklamaci by měla směřovat přes odkaz na Online Warranty & Support (all customers). Já byl ale nejspíš slepý, líný nebo prostě svůj, ale odkazu jsem si nevšiml, tak jsem z nějaké jiné stránky klikl na velké kontaktovat podporu, kde jsem se doklikal k webovému formuláři s možností vyplnění základních údajů o produktu a popisu závady.

Den na to mi přesně v poledne volá nějaké nestandardní číslo, a já se tak asi pět minut na obědě vybavoval s holčinou, pro kterou evidentně angličtina taky není nativní jazyk. Vysvětlila, že problém znají a že by to řešila ukončením requestu na podpoře a vygenerováním RMA pro reklamaci.

Intel sjednává bezplatnou přepravu pomocí DHL Express, nicméně v procesu vás v tuto chvíli dál nevede. Sami si máte zkontaktovat lokální DHL a domluvit se s nimi na základě Intelem vytvořeného kódu. Pokud se vám nechce prolézat stránky, telefonní kontakt je 840 103 000. Cestuje to letecky, a když se domluvíte, tak kurýr v určitých případech může zásilku vyzvednout ještě v den objednání. Další den už je pak SSD u Intelu, kde mají tři dny, aby se s ním všichni zaměstnanci vyfotili a uznali závadu.

Zpátky SSD neputuje na adresu, kde jste si smluvili kurýra pro vyzvednutí, ale na adresu, kterou někde na začátku uvedete ve formuláři pro reklamaci, což mě nakonec trochu zaskočilo, nicméně kurýr byl tak neodbytný, že dokázal krabičku vecpat i mojí babičce, která už normálně s cizími lidmi vůbec nekomunikuje (nemusela dokonce ani nic podepisovat).

Závěrem

Pro běžného člověka přímá reklamace u Intelu sice není úplně přímočará, zejména když neexistuje lokalizovaná stránka pro našince. Intel se nicméně s ničím moc necuká, z hlediska servisních úkonů se dost snaží, a tak mi nikdo neodmlouval a kroky ze strany Intelu byly nečekaně rychlé.

Pokud se tedy ve vašem okolí někde válí odhozené SSD Intel 320 s výše zmíněnou chybou, klidně si ho vezměte a reklamujte. Nikdo po vás fakturu chtít nebude, a pokud daný kus není hlášený jako kradený, tak dostanete v rámci reklamace nový kousek.

Komentáře k článku

  1. 1. Zax19 (@Zax19taken)  26.8.2014  9:02:25

    Docela dost překážek, ale aspoň že to nakonec vyšlo. Souvisí to jen okrajově, ale můj první notebook byl Toshiba a nákup prodloužení záruky byl velice jednoduchý. Teď mám Dell a hledat na internetu jak záruku prodloužit a kolik by to stálo je taková otrava, že už na to kašlu (s notebookem nejsem úplně spokojený, což je také součást problému).

  2. 2. rmartin  26.8.2014  11:45:22

    Díky za užitečné informace, mám doma několik SSD od Intelu (všechna naštěstí slouží bez problémů), od kterých nemám žádnou fakturu a doteď jsem byl připraven je v případě poruchy hodit do koše :)

  3. 3. Philla  27.8.2014  13:11:55

    Intel 320 mám již třetím rokem. Zatím bez problémů, ovšem jen doufám, že se mi 8MB bug vyhne.
    Co se týče reklamace mimo tuzemské oficiální zastoupení či smluvní servis, tak ten se vyplácí i u jiného zboží, a to někdy i výrazně. Například když jsem reklamoval myš Logitech (samosebou kvůli vyklikanému levému spínači), tak jsem zvolil namísto smluvního servisu nabízeného v ČR (poslání do Polska, 30 dní na opravu) komunikaci s evropským zastoupením v Nizozemsku. Byl jsem navýsost spokojen, když mi do pár dnů přivezlo UPS zbrusu nový model s tím, že tu starou si mohu ponechat.

  4. 4. MV_cz  27.8.2014  18:38:04

    Přesně tak, já taky zkusil reklamovat přepěťovku od APC za 250 korun přímo na APC. Zaregistroval jsem ji u nich na webu tedy zpětně (prostě po době co by uplynula normální záruka v obchodě) a v okamžiku kdy jednak přestalo svítit jedno světýlko „ochrany“ a po tom, co záhadně umřel monitor (no nebyla to úplně vada přepěťovky, nakonec se ukázalo, že je to kurvítko v monitoru), pak vyplnil RMA formulář a za chvíli se ozvala podpora. Chtěli vědět, co jsem měl jak zapojeno aby mohli refundovat případné další škody na připojených zařízení. Což mi pak sice logicky zamítli (v přepěťovce bylo PC, monitor, bedýnky; ale LAN kabel vedl na druhý konec bytu k routeru, který nebyl do téže prodlužky připojen…), ale i tak to potěšilo.
    Starou prodlužku jsem nemusel nikam posílat, byl jsem obeznámen s tím, ať ji příslušně vyhodím do recyklace a za pár dní přišel balík z Holandska s novou přepěťovkou. Že se jim to při ceně zařízení vyplatí, no asi jo… :)

  5. 5. Jobi  27.8.2014  19:25:37

    Tyka se problem i „Intel 335 240GB“ ? 20 nm technologie..

  6. 6. swarm  27.8.2014  19:38:17

    [5] Neřekl bych. Tam už neni Intelovský řadič.

  7. 7. EuroN  22.10.2014  15:55:07

    Po přečtení tohoto odkazu jsem se také pokusil vyreklamovat nefunkční 320GB SSD intel disk, bohužel neúspěšně. Záruka byla dle webu platná až do tuším března 2015, ovšem po odeslání požadovaných údajě mě kontaktoval telefonicky pracovník Intelu s tím, že tento SSD byl při prodeji součástí počítačové sestavy, což byla zřejmě pravda. Dle jeho slov pro reklamaci takovéhoto disku (co je součástí sestavy) je nutná faktura, resp. nákupní doklad této sestavy, který nemám. Není tedy pravdou, že vyreklamovat jde disk i bez dokladu. Resp. možné to bude, ovšem ne tehdy, pokud nebyl zakoupený samostatně (tak jak popisuje autor). Pokud se to někomu podařilo, měl zřejmě štěstí na jiného operátora ;)

  8. 8. swarm  22.10.2014  19:27:10

    [7] Tak jako u všech komponent/výrobců, pokud to intel dodává nějakému dalšímu partnerovi ve velkém, tak mu dává lepší cenu výměnou za to, že patner bude muset řešit servis/reklamace. Tahle SSD mají jiná sériová čísla a občas je na nich i logo (lenovo, apple,…). Nicméně pokud je v záruce do března 2015, reklamace přes partnera už bude možná nejspíš jen s tím původním notebookem.

  9. 9. patro16  15.2.2015  11:38:35

    dik za poznatky, hodne pomohli k uspesne rma 330 series 120GB

  10. 10. Oliver  8.6.2015  20:43:18

    Mam tiez toto SSD – Intel 320 series 160 GB a je v zaruke podla stranky do 21. Jun, mam uz iba 13 dni teda. Da sa to stihnut? Ked to pride zobrat ten DHL kurier, tak to mam ako povedat, ze postovne plati prijimatel, to mi pride dost sebecke. :D Inak kam sa to posiela?

  11. 11. swarm  8.6.2015  20:52:14

    [10] Za dva týdny se to stihne v pohodě. Tobě navíc stačí, aby to tam dorazilo ještě v záruce.

    Průběh jsem tu popsal. Provede se registrace RMA u Intelu, ty ti vygenerují kód pro DHL. Pak to regneš u DHL podle toho kódu, kde už je všechno ohledně placení. Když přijede kurýr, tak už po tobě žádné peníze nechce a ani se tě neptá, kdo to bude platit.

  12. 12. Oliver  21.6.2015  22:07:57

    Nakoniec sa to úspešne všetko podarilo. Mám už nové SSD na stole. Dokonca mi naňho dali záruku do augusta 2017. Najprv mi tam pindali, že je súčasťou nejakého Dell produktu (nakoniec asi nebol), potom tam mám spustiť nejaké testy… Ďakujem za tento blog, inak neviem, či by som do toho išiel…


Napsat komentář